Mies on ostanut joskus 10v sitten palmoliven muovisen käsisaippuapullon jota täyttelee edelleen täyttöpusseista
Ei suostu luopumaan vaikka etikettikin on puoliksi sulanut. Lisäksi saattaa täyttää sitä myös Bliwin saippualla.
Joskus haaveilen sellaisesta puisesta saippua-annostelijasta, mutta tiedän että siitä tulisi riita.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
No osta sellainen puinen annostelija ja sanot että palmoliven muovijuttu hajosi kun olit lisäämässä siihen saippuaa.
Sitten se käy ostamassa tori.fistä sen annosteluosan.
Onneksi erosin ja sain hankkia ihan sellaisen annostelijan kuin tykkään, keraaminen nyt käytössä. Okei, ei se ero saippua-astian takia tullut.
Viisas mies, ei kuluta turhaan. Todellinen käytännön ympäristönsuojelija.
Meillä oli toimistolla aikoinaan tuollaiset täytettävät pumppupullot, kunnes niistä otettiin bakteeriviljely. Täytettävät pullot pistettiin pois ja siirryttiin pesuainepusseihin jotka laitetaan telineeseen. Kun pussi on tyhjä vaihdetaan uusi tilalle.
Ei niitä kannata kotioloissakaan vuosikausia täyttää.
Minun poikamiesaikoina (viime vuostuhannella) hankittu keramiikkapumppupullo edellewn käytössä. Onneksi saa edelleen metallisia pumppuosia siihen, joskin eri valmistaja ja pitää vähän "sätöstellå" tiiviiksi.
Työläitä pitää puhtaana ja pumppupullon voi huljutella hanan alla.
Mun mies tekee samaa, jaksoin protestoida pari vuotta mutta sitten annoin periksi. Mutta mä aina noin puolen vuoden välein ostan uuden saippuan ja sitten sitä täytetään taas seuraavat puoli vuotta. Ettei keräänny liikaa bakteereja.
Tokmannilla myydään niitä olikohan kahden vai kolmen litran töniköitä saippuaa parilla eurolla. Meillä menee saippuaa aika paljon viisihenkisessä perheessä, joten noin kahden viikon välein saa olla pulloa täyttämässä.
Tulisi aika kalliiksi ostaa aina uusi Dove tai Palmolive. Kädet saa puhtaaksi halvemmallakin.
Mutta toisinaan ostan jonkun ihanan just sen puolen vuoden välein ni se tuntuu luksukselta.
Vierailija kirjoitti:
Viisas mies, ei kuluta turhaan. Todellinen käytännön ympäristönsuojelija.
Tämä. Mun keittiön saippuapumppu on vuodelta 2002. Ihmettelen kyllä että miten se voi toimia noin kauan :D
Pitäisi olla ehkä muovinen uusi. Se vanha kuulostaa vähän epäilyttävältä, desinfioiko hän sen sisältä ja ulkoa välillä, entä pumppu ja mekanismi. Puinen ei ole hygieeninen tai ei äkkiseltään kuulosta siltä. Sulaneen tarran saa pois kun laittaa rypsiöljyä tarran (sekä liiman) päälle pienen tilkan, liottaa ja paperilla pois, sitten pesu jne.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli toimistolla aikoinaan tuollaiset täytettävät pumppupullot, kunnes niistä otettiin bakteeriviljely. Täytettävät pullot pistettiin pois ja siirryttiin pesuainepusseihin jotka laitetaan telineeseen. Kun pussi on tyhjä vaihdetaan uusi tilalle.
Ei niitä kannata kotioloissakaan vuosikausia täyttää.
Miksi teidän toimistolla otettiin bakteeriviljely pumppupulloista? Tämä nyt kuulostaa keksityltä jutulta ;)
Pumppupullon voi myös pestä, ja pitääkin pestä, jottei se ole likainen.
Hauska. Minulla oli sama kaupan pumppupullo varmaan 5 vuotta. Sitten se hajosi.
Niitä täytettäviä pulloja kannattaa sitten pestä ja desinfioida välillä. Se pumppu mitä painetaan voi olla melkoinen pöpöpesä. Esimerkiksi eräässä elintarviketuotantolaitoksessa kävi niin, että siellä levisi joku taudinaiheuttaja mitä ei millään meinattu saada pois ennen kuin tajuttiin tutkia saippuan annostelijaa.
Lisäksi pullon täytössä pitäisi huomioida, ettei koskettele likaisilla käsillä sitä pumpun putkea joka on pullon sisällä, siis siinä saippuassa. Ja jotkuthan heittävät sen pullon täyttämisen ajaksi vaikka lavuaariin, josta se tietenkin kerää ne pöpöt joita siellä on kun sinne pestään likaisia käsiä.
Mulla on n. 20v. vanhat saippuapullot. Sellaset, missä uiskentelee kalat sisällä (myydäänköhän sellasta palmoliveä vielä? Ei mitään ongelmaa täyttää ja käyttää.
Sen sijaan mulle olis ongelma, jos joku kieltäis mua ostamasta omaan kotiini sellaisen puisen pumppupullon kun haluaisin.
Osta oma pullo ja anna miehen pitää lelunsa.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se pullo!
Pullota se jäte!
Täytyy sanoa, että mistähän kaikesta muusta mies oikein suuttuu jos siitäkin, että nainen tuo kotiin jonkun saippuapullon. Kuulostaa huolestuttavalta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla ehkä muovinen uusi. Se vanha kuulostaa vähän epäilyttävältä, desinfioiko hän sen sisältä ja ulkoa välillä, entä pumppu ja mekanismi. Puinen ei ole hygieeninen tai ei äkkiseltään kuulosta siltä. Sulaneen tarran saa pois kun laittaa rypsiöljyä tarran (sekä liiman) päälle pienen tilkan, liottaa ja paperilla pois, sitten pesu jne.
Tuskinpa se puinen on puinen muualta kuin ulkopinnalta.
No osta sellainen puinen annostelija ja sanot että palmoliven muovijuttu hajosi kun olit lisäämässä siihen saippuaa.