Haluaisin pitää huivia päässäni, mutten tiedä kehtaanko. Mielipiteitä, onko se vielä nykyään sopivaa vai luullanko joksikin mitä ei ole?
Näillä viiltävän tuulisilla mutta muuten lämpimillä syyskeleillä huivi tuntuisi kovin hyvältä päähineeltä, kun se suojaa korvat ja niskan, mutta voi olla vaikka silkkiä, eli ei hiosta.
Olen selaillut muotikuvia netissä, ja vielä 80-luvulla tyylikäs jakkupukuleidi saattoi pitää huivia. Mutta sitten se vaan loppui. Tuntuu, että nykyään vain muslimeilla on "oikeus" käyttää huivia.
Mitä mieltä olette? Herättääkö huivi nykyään väistämättä muitakin mielleyhtymiä kuin että kyseessä on lämmike ja fashion statement?
Minua vieläpä huivi imartelee kovasti.
https://greenbrickbrighton.files.wordpress.com/2015/10/img_0627.jpg
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
https://i.pinimg.com/originals/f8/39/8a/f8398a7d1aa93f905a131ceefd4b37b… ei tätä jossain Pariisissa katsottaisi pahalla yhtään. Suomeen tulee trendit niin myöhässä ja mulkoillaan kaikkea "uutta" :/ Sosiaalinen paine saa pelkäämään mitä laittaa päälle täällä
Tää on kyl joku muotikuva... Heti kun tuo mallityttö nousee tuosta niin tuo liukas huivi valuu kaulalle
En tiedä luultaisiinko sinua joksikin mitä et ole, mutta olisit mummo koska mummot käyttävät huivia.
Vierailija kirjoitti:
Huivin tarkoitus on peittää naisen hiukset vieraiden miesten katseilta. Neotsyellä se on yksi merkki puhtaudesta.
Ei ole, vaan sen on tarkoitus pitää hiukset pois kasvoilta ja kampaus kivana vaikka avoautoa ajaisi, ja se on lisäksi värikäs ja kaunis ja aurinkosuoja ja korvien suoja.
Laitat huivin päähän joa huvittaa. Siihen ei tarvita muiden mielipiteitä tai lupia. Piste.
Miehen mielipide kirjoitti:
Tuollainen ap:n kuvan huivipäinen nainen on tosi naisellinen.
Liekö tämä syy siihen, ettei enää pidetä huiveja? Tuntuu, että nykyään seksikkyys on täysin syrjäyttänyt naisellisuuden.
Itse olen ollut huomaavinani, että toiset naiset suhtautuvat kielteisemmin jos päälläni on jotain selkeän naisellista. Kaikki kauheat rönttövaatteet on ok, miesten vaatteet on ok. (Seksikkäästä en mene vannomaan, koska en ole sellainen yhtään.)
Mutta anna olla jos olet naisellinen vaan ei seksikäs, kanssasisaret näyttävät siltä että on sitruunaa imaistu.
Kesällä tuon panin merkille, kun oli helteen ja auringon takia joku peittävä mekko ja auringon takia huivikin päässä. Tietysti voi olla että näytin vaan niin hirveältä, mutta miehet ei tuntuneet olevan sitä mieltä.
Olen jo vuosia käyttänyt huivia kesät ja talvet. Yhden ainoan kerran on humalainen kantasuomalainen mies alkanut raivota "r*ttipääh**ralle" huivin pidosta. Muuten ei kai (?) kukaan ole sen kummempaa huomiota kiinnittänyt.
Ja siis kantasuomalainen keski-ikäinen nainen olen.
Minulla on aistiyliherkkyyksiä, ja pidän joskus huivia turbaaniksi sidottuna ihan kotona yksin. Jos on kovin huono päivä. Ihan kuin se pitäisi pään kasassa.
Ihmisten ilmoillakin minulla on yleensä aina joku myssy, baskeri tms. Ehkä sitä voisi huivia kokeilla silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Miehen mielipide kirjoitti:
Tuollainen ap:n kuvan huivipäinen nainen on tosi naisellinen.
Liekö tämä syy siihen, ettei enää pidetä huiveja? Tuntuu, että nykyään seksikkyys on täysin syrjäyttänyt naisellisuuden.
Itse olen ollut huomaavinani, että toiset naiset suhtautuvat kielteisemmin jos päälläni on jotain selkeän naisellista. Kaikki kauheat rönttövaatteet on ok, miesten vaatteet on ok. (Seksikkäästä en mene vannomaan, koska en ole sellainen yhtään.)
Mutta anna olla jos olet naisellinen vaan ei seksikäs, kanssasisaret näyttävät siltä että on sitruunaa imaistu.
Kesällä tuon panin merkille, kun oli helteen ja auringon takia joku peittävä mekko ja auringon takia huivikin päässä. Tietysti voi olla että näytin vaan niin hirveältä, mutta miehet ei tuntuneet olevan sitä mieltä.
Asutko jossain käpykylässä? Helsingissä naisilla oli tosi kivoja kesämekkoja eikä kukaan tuijottanut. Ihan oikeasti haluaisin tietää, missä te, joita toiset naiset aina katselee sitruunaa syöneinä, asutte, kun itselläni ei ole ollenkaan samanlaisia kokemuksia. Ja mä pukeudun naisellisiin mekkoihin tai hameisiin vuoden jokaisena päivänä.
Mainio aloitus. Olisi todella kätevää pitää huivia. Ja onhan ne paljon tyylikkäämpiä kuin jotkut pipot.
Eiköhän aloiteta huiviliike?
Voit ihan hyvin tietenkin. Huivi on kevyt ja napakka, mutta se on vähän vaikea solmia hyvin. Varsinkin liukas materiaali. Pinneillä voi kiinnittää myös.