Terveydenhuollossa työskentelevänä ei voi kyllä mitenkään hyväksyä, jos tehohoidon hoitajat lakkoilevat ilman mitään korvaavaa työvoimaa ja potilaita kuolee
Siinä loppuu sympatiat lakkoilijoille heti, jos porukalla jätetään menemättä töihin mielessä että joku sillä seurauksella kuolee.
Kommentit (41)
Jos hoitaja on sitä mieltä että ei hänen asia, jos koko työporukka jää pois tietäen että ihmisiä kuolee niin kyllä saa jäädä heidänkin mieleen mitä tuli tehtyä.
Mitäpä ajattelit tehdä estääksesi lakon tai tuodaksesi hyväksymättömyytesi esiin?
Palkan alennus hoitajille, jos jäävät lakkoon.
Ennen mentiin alalle, että oli kutsumus ammatti? Missä mentiin väärin?
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaa, kun hoitoalan työt määriteltiin kutsumusammatiksi.
Minä en ole mikään enkeli. Minä teen vain työtäni. Jos tästä ei maksettaisi niin en tätä tekisi. Itsestänikään tai oloistani ei kukaan ole välittänyt niin siinä alkaa väkisinkin kyynistyä.
Ei kukaan silloin lääkärien lakon aikana pakottanut lääkäreitä töihin.
Ei ne päättäjät ja ylempi johto muuten näköjään ymmärrä tilanteen vakavuutta
Mitkä sympatiat loppuu? Onko tässä jotain sympatiaa saatu? Ai niin, ne siniset valot ja tulostettavat kiitoskortit. Kummasti nyt hoitajat onkin tärkeitä, kun p*ska on niin sanotusti jo housuissa ja tajutaan mikä tilanne tulee olemaan ilman heitä. Kuka oikeasti enää haluaa tälle alalle kouluttautua tai jäädä? Lakkoilu on tilapäistä, toisin kuin esim. ammattioikeuksien poistaminen. Onko sekin itsekästä, onko hoitajilla lupaa siihenkään? Minua ei ainakaan enää vaan jaksa kiinnostaa pelkkä potilaiden asian ajaminen, kun kukaan ei aja työnantajapuolelta minun asiaani ja päinvastoin keksitään uusia pakkokeinoja ja huononnetaan oloja töissä. Kuka sinä olet hyväksymään tai olemaan hyväksymättä kenenkään päätöstä lakkoilla sen puolesta, että alan vetovoimaisuuden parantamisella vältyttäisiin nykyiseltä tai pahemmalta tilanteelta tulevaisuudessa?
Ja mitäpä merkitystä on sillä, että hyväksytkö vai et? Ei yhtään mitään. Lässyttele vain lämpimikseksesi.
😅
Hoitajat sai jo korotuksia ja ties mitä mutta ei ole hyväksyneet. Rahaa tarjottu.
Itselle jaettavat kiitoskortit kai on olleet hoitajien oma keskinäinen idea.
Kyllä tippaneulan saa itse pois ja kusee vaan sänkyyn sit, jos ei pääse ylös.
Siinä kohtaa jos koko osasto jättää menemättä töihin tietäen että siellä joku kuolee siihen niin miten se hoitaja on kotiin jäädessään?
Kyllä on kylmää väkeä nämä lakkoilijat. Te tarvitsette kansan tuen. Onneksi saatte pakkolain ja valmiuslaki on jo hyväksytty.
Kyllä on rahanahnetta sakkia. Hyvä Aki!!!!
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaa jos koko osasto jättää menemättä töihin tietäen että siellä joku kuolee siihen niin miten se hoitaja on kotiin jäädessään?
Työnantajalla on hyvin aikaa järjestää asiat. Ei ole yksittäisen hoitajan asia miettiä työnantajan asioita.
On ilahduttavaa, että muut liitot eivät tue teitä, eivätkä ryhdy tukilakkoon.
Hoitajat sai jo korotukset, mutta halutaan etsimällä etsiä mahdollisuus uhata jonkun henkeä
Kiittäkää Akia, kun tehy ja super ilmoittavat nyt syyskuun aikana joukkoirtisanoutumisen toteuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
rahan takia
Työnantajan asia. Ihmiset ei tajua, että on tosi kyseessä. Lakkoilu uhataan taas kieltää pakkolailla eli joukkoirtisanoutuminen on lähempänä kuin koskaan. Hoitajilla on oikeus lakkoilla ja on oikeus irtisanoutumiseen.