Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erittäin pienikokoisen aikuisen vaatteet

Vierailija
02.09.2022 |

Mistä te muut tosi lyhyet hankitte vaatteenne?

Yritin yksi päivä käydä etsimässä housuja kaupoista, mutta ongelma on se, että missään ei näytä löytyvän kokoa 152 cm / 32. Lasten koot päättyvät yleensä 140 cm: iin ja aikuisten koot alkavat XS:stä.

Turhauttavaa. Ja ei, en osaa ommella.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

152 ei ole tosi lyhyt ja kyllä tuon kokoiset teinit ostaa myös aikuisten puolelta vaatteita.

Lahkeet ovat helppo lyhentää ompelemalla, jokainen osaa sen verran tai vaikka tällä https://www.ikea.com/fi/fi/p/sy-silitysnauha-50078746/

Vierailija
22/28 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 140cm on vielä niitä lapsellisia lasten vaatteita, teinien koot ovat jotain 150-170cm , mutta harvoin edes teinit huolii niitä ns. Lasten teini vaatteita vaan haluaa ostaa vaikka HM.n aikuisten puolelta omat vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.newyorker.de/fi/

Tuolta mä ostan omat yleensä

Vierailija
24/28 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinin vartalo ja aikuisen vartalo ovat erimallisia, vaikka senttikoko pituuden suhteen olisi ok, ei malli muilta osin olekaan sopiva.

En ihan täysin allekirjoita näin 37-vuotiaana teinipojan kroppaan jämähtäneen naisena. Toki esim. naisten housuissa on lantiokaarroketta ym. monesti enemmän kun senttikoossa, mutta mallin ei ole välttämättä niinkään iästä kuin vartalotyypistä kiinni.

En pysty itse hankkimaan naisten osastolta käytännössä mitään koska kaikessa on muotolaskoksia, lantiokaarroketta tms. mutta tytöille tai pojille suunnatut senttikokoiset vaatteet koossa 176 passaa kyllä. Ja 152/154/156-kokoja löytyy aika yleisesti.

Vierailija
25/28 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon mä nähnyt että aikuisten puolellakin myydään farkkuja kokoluokkaa xxs ja xxxs

Missä? 

Yritin löytää H&M:ltä...ei ole.

Tokmannilta turha etsiä.

Prismassa ja Citymarketissa ei löydy.

Budget Sportissa ei ollut. 

Kalliisiin erikoisliikkeisiin ei ole varaa.

Tuossako on kaikki lähialueen vaateliikkeet? Ei löydy BikBokia, GinaTrickota, Cubusta, joista voisi löytää myös pieniä kokoja? Ei ole Lindexiä tai KappAhlia, joista löytyy lastenvaateosastot?

Sulla on ihmeellisiä käsityksiä eri paikkakuntien tarjonnasta. Esim. minä asun 40 000 asukkaan paikkakunnalla. Meidän vaatekauppavalikoima on tasan ja vain Citymarket ja Prisma sekä yksi rupuinen kirpputori. Lidlissä on satunnaisesti vaatetta. Siinä kaikki. Ennen korona-aikaa täällä oli myös H&M, KappAhl ja Dressman, mutta ne lopettivat. Naapuripaikkakunnalla avattiin just iso kauppakeskus, mutta sielläkin vaatteita myy vain Prisma, Lindex ja lastentavarakirppis. Eli netistä on ostettava, jos ei jaksa lähteä kauas kaivelemaan kauppoja.

Vierailija
26/28 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinin vartalo ja aikuisen vartalo ovat erimallisia, vaikka senttikoko pituuden suhteen olisi ok, ei malli muilta osin olekaan sopiva.

En ihan täysin allekirjoita näin 37-vuotiaana teinipojan kroppaan jämähtäneen naisena. Toki esim. naisten housuissa on lantiokaarroketta ym. monesti enemmän kun senttikoossa, mutta mallin ei ole välttämättä niinkään iästä kuin vartalotyypistä kiinni.

En pysty itse hankkimaan naisten osastolta käytännössä mitään koska kaikessa on muotolaskoksia, lantiokaarroketta tms. mutta tytöille tai pojille suunnatut senttikokoiset vaatteet koossa 176 passaa kyllä. Ja 152/154/156-kokoja löytyy aika yleisesti.

Syö enemmän niin saat muotoja.

Vierailija
27/28 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö enemmän niin saat muotoja.

Sori vaan, pidän itsestäni ihan tällaisena enkä kaipaa mitään "muotoja" häiritsemään. Uskoisin, että isotissisenä juokseminen ja ratsastaminen tuntuisivat tosi epämukavalta, joten kiitos ei (ohis)

Vierailija
28/28 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon mä nähnyt että aikuisten puolellakin myydään farkkuja kokoluokkaa xxs ja xxxs

Missä? 

Yritin löytää H&M:ltä...ei ole.

Tokmannilta turha etsiä.

Prismassa ja Citymarketissa ei löydy.

Budget Sportissa ei ollut. 

Kalliisiin erikoisliikkeisiin ei ole varaa.

Tuossako on kaikki lähialueen vaateliikkeet? Ei löydy BikBokia, GinaTrickota, Cubusta, joista voisi löytää myös pieniä kokoja? Ei ole Lindexiä tai KappAhlia, joista löytyy lastenvaateosastot?

Sulla on ihmeellisiä käsityksiä eri paikkakuntien tarjonnasta. Esim. minä asun 40 000 asukkaan paikkakunnalla. Meidän vaatekauppavalikoima on tasan ja vain Citymarket ja Prisma sekä yksi rupuinen kirpputori. Lidlissä on satunnaisesti vaatetta. Siinä kaikki. Ennen korona-aikaa täällä oli myös H&M, KappAhl ja Dressman, mutta ne lopettivat. Naapuripaikkakunnalla avattiin just iso kauppakeskus, mutta sielläkin vaatteita myy vain Prisma, Lindex ja lastentavarakirppis. Eli netistä on ostettava, jos ei jaksa lähteä kauas kaivelemaan kauppoja.

AP:n paikkakunnalta löytyi kuitenkin se H&M, joten oletus on, että saattaisi mahdollisesti löytyä ehkä muitakin. Vaikka esim. ne Lindex ja Kappahl. Mutta ilmeisesti sitten on vain pelkkä se H&M huonolla valikoimalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan