Voiko kolumneja saada julkaistuksi nimimerkin takaa?
Haluaisin kokeilla kirjoittaa kolumneja johonkin sopivaan lehteen, mutta haluaisin tehdä sen nimimerkin takaa.
Onko tämä mielestänne mahdollista? Halveksuttava toive? Onko lehtialalla jokin eettinen sääntö, jonka mukaan kirjoittajan nimen on aina tultava esille?
Olen yhteiskunnan "pohjalla". Haluaisin kirjoittaa esim. syrjäytyneen ihmisen näkökulmasta elämän eri aiheista, ilman että se vaikuttaa negatiivisesti pärjäämiseeni tulevaisuudessa. Haluaisin käsitellä myös vaikeita tapahtumia ja elämäntilanteita niin, ettei se aiheuta mielipahaa tai hankaluutta lähipiirini ihmisille.
Kommentit (7)
Ihan hyvä idea. Jollet sinä tee sitä, niin ehkä minä kokeilen. Ei muuta kuin yhteyden ottoa paikallisiin lehtiin.
Mikset kirjoita nimetöntä blogia kuten kaikki muutkin?
Ei lehtiä enää juuri kukaan lue, blogilla saat enemmän julkisuutta asiallisesi ja päätät itse täysin sisällöstä.
On niitä ainakin ennen kirjoitettu pelkällä nimimerkillä.
Aiheesta lisää esim kun googletat Loka Laitisen ja Kansakunnan viholliset.
Vierailija kirjoitti:
Mikset kirjoita nimetöntä blogia kuten kaikki muutkin?
Ei lehtiä enää juuri kukaan lue, blogilla saat enemmän julkisuutta asiallisesi ja päätät itse täysin sisällöstä.
Minulla varmaan on taka-ajatuksena, että köyhänä ihmisenä voisin lehden kolumnistina ansaita jonkin pienen palkkion per kirjoitus. Blogin suhteen oma käsitykseni on, että sillä on vaikeampaa ansaita mitään. Kun en todellakaan kirjoittaisi mitään sellaista, millä voisi saada "mainostuloja" esittelemällä jotain hiton tuotteita tai muuta vastaavaa. Sellainenkin tausta-ajatus on, että lehden kolumnistina kirjoitukset voisivat tavoittaa perinteisen median kuluttajia. Eli vähän konservatiivisemman porukan. Silloin tekstini avaisivat kokemusmaailmaani ihmisille, jotka elävät kaukana tästä todellisuudestani. Ja minusta se olisi hyvä juttu.
Ihan mahdollista. Sulla on hyvä aihepiiri taustalla.
Ko. lehdeltä kysymällä se kai selviää. Heillehän henkilöllisyys on tietenkin annettava.
Onhan niin monet blogistit nimimerkillä somessa.