Mitä syödä kun on nälkä, mutta kaikki ruoka jotenkin ällöttää?
Nälkä on kova, mutta tuntuu, että en saa alas mitään, tai siis mikään ruoka ei ole sellainen, jota tekisi mieli vaan kaikki ruoat jotenkin ällöttää, katson niitä ja mietin, että miten saisin tuota alas. Pakko olisi jotain kuitenkin syödä. Mitä sinä syöt, kun tällainen olo iskee? En ole sairaana vaan välillä minulle käy näin, kun jokin ihan muu asia stressaa tai ahdistaa.
Kommentit (40)
Satunnaisesti ihan sitä mitä suinkin saat alas kurkusta, ihan piittaamatta onko se "oikeaa" ruokaa. Mulla vaihtelee toi mitä kykenen tommosessa olotilassa syömään. Joskus se on jotain kasviksia, ehkä joku vähärasvainen pihvi. Joskus mennään kuukausi yhdellä suklaakeksipaketilla tahdilla keksi ja päivä.
Keitot esim kasvissosekeitto menee aina alas.
Jos kaikki vain pyörii mielessä, niin laita jokainen huoli paperille otsikoineen ja yksilöinteineen ranskalaisin viivoin. To do -ohjeet, mitä teet yhdelle asialle huomenna ja toiselle viikonloppuna tai ensi viikolla. Soittele ja googlaa neuvoja ja muiden kokemuksia. Eipä ihme, että pää tulee kipeäksi ja tekee mieli oksentaa koko karvapallo. Miten hankala parisuhde on?
Mulla menee yleensä alas pasta mahdollisimman miedolla kastikkeella, tyyliin jotkut valmiit pussipastat juustokastikkeella tms. Lisäksi viereen kurkun paloja.
Naurettavaa ja lapsellista vammailua ja nirsoilua.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa ja lapsellista vammailua ja nirsoilua.
Etkö ymmärrä lukemaasi?
Vesimeloni, mansikat, joku raikas sitruunalimemehu jne.
Minulla oli sairastelukierteen jossain vaiheessa samanlainen tilanne.
Kypsä banaani auttoi silloin.
Sai olla kylmäkin.
Mulla sama just nyt, koitin googlettaa ideoita mutta turhaan, koska kaikilla on eri käsitys siitä mikä menee hyvin alas. Joku ihme rusina sanoi maustamaton jugurtti ja mysli 🤮 keksitkö ikinä ratkaisua? Mun nälkä on jo siinä vaiheessa että oksettaa, hedari, ihan näköä haittaa
Ei edes omat lempparit kiinnosta
Valmissalaatin. Jäätelötuutin vohvelilla. Tuorekurkkua viipaloituna ja dippikastiketta. Mozzarellaa viipaleina, päälle sitruunamehua ja basilikan lehtiä. Jokin näistä menee itselläni helposti alas, jos lämmin ruoka tai ruoka ylipäätään ei maistu ja silti pitäisi syödä.
Tuttu tilanne, mikään ei oikein maistu eikä houkuttele edes maistamaan. Voisin elää maustamattomalla kreikkalaisella jugurtilla, Xtra Marie-kekseillä ja jääkaappikylmällä banaanilla. Näitä syön kun muuta ei voi edes ajatella. Juomaksi kahvi maidolla ja vesi.
Minulla on silloin tällöin tuo vastenmielisyys ruokaa kohtaan. Mieluiten syön silloin jotain marjasosetta ja maustamatonta jugurttia. Useimmiten marjasmoothie sekoitettuna turkkilaiseen jugurttiin. Molemmat luomuna ja kylminä. Pahimpina hetkinä saatan syödä jonkun jäätelötuutin, vaikka muuten vältänkin lisättyä sokeria.
Kylmä mehukeitto tai ananassäilyke, tuorekurkku.
Tiedän tunteen, joskus kierrän kaupassa ja mietin pääni puhki mitä ostaisin, kun ei tee mitään mieli. Kuitenkin jotain pitäis syödä.
Eilen ratkaisin ostamalla tortilloja ja täytteeksi salaattibaarista parilla eurolla salaatinlehtiä, rukolaa, muutama fetakuutio, punasipulia, tomaattia ja kurkkua. Kotona kääräisin rullalle ja söin kaksi.
Toinen, mikä usein maistuu, on tuore ananas pilkottuna, lisäksi mansikoita, luonnonjogurttia ja siemeniä päälle.
Lämmintä tuokaa syön yleensä 1-2 kertaa viikossa. Paino on normaali, ei nouse eikä laske.
Kyllä, mutta toisinaan mulle tulee kuin autopahoinvointi jos en ole syönyt.