Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö tiskialtaan päivittäin harjalla?

Vierailija
03.09.2022 |

"Myös kaikenlainen paljain silmin havaittava lika ja ruoantähteet tiskialtaassa toimivat oivallisena kasvualustana mikrobeille. Siksi ne tulisikin siivota pikimmiten pois.

Oli likaa näkyvissä tai ei, tulisi tiskiallas pestä mieluusti päivittäin altaan pesuun yksinomaan omistetulla harjalla."

https://www.is.fi/asuminen/art-2000009030328.html

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pese päivittäin, vaan ainoastaan silloin, kun allas jää rasvaiseksi tai muuten likaiseksi tiskaamisesta. Minulla ei ole astianpesukonetta, joten tottahan niitä altaita pitää välillä myös pestä, mutta jokapäiväinen pesu on ihan turhaa aineitten ja veden haaskausta. Enkä myöskään omista mitään omaa altaanpesuharjaa, vaan tiskiharjalla pesen. Siinä harjakin samalla putsaantuu, kun sen altaan pesee. Olen laitoshuoltajan (siivoojan) koulutuksen saanut ja tajunnut, ettei turhaan kannata kotona huhkia ja olla liian bakteerikammoinen.

Juu siinä samallahan se vessaharjakin putsaantuu, kun vessanpöntön jynssää.

Nyt puhuttiin tiskiharjasta, mihin minun taloudessani ei kerry ulostetta ja virtsaa. Vessassa on omat siivousjuttunsa.

Miltä huussiharjanne ja sen kotelo mahtavat näyttää? Lilluvat varmaan pytynpesuvedessä seuravaan kertaan asti. Ja harja noin kymmenen vuotta vanha.

Vierailija
22/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen. Ja erillinen harja tiskialtaan pesemistä varten. 

Minä laitan aina tiskiharjan ja tiskiallaharjan astianpesukoneeseen. En käsitä sitä, miksi se on muka niin vaikeaa? Puolisoni unohtaa aina harjan pesuun laiton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen useammankin kerran päivässä eli aina ohimennen kun astioita huuhtelen ja laitan koneeseen. Ihan tiskiharjalla, en tosiaankaan mitään tiskialtaanpesuharjoja käytä. 

Vierailija
24/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan varmasti joo xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän