Tarttuvatko jotkut miehet tilaisuuteen, jos naisella on heikko hetki elämässään?
Jos nainen on vaikkapa sairastunut, uupunut, eron partaalla tai muuten huonossa elämänvaiheessa, onko joillain miehillä tapana lähteä sillä hetkellä "iskemään"?
Onko se tyypillistä vai kertooko jotain miehen luonteesta?
Kommentit (44)
Tästä tuli mieleeni, että vielä joskus 60- ja ehkä jopa edistyksellisellä 70-luvullakin näki telkkarissa näitä vanhoja elokuvia tai tv-ohjelmia, joissa saattoi olla jonkin surun/ahdingon kohtaama itkevä nainen ja häntä tuli aina joku sankari lohduttamaan ja pian oltiinkin pussaamassa jne. Seksiähän näissä vanhoissa jutuissa ei näytetty, mutta se oli ilmiselvää tietenkin noin muutenkin, että juu kyllä ne panemaan meni.
Eikä siinä kai silloin nähty mitään kummallista, hyväksikäyttöä tai muuta. Lapsen mieltä se kuitenkin askarrutti kovasti ja jäi mieleen. Onneksi on maailman muuttunut, ei voi muuta sanoa. Jos oli paljon hyvää vanhassa maailmassa, niin oli paljon tunkkaistakin, sellaista puolimaailman touhua, jota katsottiin läpi sorimien, kun oli isompiakin asioita aina muka käsiteltävänä.
Off topic mutta elämä on karua. Pitkässä ja vakavassakin parisuhteessa olevat jättävät toisen, kun hän on tarpeeksi heikoilla. Vaikka täysin ilman omaa syytään.
Lelu menee rikki, siitä ei saa enää samaa hyötyä itselleen. Selväähän se, mitäpä sitä säilyttämään. Tuleehan siitä turhasta lelusta vaivaakin. Eikä voi niin julkisesti etsiä uutta lelua.
Sitten tosiaan on nämä haaskalinnut, jotka niin mielellään jatkaisivat tästä... Oletan, että sukupuoleen katsomatta tämä toimii näin.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla ja sen vaimolla tuli ero. Sen vaimo oli heti tulossa mun luokse... en ottanut vastaan koska kaverin exiin ei kosketa.
N = H
Normaali mies antaa olla rauhassa, mutta nilviäiset riemastuvat.
Luulen, että moni mies haluaa olla se satujen sankari, joka pelastaa naisen ahdingosta ja ehkä siksi toimii ap:n kuvailemalla tavalla.
Nainen joka kiinostaa on kiinostava niin hyvinä kuin heikkoinakin aikoina. Mutta tuskin kukaan lähteeniskemään toista jos ei ole kiinostunut, varsinkaan silloin jos tällä menee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että moni mies haluaa olla se satujen sankari, joka pelastaa naisen ahdingosta ja ehkä siksi toimii ap:n kuvailemalla tavalla.
Aika harvassa on tollaset sankarit..
On teillä taas jutut. Onko elämä kivaa tuollaisen katkeruuden ja vihan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet yleensä jättävät naisen, jos tämä esimerkiksi sairastuu vakavasti tai vammautuu, kun joutuisivatkin yhtäkkiä itse tekemään puoliksi kotiin tai lapsiin liittyvät työt.
Tarkoitan enemmäkin heikkoa henkistä mielentilaa. Ap
Laitoit kyllä aloitukseen kirjaimellisesti "sairastunut". Eri
Miesvihaajan ketju on ilmiannettu ylläpidolle. N23
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin on. Monesti jotkut miehet, etenkin vanhemmat, jotka ovat joko yksinäisiä tai huonossa suhteessa, lähtevät siinä vaiheessa kokeilemaan kepillä jäätä. Vastenmielistä. Joku suhde saattaa nyt olla vaikeassa tilanteessa olevan viimeinen ajatus.
Tai se uusi tunkee miehen luokse, eikä voida enää vastustaa.
Minä olen törmännyt myös seuraavaan ilmiöön:
N. 25-30 v nainen, joka on ollut pitkään yksin esim. eron jälkeen tai ei ole koskaan seurustellut. Sitten tulee 20 v vanhempi mies virittelemään suhdetta naisen kanssa, kun nainen on henkisesti heikoilla sellaisessa "apua, mä en ikinä löydä ketään ja jään loppuiäkseni yksin". Nainen pelkää, ettei löydä ikäistään puolisoa ja mahdolliset lapset jäävät saamatta, joten sitten ottavat sen 20 v vanhemman miehen ja uusperhe-elämän miehen lasten kanssa, kun muuten pelkäävät jäävänsä kokonaan yksin. Useampiakin tällaisia tilanteita vierestä katsoneena ja itsekin keski-ikäisen miehen suhdevirityksen kohteeksi joutuneena koen, että noissa mies yrittää hyötyä naisen heikosta parisuhdeitsetunnosta. Onneksi en itse lopulta haksahtanut tuohon lankaan, vaan odotin ja lopulta löytyi sopiva ikäiseni mies, jonka kanssa perustin perheen.
Kiitos mielellään. Ilmoita vain yhteystietosi, niin kyllä täältä pesee!
Opportunistisuus on joidenkin ihmisten elämän meininki ja tilaisuudet käytetään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Olen huomannut, että ihmiset ovat itsekkäitä. Miehet tekevät noin vain saadakseen itse jotain.
Missä maailmassa ap luulee elävänsä? Ainahan on mieleltään pilaantuneita jotka ottaa tilaisuuksista vaarin. Siksi luultavasti sinäkin lukitset etuovesi aina kun lähdet kotoa.
Itse, kun erosin, kaikki työapaikan vanhemmat setämiehet oli haukkana kimpussa. Ei kovin mieltäylentävää, kun osan olin tuntenut jo pari vuosikymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Heikoilla oleva nainen on helppo. Siksihän eronneiden naisten ympärille koostuu heti näiden korppikotka miesten laumoja lirkuttelemaan ja tarjoamaan "olkapäätä".
Koin juuri riitaisan eron. Olkapäätä olisi vaikka kuinka tyrkyllä. Olen vain ärsyynttnyt niihin jotka ei anna omaa tilaa minulle.
No ainakin jos nainen makaa jossain julkisella paikalla sammuneena, niin hetihän siinä on kiltit miehet rais kaa massa sen, koska he eivät muuten pillua saa.
En. En koskaan. Pikemminkin yritän auttaa pärjäämään, ja jos mun apu ei riitä, niin sitten neuvon, tai yritän neuvoa ottamaan yhteyttä ammatti-ihmisille.