Rukoiletko sinä koskaan?
Minä iltarukouksen luen Usein pyydän uneen edesmenneitä ihmisiä ja niitä tuleekin sitten.
Kommentit (29)
Ainakin tämän:
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.
Tääkin on hyvä:
Optinan isien rukous sielunrauhaksi
Herra, suo minun rauhallisin mielin kohdata kaikki, mitä päivä tuo tullessaan. Suo minun varauksetta antautua sinun tahtoosi. Opasta ja tue minua kaikessa, päivän jokaisena hetkenä.
Saanpa päivän mittaan millaisia uutisia tahansa, opeta minua ottamaan ne vastaan tyynin sydämin ja järkkymättömän varmana, että kaikessa tapahtuu sinun pyhä tahtosi.
Kaikessa, mitä sanon ja teen, johdata ajatuksiani ja tunteitani. Ennalta aavistamattomissa tilanteissa auta minua muistamaan, että kaikki on sinun lähettämääsi.
Opeta minua olemaan suora ja rehellinen perheenjäseniäni kohtaan, etten saattaisi ketään levottomaksi enkä aiheuttaisi kenellekään mielipahaa.
Herra, anna minulle voimaa kantaa tänään uupumukseni, anna voimaa kohdata päivän jokainen tapahtuma. Ohjaa tahtoani ja opeta minua rukoilemaan, uskomaan, toivomaan, antamaan anteeksi ja rakastamaan. Aamen.
Lähes joka ilta. En kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön.
Koiranomistajan rukous
Jumala, kiitos koirastani, jolla osoitat minulle rakkauttasi. Suo meille paljon yhteistä aikaa ja monta tilaisuutta leikkiä ja lenkkeillä, seikkailla ja tutkia, olla lähellä ja lepäillä. Ilollamme kiitämme rakkaudestasi. Anna suojelusenkelin katsoa myös karvarakkaani perään, kun se koheltaa puistoissa ja pusikoissa. Olemme kumpikin sinun kädessäsi, Luojamme. Aamen.
Rukous sekavassa taloudellisessa tilanteessa
Herra Jumala, me elämme sekavia aikoja.
Kautta maailman
hinnat nousevat,
velat kasvavat,
pankit luhistuvat,
työpaikat viedään alta,
ja hauraskin turvallisuus on uhattuna.
Rakkauden Jumala, tule meitä vastaan, kun pelkäämme. Kuule rukouksemme: Ole meille vahva torni keskellä upottavaa hiekkaa, ole valo pimeydessä.
Auta meitä ottamaan vastaan sinun rauhasi lahjana ja kiinnitä sydämemme siihen, missä todellinen ilo voi löytyä.
Jeesuksessa Kristuksessa, Herrassamme. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tämän:
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.
Mitä tapahtuu, jos jätät rukoilematta?
Vierailija kirjoitti:
Putoavassa lentokoneessa ja juoksuhaudassa, sekä muissakin tilanteissa, jossa tuntuu, etten enää pärjää.
Sain viime vuonna syöpädiagnoosin, jossa kuolleisuus on vuoden sisällä yli 80 %. Eipä tullut missään vaiheessa mieleen rukoilla, koska en usko jumaluuksiin. Myöhemmin diagnoosi hieman muuttui ja nyt kuoleman todennäköisyys on enää 20%. Se on paskaouhetta että kuileman vaarassa jokainen uskoo ja rukoilee, todellakaan näin ei ole.
Se nyt on vaan tyhmää rukoilla. Fiksua on tehdä jotain.
Kyllä.
Ap:lle sen verran, että Raamattu kieltää neuvon kysymisen kuolleilta. Pyydä mieluummin Jumalan johdatusta uniisi.