Lähdössä Vantaan Ikeaan katsomaan yhtä hyllyä. Voi kun kehtais kysyö joltakin autollisekta, meneekö Kallioon päin
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa sen kokoinen hylly, että jaksaa kantaa ja voi kuljettaa bussissa mikäli ei halua maksaa kuljetuksesta 59 e. Nettisivuilla kerrotaan pakkauksen mitat ja paino niin on helppo arvioida onnistuuko itse kantamaan sen.
Yksi mahdollisuus on pyytää autollista kaveria mukaan ja tarjota bensaraha ja esim ateria.
Kalliosta Ikeaan on kolmen tunnin matka edestakaisin. Ateriakorvauksellahan se kuitataan LOL
Tässä oli kyse kaverista. Otatko sinä yleensä maksun menetetystä ajasta jos hengaat kavereittesi kanssa? Ainakin omassa kaveripiirissä on ihan tavallista, että autollinen kaveri (useimmissa tapauksissa minä itse) kysyn kun itsellä asiaa esim Ikeaan, että onko joku kiinnostunut lähtemään mukaan shoppailemaan. Monesti myös kavereiden kanssa tulee puhetta ,että voitais käydä siellä tai täällä ja sitten yhdessä sovitaan koska mennään.
Sitäpaitsi Vantaan ikeasta ajaa Kallioon alle 25 minuutissa.
25 minuuttia sinne, 25 takaisin, ja meinasitko että Ikeasta selviää hyllyn kanssa ulos alle minuutissa? Tavaran etsiminen varastolta ja maksaminen, veikkaatko ettei tämä kuskattava "nopeasti kävis vielä katsomassa pari juttua keittiöosastolta kun nyt on kerrankin auto"? Parkkipaikkan etsiskely Kalliossa? Jos tuosta reissusta omasta pihasta takaisin kotipihaan alle 3h luulet selviäväsi, taidat vähän valehdella itsellesi.
Itseasiassa AP ajatteli vain kyytiä Ikean parkkikselta Kallioon ja tämäkin vain mikälii joku olisi menossa muutenkin samaan suuntaan.
Jos lähdet kyytsäämään kaveriasi Ikeaan niin tottahan sinä hoitelet omatkin ostoksesi siellä. Parhaimmillaan tuo on n. tunnin keikka edestakaisin. Et ole kuullut Click and collect - palvelusta? https://www.ikea.com/fi/fi/customer-service/services/click-collect/?utm…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa sen kokoinen hylly, että jaksaa kantaa ja voi kuljettaa bussissa mikäli ei halua maksaa kuljetuksesta 59 e. Nettisivuilla kerrotaan pakkauksen mitat ja paino niin on helppo arvioida onnistuuko itse kantamaan sen.
Yksi mahdollisuus on pyytää autollista kaveria mukaan ja tarjota bensaraha ja esim ateria.
Kalliosta Ikeaan on kolmen tunnin matka edestakaisin. Ateriakorvauksellahan se kuitataan LOL
Tässä oli kyse kaverista. Otatko sinä yleensä maksun menetetystä ajasta jos hengaat kavereittesi kanssa? Ainakin omassa kaveripiirissä on ihan tavallista, että autollinen kaveri (useimmissa tapauksissa minä itse) kysyn kun itsellä asiaa esim Ikeaan, että onko joku kiinnostunut lähtemään mukaan shoppailemaan. Monesti myös kavereiden kanssa tulee puhetta ,että voitais käydä siellä tai täällä ja sitten yhdessä sovitaan koska mennään.
Oli kaveri tai ei, on ihan eri asia kun kaveri on menossa jonnekin ja pyytää mukaan tai jos itse kerjää kyytiä kaverilta. Sitä paitsi jos menisin mukaan kaverin pyytäessä, huomioisin sen jotenkin tarjoamalla vaikka pullakahvit. Ei joka välissä tarvitse yrittää lokkeilla.
Itse ehdotin korvaukseksi bensarahaa ja ateriaa, mutta se oli jonkun mielestä liian vähän. Monestihan kavereiden kesken jeesitään toisiaan niin että palvelukset menee suunnilleen "tasan"
AP ei ole käsittääkseni kaveriaan kysymässä vaan ymmärsin että ihan random apua etsii netistä, eikä ole myöskään missään kohtaa vihjannutkaan maksavansa yhtään mitään, ainoastaan tehnyt selväksi että 59e on aivan liikaa siitä että hän saisi haluamansa tuotteen kotiovelleen.
