Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ostanut joskus 10v sitten palmoliven muovisen käsisaippuapullon jota täyttelee edelleen täyttöpusseista

Vierailija
03.09.2022 |

Ei suostu luopumaan vaikka etikettikin on puoliksi sulanut. Lisäksi saattaa täyttää sitä myös Bliwin saippualla.

Joskus haaveilen sellaisesta puisesta saippua-annostelijasta, mutta tiedän että siitä tulisi riita.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osta sellainen puinen annostelija ja sanot että palmoliven muovijuttu hajosi kun olit lisäämässä siihen saippuaa.

Vierailija
2/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No osta sellainen puinen annostelija ja sanot että palmoliven muovijuttu hajosi kun olit lisäämässä siihen saippuaa.

Sitten se käy ostamassa tori.fistä sen annosteluosan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se pullo!

Vierailija
4/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi erosin ja sain hankkia ihan sellaisen annostelijan kuin tykkään, keraaminen nyt käytössä. Okei, ei se ero saippua-astian takia tullut.

Vierailija
5/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas mies, ei kuluta turhaan. Todellinen käytännön ympäristönsuojelija.

Vierailija
6/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli toimistolla aikoinaan tuollaiset täytettävät pumppupullot, kunnes niistä otettiin bakteeriviljely. Täytettävät pullot pistettiin pois ja siirryttiin pesuainepusseihin jotka laitetaan telineeseen. Kun pussi on tyhjä vaihdetaan uusi tilalle.

Ei niitä kannata kotioloissakaan vuosikausia täyttää.

Vierailija
7/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikamiesaikoina (viime vuostuhannella) hankittu keramiikkapumppupullo edellewn käytössä. Onneksi saa edelleen metallisia pumppuosia siihen, joskin eri valmistaja ja pitää vähän "sätöstellå" tiiviiksi.

Vierailija
8/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työläitä pitää puhtaana ja pumppupullon voi huljutella hanan alla.

Vierailija
9/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tekee samaa, jaksoin protestoida pari vuotta mutta sitten annoin periksi. Mutta mä aina noin puolen vuoden välein ostan uuden saippuan ja sitten sitä täytetään taas seuraavat puoli vuotta. Ettei keräänny liikaa bakteereja.

Tokmannilla myydään niitä olikohan kahden vai kolmen litran töniköitä saippuaa parilla eurolla. Meillä menee saippuaa aika paljon viisihenkisessä perheessä, joten noin kahden viikon välein saa olla pulloa täyttämässä.

Tulisi aika kalliiksi ostaa aina uusi Dove tai Palmolive. Kädet saa puhtaaksi halvemmallakin.

Mutta toisinaan ostan jonkun ihanan just sen puolen vuoden välein ni se tuntuu luksukselta. 

Vierailija
10/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas mies, ei kuluta turhaan. Todellinen käytännön ympäristönsuojelija.

Tämä. Mun keittiön saippuapumppu on vuodelta 2002. Ihmettelen kyllä että miten se voi toimia noin kauan :D

Vierailija
11/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla ehkä muovinen uusi. Se vanha kuulostaa vähän epäilyttävältä, desinfioiko hän sen sisältä ja ulkoa välillä, entä pumppu ja mekanismi. Puinen ei ole hygieeninen tai ei äkkiseltään kuulosta siltä. Sulaneen tarran saa pois kun laittaa rypsiöljyä tarran (sekä liiman) päälle pienen tilkan, liottaa ja paperilla pois, sitten pesu jne.

Vierailija
12/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂

Vierailija
13/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli toimistolla aikoinaan tuollaiset täytettävät pumppupullot, kunnes niistä otettiin bakteeriviljely. Täytettävät pullot pistettiin pois ja siirryttiin pesuainepusseihin jotka laitetaan telineeseen. Kun pussi on tyhjä vaihdetaan uusi tilalle.

Ei niitä kannata kotioloissakaan vuosikausia täyttää.

Miksi teidän toimistolla otettiin bakteeriviljely pumppupulloista? Tämä nyt kuulostaa keksityltä jutulta ;)

Pumppupullon voi myös pestä, ja pitääkin pestä, jottei se ole likainen. 

Vierailija
14/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska. Minulla oli sama kaupan pumppupullo varmaan 5 vuotta. Sitten se hajosi.

Vierailija
15/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä täytettäviä pulloja kannattaa sitten pestä ja desinfioida välillä. Se pumppu mitä painetaan voi olla melkoinen pöpöpesä. Esimerkiksi eräässä elintarviketuotantolaitoksessa kävi niin, että siellä levisi joku taudinaiheuttaja mitä ei millään meinattu saada pois ennen kuin tajuttiin tutkia saippuan annostelijaa.

Lisäksi pullon täytössä pitäisi huomioida, ettei koskettele likaisilla käsillä sitä pumpun putkea joka on pullon sisällä, siis siinä saippuassa. Ja jotkuthan heittävät sen pullon täyttämisen ajaksi vaikka lavuaariin, josta se tietenkin kerää ne pöpöt joita siellä on kun sinne pestään likaisia käsiä.

Vierailija
16/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n. 20v. vanhat saippuapullot. Sellaset, missä uiskentelee kalat sisällä (myydäänköhän sellasta palmoliveä vielä?  Ei mitään ongelmaa täyttää ja käyttää. 

Sen sijaan mulle olis ongelma, jos joku kieltäis mua ostamasta omaan kotiini sellaisen puisen pumppupullon kun haluaisin.

Vierailija
17/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma pullo ja anna miehen pitää lelunsa.

Vierailija
18/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se pullo!

Pullota se jäte!

Vierailija
19/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että mistähän kaikesta muusta mies oikein suuttuu jos siitäkin, että nainen tuo kotiin jonkun saippuapullon. Kuulostaa huolestuttavalta.

Vierailija
20/38 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla ehkä muovinen uusi. Se vanha kuulostaa vähän epäilyttävältä, desinfioiko hän sen sisältä ja ulkoa välillä, entä pumppu ja mekanismi. Puinen ei ole hygieeninen tai ei äkkiseltään kuulosta siltä. Sulaneen tarran saa pois kun laittaa rypsiöljyä tarran (sekä liiman) päälle pienen tilkan, liottaa ja paperilla pois, sitten pesu jne.

Tuskinpa se puinen on puinen muualta kuin ulkopinnalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi