En pysty antamaan miehelle anteeksi
Sitä että hän löi minua.
Asiasta jäi pysyvä muutos kasvoihini. Masennun asiasta yhä uudelleen.
Kommentit (28)
Olisit tehnyt rikosilmoituksen ja vaatinut korvaukset.
Sinun ei tarvitse antaa tuollaista asiaa anteeksi, ei pidäkään. Se on anteeksiantamatonta, eikä millään tavalla sinun syysi, oli sen taustalla mitä tahansa. Kukaan ei saa kajota toiseen. Toivon että saat voimia lähteä, ja että elämässäsi on ihmisiä joihin voit nyt tukeutua, ja jotka sinua lohduttavat. Jos ei ole, ammittiapua on saatavilla lähisuhdeväkivaltatilanteissa, kuten myös auttavia puhelimimia joissa on ihan oikeasti empaattisia ja välittäviä ihmisiä. Itse sain apua sellaisesta kun jouduin mieheni systemaattisesti pettämäksi. luulin että kuolen, ja hajoan, koska ajattelin rakastavani häntä vielä. Sain kuitenkin voimaa lähteä, ja vaikka alku oli raskasta, noin vuoden päästä elämä alkoi näyttää kirkkaammalta jälleen. Uskoa minua: sinusta voi vielä tulla onnellinen. En tunne sinua, mutta koen suurta myötätuntoa sinua kohtaan juuri nyt.
Oletko vienyt asiaa eteenpäin?
Kysymyshän on pahoinpitelystä.
Vierailija kirjoitti:
Olisit tehnyt rikosilmoituksen ja vaatinut korvaukset.
Pelkäsin ihan kaikkea mitä tapahtuisi. Ette tiedäkään. Miten ilmoitus vaikuttaisi muuhun elämääni jne.
Ja toivoin ettei mitään pahempaa olisi tapahtunut. Muutos oli kuitenkin ilmeinen ja pysyvä.
Olen kerran lyönyt naista kasvoihin.
Ensin tämä prinsessa yritti puukottaa minua, sitten viiltää isteään, mutta estin jolloin löin häntä kyynerpäällä vahingossa kasvoihin.
Teki rikosilmoituksen ja naisvirkailija kosti kun minull aoli tuollainen merkintä, jolloin ajokortin haku kesti puolivuotta.
Tyttöystävä myös tuhosi ajokorttini.
Apn tapauksessa ei kerrottu miksi löi
Ja onko tämä mies nyt ulkona elämästäsi?
Miksi podet huonoa omatuntoa siitä, ettet voi antaa anteeksi? Ei tietenkään tuollaista anneta koskaan anteeksi. Nyt vaan unohdat sen miehen kokonaan.
Minun mies kuristi viime perjantaina, veti hiuksista useaan otteeseen ja raahasi käsivarsista ympäriinsä. Sattuu vieläkin kurkkuun jne.
Oli kännissä. Piilotin viinat.. luulin että sammui mutta olikin hereillä vielä. Ei ole koskaan ennen tehnyt noin. Jokin hajosi minussa silloin.. en ole oma itseni mutta ehkä aika korjaa.
Ehkä syy oli viinassa kun yleensä juo olutta eikä ole silloin vihanen.
Eniten pelotti se kun olen paljon pienempi kuin hän.. pelkäsin että henki menee. Olen 168/58 ja hän hiukan yli 100/190.
Olet siis edelleen hakkaavan miehen kanssa? Jees.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran lyönyt naista kasvoihin.
Ensin tämä prinsessa yritti puukottaa minua, sitten viiltää isteään, mutta estin jolloin löin häntä kyynerpäällä vahingossa kasvoihin.
Teki rikosilmoituksen ja naisvirkailija kosti kun minull aoli tuollainen merkintä, jolloin ajokortin haku kesti puolivuotta.
Tyttöystävä myös tuhosi ajokorttini.
Apn tapauksessa ei kerrottu miksi löi
Löi ihan yhtäkkiä, kun pyysin poistumaan. Mitään väkivaltaa ei ollut välillämme tätä ennen. Tilanne oli niin traumaattinen että lyhistyin lattialle ja hän juoksi karkuun tietäessään mitä seurauksia voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis edelleen hakkaavan miehen kanssa? Jees.
En ole. Olen väleissä mutta en jotenkin pysty oikeasti olemaan hänen kanssaan. Näen häntä 5 minuuttia ja pyydän että hän lähtee pois.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies kuristi viime perjantaina, veti hiuksista useaan otteeseen ja raahasi käsivarsista ympäriinsä. Sattuu vieläkin kurkkuun jne.
Oli kännissä. Piilotin viinat.. luulin että sammui mutta olikin hereillä vielä. Ei ole koskaan ennen tehnyt noin. Jokin hajosi minussa silloin.. en ole oma itseni mutta ehkä aika korjaa.
Eniten pelotti se kun olen paljon pienempi kuin hän.. pelkäsin että henki menee. Olen 168/58 ja hän hiukan yli 100/190.
Pahoinpitelyä ei pidä hyväksyä; olkoon syynä viiniä tai joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoinpitelyä ei pidä hyväksyä; olkoon syynä viiniä tai joku muu.
eli alkoholi, viina
Vierailija kirjoitti:
Kai olet jo hakenut Alkosta miehelle lepyttelyviinat ja pyytänyt vuolaasti anteeksi? Erittäin törkeää mennä koskemaan toisen juomiin!
Vierailija kirjoitti:
Et kerro syytä lyömiseen. Viisas mies.
Minua on lyöty kaksi kertaa nyrkillä kasvoihin. Molemmat kerrat olivat sellaisia joita ei edeltänyt mikään riita vaan kaikki tuli yllättäen. Mies oli juonut väkeviä ja alkoi kelata asioita mustasukkaisuudessa. En osannut varoa kun en tiennyt näin tapahtuvan.
Ensimmäisellä kerralla soitin poliisit ja seuraukset operoitiin reilun viikon päästä kirurgisessa sairaalassa. Parin vuoden jälkeen toisella kerralla luulin ettei tätä voi enää ikinä tapahtua elämässäni, menin shokkiin ja jäin itkemään.
Älä vaan vielä tee rikosilmoitusta, vaan joskus kymmenen vuoden kuluttua. Tai kerro asiasta muille vasta miehen kuoleman jälkeen.
Anteeksi voi oppia antamaan, mutta uutta mahdollisuutta ei tarvitse antaa.
Ensimmäinen kerta on vahinko, kun ei tiedä millainen toinen voi olla.
Toinen kerta on valinta, kolmas on jo elämäntapa.
Ois kunnon ninjapotku tehnyt ap:lle terää niin että tuntuu!
Välillä ajattelen että mitä väliä ja että maailmassa on tärkeämpiäkin asioita. En ole niin pinnallinen. Tunnen kipua kuitenkin vieläkin ajoittain. Ja itken joskus siitä että jokin näyttää erilaiselta kuin ennen eikä minulla ole rahaa saada asioita ennalleen.