Tämä yhdessä kaverin kanssa Ikeaan esitettiin vaihtoehdoksi tuntemattomien ahdistelulle.
Vierailija kirjoitti:
Annakko piwwua kyydistä?
No ei tietenkään. HÄPEÄ, sinä moraaliton nynny uivelo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25 minuuttia sinne, 25 takaisin, ja meinasitko että Ikeasta selviää hyllyn kanssa ulos alle minuutissa? Tavaran etsiminen varastolta ja maksaminen, veikkaatko ettei tämä kuskattava "nopeasti kävis vielä katsomassa pari juttua keittiöosastolta kun nyt on kerrankin auto"? Parkkipaikkan etsiskely Kalliossa? Jos tuosta reissusta omasta pihasta takaisin kotipihaan alle 3h luulet selviäväsi, taidat vähän valehdella itsellesi.
Siellähän on Click snd collect -systeemi. Netistä näppäilty tuote noudetaan luukulta.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on strategiset mitat ja maksatko luonnossa? Voin tulla antamaan kyydit. T:M65+
Se hylly 108 x 78cm. Siinä parkkipaikalla voi maksaa, on siinä jotain puita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta 59 euroa kotiinkuljetuksesta on halpa hinta.
Ei kaikilla ole vara !
No sitten pitää jättää hylly ostamatta.
Taidan yrittåå raahata bussissa (ihan HKL:n). Tulee aika lähelle.Tuotetietojen mukaan 2 eri paketissa, yksi paketti 29 kg.
Ap
Voit liittyä vaikka Stadin Aikapankkiin, jossa maksat kuljetuksen toveilla ja vastaavasti tarjoat jollekin siellä apua toisille, eli sitä, mitä osaat tai muuten autat toisia. Eli vaihtokauppaa tekemällä toisille hyvää ja vastaavasti saat itse siitä myös. Mutta toki en tiedä, missä asut. Mutta samanlaisen voisi perustaa jokaiseen kuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Taidan yrittåå raahata bussissa (ihan HKL:n). Tulee aika lähelle.Tuotetietojen mukaan 2 eri paketissa, yksi paketti 29 kg.
Ap
Hyvä sinä. Otat vastuun omista haluamisistasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvä sinä. Otat vastuun omista haluamisistasi!
Pidäthän AP huolen siitä, että tavaroiden kuljetuksesta ei koidu haittaa muille matkustajille.
Voisit silti saada monelta herrasmieheltä ovelta ovelle -kuljetuksen, jos vain vähän haluaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta 59 euroa kotiinkuljetuksesta on halpa hinta.
Ei kaikilla ole vara !
No silloin ei ostella sellaisia hyllyjä, joita ei saa itse kuljetettua. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et saa raahattua noin painavaa. Paljonko se toinen paketti painaa lisäksi? Jo yksi olisi haastavaa saati sitten kaksi pakettia, vaikka se toinen painaisi vain muutaman kilon, ellei sulla ole nokkakärryjä.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et saa raahattua noin painavaa. Paljonko se toinen paketti painaa lisäksi? Jo yksi olisi haastavaa saati sitten kaksi pakettia, vaikka se toinen painaisi vain muutaman kilon, ellei sulla ole nokkakärryjä.
Muutaman kilon, eli kolmen jauhopaketin verran.
Kyllä, *:n vaikejakti men'. :((( ( (( (
-
Ikea:n 3x3 kallax/expedit hyllyt ainakin menee nätisti juuri kokonaisina, ratikoissa, busseissa jne. kun jaksaa vähän kantaa. :) ) )
AP ei ole käsittääkseni kaveriaan kysymässä vaan ymmärsin että ihan random apua etsii netistä, eikä ole myöskään missään kohtaa vihjannutkaan maksavansa yhtään mitään, ainoastaan tehnyt selväksi että 59e on aivan liikaa siitä että hän saisi haluamansa tuotteen kotiovelleen.