Miksei lääkärit ota huomioon yksilöllisyytä?
Kävin lääkärissä kun lämpötilani on ollut 2 viikkoa alle 36. Koko tähän astisen elämän se on ollut n.36.8, aina. Olo on todella omituinen ja tunnen että jotain on vialla..
Lääkäri sanoi vaan että normi lämpö, näkemiin. En ymmärrä miksei hän kuunnellut mitä sanoin :/
Kommentit (107)
Osta kuntopyörä ja polje sillä puoli tuntia. Tulee lämmin. Sitten sen jälkeen mene kuumaan suihkuun ja peiton alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes kylmä joten vaatteet ei auta asiaa. Mittasin lämmön kun olo on huono, luulin että on kuumetta. Kyllähän nyt jokainen ajattelisi ettei kaikki ole ok kun on eri lämpö kuin yleensä ja olo on tukala.
Kyllähän nyt jokainen tuntee oman kehonsa. Pitänee katella vielä jonkinaikaa ja mennä toiselle lääkärille.
Ap
No ehkä olet vain flunssassa. Voi luoja miten avuton voi ihminen olla ::::O
Täh :D flunssassa olen kuumeessa aina. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mie olin synnyttämässä ja sen jälkeen jouduinkin suoraan leikkauspöydälle. Ja muistan heränneeni ihan järkyttävään hytinään. Tärisin, niin että jalat paukkui sänkyä vasten. Peiton alle tungettiin sellainen lämminpuhallin ja olo helpottui. Silloin varmaan olin vähän alilämpöinen.
Noin mullekin kävi sektiossa ja sain puhurin seuraksi sänkyyn. Kuulemma tavallista siinä leikkauksessa. Lämmöistä en tiedä mutta paleli ihan järkysti.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisit toivonut lääkärin reagoivan? Hoitavan dramaattista alilämpöäsi?
En tiedä, olen huolissani terveydestäni. Dramaattinen en ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes kylmä joten vaatteet ei auta asiaa. Mittasin lämmön kun olo on huono, luulin että on kuumetta. Kyllähän nyt jokainen ajattelisi ettei kaikki ole ok kun on eri lämpö kuin yleensä ja olo on tukala.
Kyllähän nyt jokainen tuntee oman kehonsa. Pitänee katella vielä jonkinaikaa ja mennä toiselle lääkärille.
Ap
Kyllähän nyt jokainen tuntee oman kehonsa, joten miksi edes hakeudut tällaisessa asiassa lääkärille?
Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.
En ymmärrä mitä sä halusit lääkärin tekevän? Luuletko että tuollaisesta aletaan suurisuuntaisiin testeihin ja kokeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, olen huolissani terveydestäni. Dramaattinen en ollut.
Varaa aika terveystarkastukseen.
Mulla on kotiloissa verenpaine sellaiset 65/50 pahimmillaan ja syke 40. On rytmihäiriö. Lääkäri määräsi migreeniin lääkkeet jotka laskee verenpainetta. Ilmoitin että olen niitä syönyt vuosia kohtauksiin ja niistä menee todella heikkoon happeen. Jos pitäisi nyt hänen määräyksestä alkaa niitä joka päivä syödä, niin siinä ei enää normi elämä onnistu. Ilman lääkkeitäkin pimenee silmissä ja pyörryttää. Lääkäri kertoi että ei tule mitään oireita. Piste. Siis minulle joka on vuosia jo käyttänyt ja tiedän mitä taphtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllähän nyt jokainen tuntee oman kehonsa, joten miksi edes hakeudut tällaisessa asiassa lääkärille?
Juuri siksi hakeuduin sinne.. tiedän kehoni ja tiedän myös ettei kaikki ole ok. Silloin haetaan apua Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä testejä olisit halunnut otettavan? Epämääräiset oireet eivät rajaa mitään sairautta ulos. Kaikkea ei voi testata kun määrärahoja on rajallinen määrä.
Korkeintaan lämmön olisi voinut mitata luotettavasti, ap:n mittari voi olla rikki. Sitten tuhat ja yksi sairaustilaa johon vaihtelu voisi viitata, ja perään sata labrakoetta.
Voi, kun nuorille - varsinkin naislääkäreille - valta maistuu.
Ajokortti pois senioreilta - ja maailma pelastuu ...
Ja muutenkin ihme avuttomuutta. Ihmiset vaan nyt tuppaa olemaan joskus kipeenä, ei läheskään kaikki tarvitse lääkärin arviota pienimmästä pierusta.
Sydänoireita -> lääkäri määräsi ahdistuslääkkeitä -> seuraavana päivänä sydän leikkaus.
Ei ollut paniikkikohtaus ei.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä sä halusit lääkärin tekevän? Luuletko että tuollaisesta aletaan suurisuuntaisiin testeihin ja kokeisiin?
Kuvaa ap muut oireet niin saat diagnoosin ja hoidon tuossa tuokiossa palstalta. Olemme empaattisia ja kuuntelemme.
Mihin lääkäriin pääsee tämmöisellä syyllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juuri siksi hakeuduin sinne.. tiedän kehoni ja tiedän myös ettei kaikki ole ok. Silloin haetaan apua Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja muutenkin ihme avuttomuutta. Ihmiset vaan nyt tuppaa olemaan joskus kipeenä, ei läheskään kaikki tarvitse lääkärin arviota pienimmästä pierusta.
Olen siis avuton kun käyn lääkärillä hyvin harvoin? Ok mutta tiedän myös sen että kipeänä minulla on aina kuumetta. Tämä on eri asia. Piereskelen kyllä oikein makeasti ilman lääkärin läsnäoloa Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi, kun nuorille - varsinkin naislääkäreille - valta maistuu.
Ajokortti pois senioreilta - ja maailma pelastuu ...
Mites tämä liittyi aiheeseen?
Ajokortti otetaan pois jos ajoterveyskriteerit ei täyty. Googlaa trafi ajoterveysohjeet terveydenhuollon ammattilaisille.
Kävin työterveyslääkärissä tässä jokunen aika sitten. Luin myöhemmin kirjaukset: potilaalla useita ongelmia (tämän jälkeen listattuna) 1. asuu yksin ---
:D :D