Kaverit eivät ymmärrä että haluan rajat
En jaksa olla kavereiden kanssa koko ajan, he eivät ymmärrä että haluan elämältä ihan eri asioita.
Kaverit vetävät draama kortin esiin, he luulevat että olen masentunut vaikka elän omaa elämää. Mitä noille nyt voisi sanoa? Olen kyllä sanonut että haluan omaa tilaa, tuntuu että he eivät sitä ymmärrä.
Kommentit (21)
Rajattomat ihmiset ei ymmärrä toisten rajojen tarvetta. Et voi muuttaa heidän käytöstään joten sun on tarvittava määrä muutettava omaasi. Esim. lakattava vastaamasta puheluihin.
Miksi sinun pitäisi sanoa kenellekään yhtään mitään? Sinä asetat itsellesi rajat, koska sinä elät sinun elämääsi. Jos et kykene asettamaan rajojasi ja hyväksyt kaiken, niin joko yrität kovemmin tai sitten mukaudut. Et voi muuttaa muita, vaan vain itseäsi.
Sinä määrittelet itse vapaa-aikasi ja kun haluat olla yksin, niin laitat kavereiden soitot yms. viestit äänettömälle ja et seuraa muita, vaan vietät omaa aikaasi niin kuin itse haluat. Sinun ei tarvitse lymytä neljän seinän sisällä piilossa, vaan voit mennä ja tehdä asioita itseksesi tai olla tekemättä ja olla vain. Sinä asetat itsellesi rajat, et muille.
Vierailija kirjoitti:
Rajattomat ihmiset ei ymmärrä toisten rajojen tarvetta. Et voi muuttaa heidän käytöstään joten sun on tarvittava määrä muutettava omaasi. Esim. lakattava vastaamasta puheluihin.
Juuri näin minäkin neuvoin. Tämä vastaus ei voi olla väärin. Sinä ap määrittelet omalla toiminnasi rajat.
Mitä kaverisi siis haluavat sinun tekevän? Mitä sinä haluaisit tehdä? Kuinka iso porukka teitä on? Minkä ikäinen olet?
Minä toistaisin itseäni korkeintaan muutaman kerran, sitten alkaisin vain ottaa sen oman tilan ja ajan eli en olisi tavoitettavissa, kun en halua olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joillekin ei mene kerrasta päähän mikään?
Ap
Joillekin ei mene koskaan päähän.
Rajan veto on hyvä tehdä kaikissa ihmissuhteissa.
Eikö sinulle ole lapsena pidetty kuria jos sen tarve on noin kova nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pidettiin, mutta kavereille ei pidetä. He saavat tehdä mitä huvittaa ja sellainen on ärsyttävää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pidettiin, mutta kavereille ei pidetä. He saavat tehdä mitä huvittaa ja sellainen on ärsyttävää.
Ap
He eivät ymmärrä oikeaa ja väärää.
Ap
Mulle kaveri kierrellen kaarrellen sanoi kun soitin, tai kävin kylässä, että hän ei oikein nyt tässä jaksa mitään, ja vihjaili jatkuvasti että ei ole ottanut minuun yhtetyttä siksi koska on niin väsynyt koko ajan, ja että on jotenkin raskasta nyt. Samalla ravasi toisten kavereiden kanssa siellä sun täällä.
Ymmärsin sitten kohteliaasti yskän, kun hän oli tehnyt minulle parit oharit, enkä enää itse ottanut häneen yhteyttä. Meni 4kk ja sen jälkeen hän sitti ja kyseli kuulumisia, ja jos juotaisiin kahvit seuraavalla viikolla. Sanoin että juodaan vain, ilmoita sitten kun sinulle sopii. Siitä meni 3kk, ja hän soitti kuulumisia taas, ja kahveja oli järjestelevinään. Annan hänen kohteliaasti tehdä tuota soittelua ja ehdottelua niin kauan kuin hän siitä kokee jostian saavansa.
Nyt hän soitti eilen illalla taas, ja tuntui olevan sydämellä kaikenlaista. Sanoin että olen nyt hyvin väsynyt ja minun pitää päästä nukkumaan, että puhutaan vaikka sitten joskus kahvilla näistä lisää.
Minulle hän on tuntematon nykyään, kun on niin kauan oltu olematta tekemisissä juurikaan. Ihmettelen miksi hän ei tilitä niille kavereille joiden kanssa on viime vuodet juossut, ei minua oikeastaan enää kiinnostele.
Nykyaikana pitäisi olla jokaiselle hyvänpäiväntutullekin saatavilla 24/7, jos niillä on vaikka jotain mielellään. Jotkut ei ymmärrä, että kaikki ei jaksa tätä jakamiskulttuuria siinä määrin kuin on pakko. Minä jouduin aikoinaan laittamaan itselleni rajat kun tuntui, että elämä on yhtä tyhjän informaation oksentamista suuntaan ja toiseen. Siis aivan typeriä asioita raportoi elämästään ihmisille. Onpas kaunis auringonpaiste, olipa hyvää ruokaa, tuo tapetti ei miellytä minua jne. Ja mitä hittoa näillä tiedoilla joku muu tekee? Piti oikein opetella kertomaan asiat itselleen ja sitten pitämään ne omana tietonaan, koska minullehan ne oli. Ei kaikkeen tarvitse todistajia. Joskus pitää ihmisen riittää itselleen ja koeka vain elämänsä itselleen, hiljaa. Tämä rajanveto on sitten jokaisen kohdalla ymmärretty eri tavalla, mutta se ei ole minun huoleni.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kaveri kierrellen kaarrellen sanoi kun soitin, tai kävin kylässä, että hän ei oikein nyt tässä jaksa mitään, ja vihjaili jatkuvasti että ei ole ottanut minuun yhtetyttä siksi koska on niin väsynyt koko ajan, ja että on jotenkin raskasta nyt. Samalla ravasi toisten kavereiden kanssa siellä sun täällä.
Ymmärsin sitten kohteliaasti yskän, kun hän oli tehnyt minulle parit oharit, enkä enää itse ottanut häneen yhteyttä. Meni 4kk ja sen jälkeen hän sitti ja kyseli kuulumisia, ja jos juotaisiin kahvit seuraavalla viikolla. Sanoin että juodaan vain, ilmoita sitten kun sinulle sopii. Siitä meni 3kk, ja hän soitti kuulumisia taas, ja kahveja oli järjestelevinään. Annan hänen kohteliaasti tehdä tuota soittelua ja ehdottelua niin kauan kuin hän siitä kokee jostian saavansa.
Nyt hän soitti eilen illalla taas, ja tuntui olevan sydämellä kaikenlaista. Sanoin että olen nyt hyvin väsynyt ja minun pitää päästä nukkumaan, että puhutaan vaikka sitten joskus kahvilla näistä lisää.
Minulle hän on tuntematon nykyään, kun on niin kauan oltu olematta tekemisissä juurikaan. Ihmettelen miksi hän ei tilitä niille kavereille joiden kanssa on viime vuodet juossut, ei minua oikeastaan enää kiinnostele.
No tämähän se, kun kaveri ei tiedä itsekään millaisen rajan haluaa, ja päätyy ainoastaan tyydyttämään omia tarpeitaan toisilla ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaverisi siis haluavat sinun tekevän? Mitä sinä haluaisit tehdä? Kuinka iso porukka teitä on? Minkä ikäinen olet?
Ap kuulostaa ihan teiniltä ja varmaan onkin joku 16 vuotias. Kasva ap aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa ihan teiniltä ja varmaan onkin joku 16 vuotias. Kasva ap aikuiseksi.
Niin että sinusta on aikuisempaa olla muiden ihmisten käytettävissä joka ikinen päivä ihan rajattomasti. Sinunlaisia vartenhan niitä rajoja joutuu laittamaan.
Jos et tule kuuluksi? Sinua EI Kunnioita. Valitse seurasi ja kaverisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuinen ja löytyy aivot 😊
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tämä, ollaan varalla ja sitten ihmetellään mikä tuli. Olen kyllä avautunut kavereille myös henkilökohtaisista asioista mutta luulen että he haluavat käyttää niitä, että pääsee puhumaan muille.
Ap
Haha, koita mun kavereille asettaa rajaa niin he muuttuu hulluiksi.
Silloin he hyötyy suhteesta jotenkin merkittävästi, edut lähtea ja se ei sovi.
Miksi joillekin ei mene kerrasta päähän mikään?
Ap