Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, että inflaation varjolla hintoihin on lyöty rökälekorotukset. Kostoksi ostan vain kaikkein välttämättömimmin.

Vierailija
03.09.2022 |

Jatkan hamaan tappiin. Olen oppinut nauttimaan äärimmäisestä pihistelystä.

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M8nä nautin siitä jo ennen nykytilannetta.

Vierailija
2/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, esim. Iittalan verkkokaupassa kiskottu 5-10e korotukset melkein kaikkiin tuotteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minkäänlaista asiakasuskollisuutta esim. Helenin ei kannata enää odottaa.

Vierailija
4/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep sama kulutan loppuikäni vain ruokaan. Tehdään kaikki niin ja tuhotaan kaikenlainen muu yritystoiminta suomesta.

Vierailija
5/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa ilmeisesti myös osassa kauppoja puntti tutisemaan. Esim pks cittareissa ollut joillekin sisäänheittotuotteille merkittäviä alennuksia. Saattaa esim. norjanlohet jatkossa jäädä ostamatta vaikka hinta vähän laskisikin, kun tottuu olemaan ilman. Palaan 70-80-luvun ruokavalioon.

Vierailija
6/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Päätettiin, että nyt riittää kauppiaan lihottaminen. Ostetaan vain just se mitä tarvitaan ja mielummin vielä vähän vähemmän. Tarjouksia, alennuksia yms hyödyntäen, itse kalastaen, sienestäen ja marjastaen voi pakkaset täyttää ilmaisella tai lähes ilmaisella ruoalla. Kyllä sitä vähemmälläkin pärjää. Heittäkööt roskiin ylikalliit pöperönsä.

Vierailija
7/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen suurimman osan elämästäni elänyt, että edes tuskin tiesin mikä on avocado. Ei tehnyt kipeää. Helppo palata siihen.

Vierailija
8/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin kaupassa tänään, että banaanien hinta oli tippunut 26c. Oli aika yllätys.

Vierailija
9/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa kaikki huonekalut käytettyinä jos nyt jotain ihan pakolla tarvitsee. Kaadetaan askot sotkat ja jyskit konkurssiin myös.

Vierailija
10/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis tajua, että ne hintojen korotukset on sitä inflaatiota. Yksi ja sama asia. Eikä niin, että jotenkin ensin olisi inflaatio ja sitten korotettaisiin hintoja.

Vierailija
11/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin jo pari vuotta sitten tehdä suomalaisia perinneruokia. Maksa ja silakat ovat herkkua hyvin valmistettuina. Syynä ei ollut pihistely rahasta, mutta huomasi kuinka edullisia monet raaka-aineet ovat. Lähiruoka on muutenkin hyväksi kansantaloudelle ja ympäristölle.

Vierailija
12/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa kaikki huonekalut käytettyinä jos nyt jotain ihan pakolla tarvitsee. Kaadetaan askot sotkat ja jyskit konkurssiin myös.

No ei todellakaan osteta mitään lutikkasänkyjä.

Vierailija
13/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitan Herkku Supersenttipitsa kesällä Alepassa 2,25 e. Tänään 3,5 e. Sellasta.

Vierailija
14/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostovoima kärsii hintojen noususta, se on selvää. Ei osteta kuin pakollinen.

Vierailija
15/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta löytää kaiken muun, paitsi ruuan. Ruuan löytää luonnosta ja itse kasvattamalla. Miksi ostaa ruokaa?

Vierailija
16/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep sama kulutan loppuikäni vain ruokaan. Tehdään kaikki niin ja tuhotaan kaikenlainen muu yritystoiminta suomesta.

Miksi ihmeessä pitäisi kuluttaa vähiä rahojaan muuhun kuin välttämättömiin juttuihin? Kulutusjuhlat on juhlittu. Minä en ainakaan ala ostamaan turhaa ja kallista siksi, että yrittäjä pysyisi pystyssä. Osaan käydä niiden yrittäjien palveluissa, jotka tarjoavat minulle konkreettista ja tarvimaani juttua.

Vierailija
17/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin töissä käynnin keväällä. Nyt on omaa aikaa toteuttaa itseään. Kivempaa viettää päivät puuhastellen ja kuntoillen. Saa hinnat nousta. Sossu maksaa.

Vierailija
18/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilta löytää kaiken muun, paitsi ruuan. Ruuan löytää luonnosta ja itse kasvattamalla. Miksi ostaa ruokaa?

Paha se on lapsiperheellisen freeganiksi kaupungissa ryhtyä.

Vierailija
19/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha se on lapsiperheellisen freeganiksi kaupungissa ryhtyä.

Tuossa tilanteessa kannattaa ryhtyä roskisdyykkariksi.

Vierailija
20/119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitääkin, mahdollisimman paljon rahaa pois kierrosta inflaation aikana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi