Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EI &%¤#&!!! Tätä ei enää kukaan usko! Vaitiolovelvollisuudesta asiaa...

Vierailija
27.10.2006 |

Äitini soitti ja onnitteli raskaudesta äsken. Olin ihan että häh??? Mistä se voi sen tietää. Tk:n laborantti oli mennyt juoruamaan!!! Äiti oli vain pahoillaan, etten ollut sille kertonut!

Tää on ihan hirveää. Meillä on kolme pikkuista jo ennestään ja tää raskaus oli totaalinen vahinko, söin kyllä pillereitä, mutta joku kai sitten ei imeytynyt tms. Oltiin kallistumassa jo abortin puoleen, mutta nyt mun raskaudesta tietääkin koko kylä!

Mä en oikeasti käsitä, kuinka tk:ssa voi olla nöin ääliötä porukkaa töissä!

Tästä asiasta teen TAATUSTI valituksen. Ja sen lisäksi myös otan hlökohtaisesti tähän ääliönaiseen yhteyttä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salassapitovelvollisuus on niin perusteellisesti selvitetty opintojen aikana ja työsopimuksessa, ettei siitä vahingossa voi kukaan lipsua. Vaikea uskoa näitä juttuja todeksi. t. sh

Vierailija
2/34 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana vaikka puoli kaupunkia niin varmana tietona tietää.

Vierailija
4/34 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

raskaana vaikka puoli kaupunkia niin varmana tietona tietää.

Miten te jaksatte kuvitella, että hoitohenkilökuntaa jaksaisi kiinnostaa ihmisten sairaudet ja raskaudet, muutoin kuin ammatillisessa mielessä?

Mä itse en edes muista useinkaan minkä takia esim. joku tuttu on käynyt tk:ssa, vaikka olisin ollut itse paikalla hoitotehtävissä juuri silloin. Ihmiset luulee, että mä olen tosi tarkasti perillä heidän vaivoistaan, kun ne alkaa selittämään vaikkapa omaa vaivaansa mun vapaa-ajalla. Ja useinmiten mä olen ihan pihalla kuin lumiukko, että mistä se nyt oikein puhuukaan. Ei niitä toisten sairauksia ja vaivoja jukupätkä jaksa ajatella ihan huvikseen...

Vierailija
5/34 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

---

Vierailija
6/34 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietää kertoa jonkun jutun, mutta kukaan ei tee mitään.

Vierailija
7/34 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdoton irtisanominen töissä, mikä on mielestäni erittäin hyvä juttu. Asianosaiselle ja omaisille jää vastuu asian eteenpäin vieminen poliisille näin heidän halutessaan. Työpaikalla on jyrkkä kanta tähän rikkeeseen ja yksi on saanut lähteä kävelemään. Ollut varoittava esimerkki muille.

Vierailija
8/34 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. hoitsu itsekin

Vierailija
9/34 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kerran labrassa (ei raskauden takia) ja kun neula oli suonessa alkoi tämä laborantti tilittää mulle, että mun pitää perua avioero jne. Olin ihan äimänä, mutta ilmeisesti exäni tuntee tämän laborantin tai jotain, itse en ollut tavannut koskaan. Oli karsea kokemus.

Vierailija
10/34 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yhteiskuntaa hyväksikäyttävä luuseri!

En kyllä silti hyväksy vaitiolovelvollisuuden rikkomista minäkään. En vain ymmärrä tyyppejä jotka tekevät raskaustestinsä teekoossa yhteiskunnan laskuun.

Vierailija
11/34 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olet yhteiskuntaa hyväksikäyttävä luuseri!

Soitin neuvolaan, ja se käski mennä labraan.

Ja ihan sama, miksi labraan menin. Nyt kuitenkin koko helvetin kylä tietää mun olevan raskaana! Voi paskan paskan paska.

ap

Vierailija
12/34 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menin hoitoalalle, meille opetettiin ulkoa vaitiolovelvollisuus ja rangaistus siitä. Ei ole unohtunut

Vierailija
13/34 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mutsin bingotuttu ja kummasti mutsi tietää mitä sieltä millonkin on ostettu. vituttaa hitto soikoon!

Vierailija
14/34 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kertoi kuinka oli kuullut kylän juorukellon sanovan jotain tyyliin en tiedä mikä x:ää vaivaa, pitää pyytää y:tä katsomaan papereista. Y on siis töissä terveyskeskuksessa.

Vierailija
15/34 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet jostain pienestä kylästä, musta tuntuu että juuri niissä näitä sattuu kun kaikki tuntee kaikki. Se on niin pirun karseeta..

t. entinen pienen kylän asukas

Vierailija
16/34 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolan täti oli mennyt kertomaan (hyvin vanhoilliselle) äidilleni että minulla on genitaalilävistys! itse kysyin nimittäin saako sitä pitää synnytykseen saakka. hitsi vieköön, kukaan muu sitä ei ole voinut kertoa koska vain mieheni tiesi siitä, laitoin sen vain kuukautta ennen kun vahinkoraskautuminen tapahtui.

Vierailija
17/34 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaitiolovelvollisuus koskee myös laboratoriohenkilökuntaa.

Vierailija
18/34 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli pari päivää aikaisemmin käynyt teettämässä paikallisessa tk:ssa poit. raskaustestin. Kyseessä oli vielä IVF-hoidolla aikaansaatu raskaus, eli keskenmenoriski normaalia suurempi. Sen vuoksi eivät halunneet kertoa asiasta vielä kenellekään, ei edes lähipiirille.

Ystävä oli aika äimänä kun paikallisen K-kaupan lihatiskillä myyjä onnitteli raskaudesta!! Hetken mietittyään sitten tajusi kuvion: myyjän tytär on tk:ssa töissä, ja tytön anoppi on labrassa. Että semmosta!

Vierailija
19/34 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenojahan sattuu...

Vierailija
20/34 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asuessamme tiesimme koko kaupunginosan tuttujen asiat kun neuvolahenkilökunta lääräsi ne meille.

Siis tyylin " joo sillä Tuulan perheelläkin on ollut kovat ajat kun niiden vauav on koliikkinen, ovat ollet tosi väsyneitä" . Oli hirmu kiusallista vaikka ei kuultu mitään salaisuuksia mutta silti inhottavaa tietää kavereiden asioista sellaisia juttuja mitä eivät olleet meille itse kertoneet.