Tyttö kinuaa sähköviulua ja poika rumpuja. Asumme kerrostalossa.
Asumme kerrostalossa 3.krs. Talo on 5 kerroksinen. Lapset haluavat nyt molemmat omat soittimet. Ovat harrastaneet kyllä pianolla molemmat. Musiikkiluokalla kumpainenkin. Mitä mieltä sopiiko rummut ja sähköviulu kerrostaloon? Viikonloppuisin musisointi alkaa klo 8 päättyy kuulemma illalla joskus klo 21. Olen miettinyt ja tullut siihen tulokseen että lapset saavat nyt omat soittimet. Lapset ovat kovia harjoittelemaan.
Kommentit (32)
Kerrostalossa ei asuta, siellä voi toki laittaa ruokaa, ehkä nukkua (naapurit), olla sadetta ja pakkasta paossa. Asunto, vielä vähemmän koti, se ei ole.
Aikooko tytär käydä viulutunneilla, vai vinguttaako vain itsekseen? Veikkaan, että innostus laantuu hyvin nopeasti kun on saanut viulun, ellei käy tunneilla. Ja sähköviulu ensimmäisenä soittimena ei kuulosta uskottavalta.
Melkein jokainen pikkupoika haluaa rummut jossain vaiheessa, harva oppii soittamaan itsekseen, tai edes jaksaa kovin pitkään.
Lapset ensin musiikkiopistoon tai yksityisopetukseen, sitten soittimen hankinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko kysyä naapureiltasi?
Miksi sitä naapureilta pitäisi kysyä saako jotain harrastaa, ethän sinäkään kysy naapuriltasi saatko tallustella kantapäilläsi kämpässäsi?
Totta kai saavat harrastaa musiikkia musiikkiopistolla, aivan kuten minäkin harrastan ratsastusta heppatallilla. Vai olisiko ok, jos toisin hevosen kerrostaloasuntoon ja harjoittelisin teidän asuntonne yläpuolella olevassa asunnossa?
Tärkeintä on rauha ja hiljaisuus,
Vierailija kirjoitti:
Aikooko tytär käydä viulutunneilla, vai vinguttaako vain itsekseen? Veikkaan, että innostus laantuu hyvin nopeasti kun on saanut viulun, ellei käy tunneilla. Ja sähköviulu ensimmäisenä soittimena ei kuulosta uskottavalta.
Melkein jokainen pikkupoika haluaa rummut jossain vaiheessa, harva oppii soittamaan itsekseen, tai edes jaksaa kovin pitkään.
Lapset ensin musiikkiopistoon tai yksityisopetukseen, sitten soittimen hankinta.
Minulla oli huonot rummut kotona harjoittelua varten. Poikani alkoi neljävuotiaana naputella niitä. Opetin muutaman kompin kerrallaan ja kahdeksanvuotiaana hän sanoi, "noi rummut on ihan paskat". Sanoin, että olet oikeassa ja hankin paremmat. Ostin sitten pojalle kunnon setin ja harjoittelu jatkui. Nyt jo aikuisena hän soittaa bändissä ja on todella hyvä rumpali.
Jos lapselle halutaan kestävä harrastus rumpujen soitossa, unohtakaa sähkörummut. Niillä soittaessa tuntuma on väärä ja hyvin nopeasti lapsi kyllästyy niillä leikkimiseen. Mitä nuorempana lapsi aloittaa, sitä paremmin hän oppii ja kun hän onnistuu se palkitsee ja kannustaa oppimaan lisää. Ja jos kiinnostus lopahtaa, setin voi myydä pois, kysyntää on aina.
T. rumpali
Rummut nyt ainakin pitää hankkia. Toivottavasti teillä on somaleita naapurissa niin saavat maistaa omaa lääkettään.
Vierailija kirjoitti:
Rummut nyt ainakin pitää hankkia. Toivottavasti teillä on somaleita naapurissa niin saavat maistaa omaa lääkettään.
TÄMÄ!!!!
Ei PRKL kerrostaloon STNA tai tulee kajarin täydeltä vastamelua.
Musiikkiharrastus ja kerrostalo asuminen ei sovi yhteen. Minulla on vuokrattu tilat erikseen soittamiseen kun ei kerrostalossa pysty.
Terveisin 4500 tuntia kitaraa opiskellut
Se miten toimii riippuu täysin miten hyvä äänieristys on. Itse ostin vähän aikaa sitten sähkörummut ja asun 60-luvun elementtitalossa. Esimerkiksi naapurin imurointi kuuluu selvästi.
Sen vuoksi olen soittanut rauhallisesti mahdollisimman aikaisin ja tarvittaessa kuulokkeilla. Silti tuo naputus varmasti kantautuu naapuriin, kun äänieristys on noin kehno. Tähän mennessä olen säätynyt valituksilta.
Ei kaikilla ole mahdollisuutta omaan studioon, miettikää paljon niitä pitäisi rakentaa pelkästää Kallion muusikoille ja paljon se maksaisi näille harrastelijamuusikolle.
Siksi vanhat talot pitäisikin purkaa ja rakentaa tilalle sellaisia taloja joissa voi viettää normaalia elämää. Mikään äänieristys ei silti auta jos paukuttaa menemään kuin eläin.
Ei kannata, väärä tuntuma.