Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö tiskialtaan päivittäin harjalla?

Vierailija
03.09.2022 |

"Myös kaikenlainen paljain silmin havaittava lika ja ruoantähteet tiskialtaassa toimivat oivallisena kasvualustana mikrobeille. Siksi ne tulisikin siivota pikimmiten pois.

Oli likaa näkyvissä tai ei, tulisi tiskiallas pestä mieluusti päivittäin altaan pesuun yksinomaan omistetulla harjalla."

https://www.is.fi/asuminen/art-2000009030328.html

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Pesen tiskialtaan harjalla aina sen jälkeen kun olen tiskannut ja sitten pesen vielä tiskiharjankin ja jätän ilmavaan paikkaan kuivumaan. Inhottaa, jos tiskiharja haisee pahalle.

Vierailija
2/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joka päivä, mutta tarpeen mukaan. Erillinen harja on sitä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Turhaa

Vierailija
4/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mulla on siihen tarkoitukseen sellainen keittiösieni jossa on karhea puoli.

Vierailija
5/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päivittäin, ehkä kolme kertaa viikossa. Tiedän kyllä että pitäisi päivittäin mutta en aina jaksa joka päivä tiskata.

Vierailija
6/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen. Ja erillinen harja tiskialtaan pesemistä varten. 

Vierailija
7/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen, ällöttää jos se ei näytä raikkaalta. On ns. tupakeittiö , eli olkkari ja keittiö samaa tilaa. Siksi keittiö on oakko pitää siistinä.

Vierailija
8/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tuntuu turhalta jos oon ottanut koko päivän aikana vain hanasta vettä.

Vierailija
9/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, käsintiskauksen yhteydessä ja omalla harjallaan. Kylppärin altaallekin on tiskiharjansa. Paljon mukavampi pestä harjalla kuin ällöllä rätillä.

Vierailija
10/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ja hyvin olen pärjännyt reilut 50v. Myös lakanoiden- ja pyyhkeiden vaihtoväli on liian pitkä marttojen ohjeen mukaan, mutta enpä tuostakaan ole mitään haittaa havainnut.

Vierailija
11/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa. Turhaa

Kuinka paljon tämä todellisuudessa veisi elämästäsi? Olet vain laiska!!!!!

Vierailija
12/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Samaa ei voi sanoa nuorista suominaisista. Miten te naiset voitte elää paskassa? M27

Vierailija
13/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen. Tai puoliso pesee. Siitä asti kun yhteen muutettiin 20 vuotta sitten meillä on ollut tapana, että se, joka ei valmistanut päivällistä sinä iltana, siivoaa koko keittiön perusteellisesti: laittaa kaiken paikoilleen, pyyhkii kaikki pinnat ja lopuksi pesee keittiörätit, laittaa ne kuivumaan ja pesee tiskialtaan.

On ihanaa, kun saa joka elämänsä aamu tulla kiiltelevän puhtaaseen keittiöön aamukahvia keittämään.

Vierailija
14/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese päivittäin, vaan ainoastaan silloin, kun allas jää rasvaiseksi tai muuten likaiseksi tiskaamisesta. Minulla ei ole astianpesukonetta, joten tottahan niitä altaita pitää välillä myös pestä, mutta jokapäiväinen pesu on ihan turhaa aineitten ja veden haaskausta. Enkä myöskään omista mitään omaa altaanpesuharjaa, vaan tiskiharjalla pesen. Siinä harjakin samalla putsaantuu, kun sen altaan pesee. Olen laitoshuoltajan (siivoojan) koulutuksen saanut ja tajunnut, ettei turhaan kannata kotona huhkia ja olla liian bakteerikammoinen.

Vierailija
15/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Samaa ei voi sanoa nuorista suominaisista. Miten te naiset voitte elää paskassa? M27

Mikä vika on sanassa suomalainen nainen? Miten voit sanoa noin paskasti että suominainen?

Vierailija
16/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese päivittäin, vaan ainoastaan silloin, kun allas jää rasvaiseksi tai muuten likaiseksi tiskaamisesta. Minulla ei ole astianpesukonetta, joten tottahan niitä altaita pitää välillä myös pestä, mutta jokapäiväinen pesu on ihan turhaa aineitten ja veden haaskausta. Enkä myöskään omista mitään omaa altaanpesuharjaa, vaan tiskiharjalla pesen. Siinä harjakin samalla putsaantuu, kun sen altaan pesee. Olen laitoshuoltajan (siivoojan) koulutuksen saanut ja tajunnut, ettei turhaan kannata kotona huhkia ja olla liian bakteerikammoinen.

Jaa että tykkäät tiskata tiskiallasbakteereilla tiskisi seuraavan kerran, nams.

Vierailija
17/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu siinä samallahan se vessaharjakin putsaantuu, kun vessanpöntön jynssää.

Vierailija
18/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen. Tai puoliso pesee. Siitä asti kun yhteen muutettiin 20 vuotta sitten meillä on ollut tapana, että se, joka ei valmistanut päivällistä sinä iltana, siivoaa koko keittiön perusteellisesti: laittaa kaiken paikoilleen, pyyhkii kaikki pinnat ja lopuksi pesee keittiörätit, laittaa ne kuivumaan ja pesee tiskialtaan.

On ihanaa, kun saa joka elämänsä aamu tulla kiiltelevän puhtaaseen keittiöön aamukahvia keittämään.

Hah, ei sitten ole siippasi laittanut päivällistä koko 20 vuoden yhdessäoloaikananne! 🥗😏😣

Vierailija
19/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina tiskaamisen jälkeen. Huomautan kuitenkin, että mikä on poikamiehen ja ukkomiehen ero? 

Poikamies kun tiskaa, niin tiskit eivät ole koskaan samanpäiväisiä!

Vierailija
20/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että tykkäät tiskata tiskiallasbakteereilla tiskisi seuraavan kerran, nams.

"Tiskiallasbakteeri"? Se tiskiallasbakteeri on sitä samaa, mitä juuri lappasit lautaselta suuhusi ennen kuin sen lautasen tiskasit, ei sen kummempaa.

Itse en ole koskaan edes kipeä, joten hyvät ja oikeat on asenteet puhtauden suhteen. On jopa syöpäpotilas käyttänyt astioitani ja edelleen porskuttaa hänkin ja terveiden kirjoja kohti menee.

Joskus myytiin antibakteerista käsitiskiainettakin, joka tosi pian lopetettiin, koska riskinä oli resistenttiongelman kehittyminen. Nykyajan ihmiset lähes kylpevät erilaisissa antibakteerisissa aineissa ja ovat aina sairastamassa. Laitossiivouksessa sellaisesta lotraamisesta on kymmeniä vuosia sitten jo luovuttu. Leikkaussalikin puhdistetaan pääasiassa tavallisilla aineilla ja vain instrumentit ja muut kosketuksessa olevat desinfioidaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän