Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te, joiden mies on löytänyt uuden ja jättänyt. Millainen teidän tilanne oli kun näin pääsi käymään?

Vierailija
03.09.2022 |

Olisi kiva kuulla kaikenlaisia kokemuksia, myös miten olette selvinneet.

Kommentit (35)

21/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tuntuu, että suurin osa näistä on saman kirjoittajan ? Lauserakennelmat, sanavalinnat, pituus.

En yhtään siis väheksy. Nämä ovat aivan järkyttäviä ja traumaattisia tapahtumia. Olen itsekin tällaisia joutunut kokemaan.

Kulunutta olisi toivottaa voimia ja eroryhmiä. En todella tiedä mikä auttaisi. En itse usko, että mikään auttaa. On vain jaksettava.

Vierailija
22/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisethan ei hauku toisia naisia h...riksi.

On tapana puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

Yleensä se on tavalla tai toisella maksettua. 

Maksullisia ne onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä väitän, että näin pääsi käymään miehen keski-iän kriisin vuoksi. Hän pari vuotta poti sitä, ettei halua arkea töihin, ruokakaupan kautta kotiin ja nukkumaan. Ei osannut sanoa, mitä haluaa.

Sitten keksi vastauksen toisesta naisesta.

Eniten minua ihmetettää se, että hän sitoi uuden lapsen myötä uudelleen itsensä tuohon arjen oravanpyörään.

Vierailija
24/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysi uskonnon rakastui siihen ja jätti uskonnon takia minut.Shokki,halusin kuolla.Mutta aika tekee tehtävän,onneksi unohtaa.Ainoa en usko sanan minä rakastan sinua ja itse en viljele miehelle sitä sanaa koskaan.

Marika? Se oli virhe. Uskonto siis. Makke

Vierailija
25/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Miten musta tuntuu, että suurin osa näistä on saman kirjoittajan ? Lauserakennelmat, sanavalinnat, pituus.

En yhtään siis väheksy. Nämä ovat aivan järkyttäviä ja traumaattisia tapahtumia. Olen itsekin tällaisia joutunut kokemaan.

Kulunutta olisi toivottaa voimia ja eroryhmiä. En todella tiedä mikä auttaisi. En itse usko, että mikään auttaa. On vain jaksettava.

Samankaltaiset sanavalinnat saattavat johtua siitäkin, että me jätetyt taidamme olla suunnilleen saman ikäluokan naisia.

Vierailija
26/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita tarinoita.

Nykyajan itsekkyys ajaa tähän

Enne oli eroaminen synti ja häpeä. Yhteisö tuki liittojen pysyvyyttä.

Vierailija
27/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuodet, kaksi pientä lasta, ei erityisiä ongelmia. Jäin arkea pyörittämään yksin, löysin sittemmin uuden miehen ja onnellista uusperheen elämää sen jälkeen. Isä on lapsille kuin kaukainen perhetuttu, ei juuri tapaa. En tiedä mitä tapahtui.

Vierailija
28/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies jätti pitkäperjantaina. Asia tuli yllättäen ja aiheutti kauhean shokin. 5 min. ilmoituksen jälkeen lähti kassi valmiiksi pakattuna h....sa luokse. Oltiin yhdessä 40 vuotta, 2 aikuista lasta. Tämä h...ra oli löytynyt nuoruuden aikaisten kaverien tapaamisissa. Muut olivat miehiä ja vain tämä yksi nainen. Mies sahasi kodin ja h...ransa väliä, oli töykeä ja ylimielinen. Olin ( ja olen) rikki ja murtunut. Alkoi lopulta auttaa muutto ym. kauppakirja asioissa. Osti osuuteni omakotitalostamme ja 1, 5 kuukauden jälkeen muutin uuteen kämppään. En voinut syödä, en nukkua, laihduin 46 kiloiseksi. En ole vieläkään päässyt mitenkään yli asiasta. Joka päivä on syvää surua, kaipausta, murhetta ja itkua. Häm vei minulta kaikki, parisuhteen, kodin, yhteisen elämän ja tulevaisuuden suunnitelmat. Olen käynyt keskustelemassa asiasta ja olen saanut paikan eroryhmään joka alkaa lokakuussa. Olen rdelleen verrslihalla enkä olisi voinut ikinä uskoa minulle käyvän näin. En ymmärrä miten kukaan nainen voi viedä toisen naisen miehen, en okinä voisi tehdä niin. Siis kaikki on vielä kesken toipumisessa, ei ole helppoa pyyhkiä 40v. yhteistä elämää pois ja jatkaa elämäänsä. Kuunnelkaa Kasevan Tyhjää, se on kuin minun elämästäni.

Kielenkäyttösi ja asenteesi on sellaiset että ymmärrän täysin miehesi ratkaisun.

Kukaan nainen ei voi viedä kenenkään miestä, mies lähtee kun haluaa kauhean naisen luota. Katso peiliin.

Joo ei kyllä myötätuntoa herännyt minullakaan, kun tuollaista kieltä käyttää. Ja niin, jos ei se olisi ollut tuo nainen, niin varmaankin jonkun muun mukaan olisi lähtenyt. Tai muuten vaan.

Vierailija
29/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elimme seesteistä arkea, viittäkymmentä lähestyvä pari. Lapset olivat lentäneet pesästä ja tahoillaan parisuhteissa. Mies muuttui poissaolevaksi, minkä laitoin andropaussin ja työkiireiden piikkiin. Sxxxi meidän väliltämme oli hiipunut kokonaan, mutta kumppanuus tuntui olevan parempaa kuin koskaan. Sitten se tuli kuin märkä rätti vasten kasvoja: "olen rakastunut toiseen ja tunne on semmoinen, jota en luullut olevan olemassakaan. Saat pitää talon, auton, jne. Niin hän lähti samana iltana, eikä takaisin tullut. Myöhemmin sain erään tutun kautta kuulla, että hän oli poiminut kyytiinsä eksyneen opiskelijatytön ja sitten se oli ollut menoa. Näin minulle kävi.

Viiskymppinen ja opiskelijatyttö -yhdistelmä tuskin tulee onnistumaan.

Vierailija
30/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies jätti pitkäperjantaina. Asia tuli yllättäen ja aiheutti kauhean shokin. 5 min. ilmoituksen jälkeen lähti kassi valmiiksi pakattuna h....sa luokse. Oltiin yhdessä 40 vuotta, 2 aikuista lasta. Tämä h...ra oli löytynyt nuoruuden aikaisten kaverien tapaamisissa. Muut olivat miehiä ja vain tämä yksi nainen. Mies sahasi kodin ja h...ransa väliä, oli töykeä ja ylimielinen. Olin ( ja olen) rikki ja murtunut. Alkoi lopulta auttaa muutto ym. kauppakirja asioissa. Osti osuuteni omakotitalostamme ja 1, 5 kuukauden jälkeen muutin uuteen kämppään. En voinut syödä, en nukkua, laihduin 46 kiloiseksi. En ole vieläkään päässyt mitenkään yli asiasta. Joka päivä on syvää surua, kaipausta, murhetta ja itkua. Häm vei minulta kaikki, parisuhteen, kodin, yhteisen elämän ja tulevaisuuden suunnitelmat. Olen käynyt keskustelemassa asiasta ja olen saanut paikan eroryhmään joka alkaa lokakuussa. Olen rdelleen verrslihalla enkä olisi voinut ikinä uskoa minulle käyvän näin. En ymmärrä miten kukaan nainen voi viedä toisen naisen miehen, en okinä voisi tehdä niin. Siis kaikki on vielä kesken toipumisessa, ei ole helppoa pyyhkiä 40v. yhteistä elämää pois ja jatkaa elämäänsä. Kuunnelkaa Kasevan Tyhjää, se on kuin minun elämästäni.

Kyllä se miehesi kuule lähti ihan itse, ei toinen nainen häntä vienyt. Ymmärrän tuskan mutta kohdista syy sinne missä se on eli entiseen mieheesi ja käsittele se jotta pääset eteenpäin.

Juuri niin. Itse olen saanut todella vihaisen ja katkeran naisen kimppuuni kun en muutaman tapaamiskerran perusteella edes tiennyt miehen olevan jo ennestään suhteessa. Viha sinnepäin mihin se kuuluu ei siihen pettävään mieheen.

Vierailija
31/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kaikki oli hyvin, mutta mies oli sitämieltä että vaadin häneltä liikaa ja pidin häntä itsestäänselvyytenä. Kai sitä töissä oli sen verran raskasta ja stressaavaa että en enää jaksanut illalla olla hirveästi läsnä. Sivusuhde paljastui kun kaveri paljasti nähneensä nämä monesti yhdessä. Myönti sitten ja ero tuli. Suutuin kyllä kaverillekkin kun oli pantannut tietoa kuukausia. Talossa on remontti käynnissä jota mies enimmäkseen hoiti, mutta nyt sekin jäi kesken ja keittio on ihan alkutekijöissään, enkä tiedä ketään joka sen tekisi valmiiksi? Pesutilat ja taloudenhoitohuone on sentään valmis.

Noh.. asioilla on tapana järjestyä.

Anna kun arvaan. Sinä halusit uuden kylpyhuoneen ja keittiön ja nuukana pistit miehen töihin, sensijaan että olisit teettänyt sen omista rahoistasi ammattilaisella?

Vierailija
32/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Koska monen naisen kokemukset ovat samanlaisia ja heitä on syyllistetty tilanteestaan lähes identtisin sanankääntein. Ei ihme, että silloin käytetään samanlaista kieltä (varsinkin suomeksi) kun asiat halutaan tiivistää. Tukiryhmissä joissa uskalletaan puhua yksityiskohtaisemmin, kielikin on monimuotoisempaa.

Vierailija
33/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielenkäyttösi ja asenteesi on sellaiset että ymmärrän täysin miehesi ratkaisun.

Kukaan nainen ei voi viedä kenenkään miestä, mies lähtee kun haluaa kauhean naisen luota. Katso peiliin.

Joo ei kyllä myötätuntoa herännyt minullakaan, kun tuollaista kieltä käyttää. Ja niin, jos ei se olisi ollut tuo nainen, niin varmaankin jonkun muun mukaan olisi lähtenyt. Tai muuten vaan.

Epäilen ettei sitä myötätuntoa saisi heräämään millään, kielioppi on vain tekosyy.

Vierailija
34/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen ettei sitä myötätuntoa saisi heräämään millään, kielioppi on vain tekosyy.

Kieliopista ei ollut kyse.

Vierailija
35/35 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieliopista ei ollut kyse.

Paljon enemmän kuin luulet. Yleisesti ottaen vastauksien luonne olisi muuttunut neutraalilla kielellä tai muuttamalla asetelma toisinpäin. Ihmiset suhtautuvat eronneisiin miehiin ja naisiin eri tavalla, halusit tai et. Patriarkaalisissa kulttuureissa erosta häpäistään naisia, matriarkaalisissa miehiä, "neutraalius" länsimaissa on johtanut vain patriarkaattisten asenteiden uuteen nousuun: On naisten vika mihin mies työntää kikkelinsä, vaikkei yksikään nainen voi oikeasti päättää mihin mies päättää työntää kikkelinsä. Matriarkaaliset yhteisöt : Voit työntää kikkelisi mihin haluat, kunhan kannat vastuusi etkä puutu naisten ja lasten asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän