Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdössä Vantaan Ikeaan katsomaan yhtä hyllyä. Voi kun kehtais kysyö joltakin autollisekta, meneekö Kallioon päin

Vierailija
01.09.2022 |

Kuljetus muuten 59e :(

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto onkin ilmainen. Hassua, ettet itse ole samanlaista ilmaista vekotinta hankkinut, jolla voisi kätevästi säästää 59e kuljetuskulut.

Suksi suohon.  Itsellä auto ja jos joku haluaisia apua auttaisin mielelläni!

Tuo sinun ilkeä tyyli kirjoittaa tekee pahaa.

Sinä se tässä ketjussa olet ensimmäinen ja ainoa, joka ilkeilee ja muita käskee suolle suksimaan. Peili.

Kukaan ei näillä bensan hinnoilla muille tuntemattomille huvikseen ilmaiseksi ajele, voit toki todistaa tämän vääräksi. Tuskin edes omistat autoa.

Jos on samaan suuntaan ajaisin ihan varmasti! Mikä teitä vaivaa? Hieman ystävällisyyttä  kiitos!

Vierailija
22/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto onkin ilmainen. Hassua, ettet itse ole samanlaista ilmaista vekotinta hankkinut, jolla voisi kätevästi säästää 59e kuljetuskulut.

Sinä se tässä ketjussa olet ensimmäinen ja ainoa, joka ilkeilee ja muita käskee suolle suksimaan. Peili.

Kukaan ei näillä bensan hinnoilla muille tuntemattomille huvikseen ilmaiseksi ajele, voit toki todistaa tämän vääräksi. Tuskin edes omistat autoa.

Jos on samaan suuntaan ajaisin ihan varmasti! Mikä teitä vaivaa? Hieman ystävällisyyttä  kiitos!

Oletko monta kertaa ottanut tuntemattomia kyydinpummaajia kyytiin? Minä olen. Kokemus ei aina ole pelkästään miellyttävä tai edes neutraali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu Kallion lähellä tai asioi Vantaan Ikeassa, mutta kyllä minä voisin autollisena ottaa kyytiin suunnilleen oman ajomatkan varrella asuvan hyllyineen, jos vaan autooni mahtuisivat omien tavaroiden lisäksi.

Kauhistelen aina tätä Suomen mentaliteettia, että ei voida auttaa toista ihmistä, ei ihme kun pahoinvointia ja yksinäisyyttä esiintyy niin paljon!

Samoin ajattelen minä ja myös tomin sen mukaan! Kyllä siihen kaksi sopii tavaroineen.

Itsellä Transit joten aivan mielelläni autan tarvittaessa. 

Vierailija
24/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta 59 euroa kotiinkuljetuksesta on halpa hinta. 

Ei kaikilla ole vara ! 

Jos ei ole varaa niin sitten sitä ei hankita. Missä kohtaa muiden varattomuus on autoilijoiden ongelmaksi kääntynyt?

Vierailija
25/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko monta kertaa ottanut tuntemattomia kyydinpummaajia kyytiin? Minä olen. Kokemus ei aina ole pelkästään miellyttävä tai edes neutraali.

Eri asia ottaa tienposkesta joku kun auttaa Ikean pihalta !!!

Vierailija
26/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pitkään auton omistaneena olen totaalisen kyllästynyt kaikkiin "kiva kun ajoit puoli päivää meille mökille puita peräkärryllä tässä mökin kuivakaapista löytynyt vanha viinipullo palkkioksi nähdään taas"-tuttaviin. Tuntemattomia en auttaisi kuin reilulla euromääräisellä korvauksella. 🤷🏼

Vierailija
27/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri asia ottaa tienposkesta joku kun auttaa Ikean pihalta !!!

Onko? Millä lailla?

Vierailija
28/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu osti kaksi kirjahyllyä ja kuljetti ne bussissa. Verkkokaupan sivulta näkee minkä kokoinen ja painoinen pakkaus on. Yhden hyllyn kuljetuksesta ei tosiaan kannata maksaa noin paljon.

Tietääkö joku kuinka isoja pakkauksia ilmaisen Ikeabussin kyytiin saa ottaa? Voiko niitä laittaa bussin tavaratilaan vai onko niissä busseissa sellaista?

Näin jokunen viikko sitten Ikean mainoksessa hyvän tarjouksen toimituskuluista, mutta onkohan se enää voimassa? Muistaakseni se koski postin kuljetuksia.

Vierailija
29/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa sen kokoinen hylly, että jaksaa kantaa ja voi kuljettaa bussissa mikäli ei halua maksaa kuljetuksesta 59 e. Nettisivuilla kerrotaan pakkauksen mitat ja paino niin on helppo arvioida onnistuuko itse kantamaan sen.

Yksi mahdollisuus on pyytää autollista kaveria mukaan ja tarjota bensaraha ja esim ateria.

Kalliosta Ikeaan on kolmen tunnin matka edestakaisin. Ateriakorvauksellahan se kuitataan LOL

Tässä oli kyse kaverista. Otatko sinä yleensä maksun menetetystä ajasta jos hengaat kavereittesi kanssa? Ainakin omassa kaveripiirissä on ihan tavallista, että autollinen kaveri (useimmissa tapauksissa minä itse) kysyn kun itsellä asiaa esim Ikeaan, että onko joku kiinnostunut lähtemään mukaan shoppailemaan. Monesti myös kavereiden kanssa tulee puhetta ,että voitais käydä siellä tai täällä ja sitten yhdessä sovitaan koska mennään.

Sitäpaitsi Vantaan ikeasta ajaa Kallioon alle 25 minuutissa.

Vierailija
30/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole vara ! 

Sitten täytyy ostaa hyllyt lähempää tai olla ostamatta...tai mennä töihin.

Aikuisen ihmisen pitää oppia pitämään ne kädet ihan omissa taskuissaan.

Vierailija
31/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku kuinka isoja pakkauksia ilmaisen Ikeabussin kyytiin saa ottaa? Voiko niitä laittaa bussin tavaratilaan vai onko niissä busseissa sellaista?

Ikeabusseja Espoon ja Vantaan myymäköihin ei taida valitettavasti enää kulkea. Toki normaali paikallisliikenne kulkee edelleen Ikeoiden läheltä.

Vierailija
32/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole vara ! 

Sitten täytyy ostaa hyllyt lähempää tai olla ostamatta...tai mennä töihin.

Aikuisen ihmisen pitää oppia pitämään ne kädet ihan omissa taskuissaan.

Kyllä minun taskuissa saisi tulle pitämään käsiä :3

Vierailija
33/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa sen kokoinen hylly, että jaksaa kantaa ja voi kuljettaa bussissa mikäli ei halua maksaa kuljetuksesta 59 e. Nettisivuilla kerrotaan pakkauksen mitat ja paino niin on helppo arvioida onnistuuko itse kantamaan sen.

Yksi mahdollisuus on pyytää autollista kaveria mukaan ja tarjota bensaraha ja esim ateria.

Kalliosta Ikeaan on kolmen tunnin matka edestakaisin. Ateriakorvauksellahan se kuitataan LOL

Tässä oli kyse kaverista. Otatko sinä yleensä maksun menetetystä ajasta jos hengaat kavereittesi kanssa? Ainakin omassa kaveripiirissä on ihan tavallista, että autollinen kaveri (useimmissa tapauksissa minä itse) kysyn kun itsellä asiaa esim Ikeaan, että onko joku kiinnostunut lähtemään mukaan shoppailemaan. Monesti myös kavereiden kanssa tulee puhetta ,että voitais käydä siellä tai täällä ja sitten yhdessä sovitaan koska mennään.

Oli kaveri tai ei, on ihan eri asia kun kaveri on menossa jonnekin ja pyytää mukaan tai jos itse kerjää kyytiä kaverilta. Sitä paitsi jos menisin mukaan kaverin pyytäessä, huomioisin sen jotenkin tarjoamalla vaikka pullakahvit. Ei joka välissä tarvitse yrittää lokkeilla.

Vierailija
34/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et tilaa kotiinkuljetusta?

Harva omilla bensoillaan lähtee ajelemaan. Maksaa se oman auton pitokin, ei mikään ole ilmaista.

Vierailija
35/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikean hylly 19 euroa, kuljetus 59 kaikkea tekin ...ostatte

Vierailija
36/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin pitkään auton omistaneena olen totaalisen kyllästynyt kaikkiin "kiva kun ajoit puoli päivää meille mökille puita peräkärryllä tässä mökin kuivakaapista löytynyt vanha viinipullo palkkioksi nähdään taas"-tuttaviin. Tuntemattomia en auttaisi kuin reilulla euromääräisellä korvauksella. 🤷🏼

Aivan vapaasti voi kieltäytyä auttamasta, mikäli katsoo sen aiheuttavan liian suurta vaivaa itselle tai ei saa koskaan vastavuoroisesti mitään.

Vierailija
37/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole vara ! 

Jos ei ole varaa niin sitten sitä ei hankita. Missä kohtaa muiden varattomuus on autoilijoiden ongelmaksi kääntynyt?

Ei aloittaja ketään syyttele.Sinä sitä vastoin yrität haastaa ritaa.  Reppana, hae apua!

Vierailija
38/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu osti kaksi kirjahyllyä ja kuljetti ne bussissa. Verkkokaupan sivulta näkee minkä kokoinen ja painoinen pakkaus on. Yhden hyllyn kuljetuksesta ei tosiaan kannata maksaa noin paljon.

Näin jokunen viikko sitten Ikean mainoksessa hyvän tarjouksen toimituskuluista, mutta onkohan se enää voimassa? Muistaakseni se koski postin kuljetuksia.

Miksette KVG! 

"Liikennöivätkö IKEA-bussit edelleen?

Espoon ja Vantaan IKEA-tavarataloihin liikennöineet bussikuljetukset on lopetettu."

https://www.ikea.com/fi/fi/customer-service/knowledge/articles/2f5g213b…

Vierailija
39/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25 minuuttia sinne, 25 takaisin, ja meinasitko että Ikeasta selviää hyllyn kanssa ulos alle minuutissa? Tavaran etsiminen varastolta ja maksaminen, veikkaatko ettei tämä kuskattava "nopeasti kävis vielä katsomassa pari juttua keittiöosastolta kun nyt on kerrankin auto"? Parkkipaikkan etsiskely Kalliossa? Jos tuosta reissusta omasta pihasta takaisin kotipihaan alle 3h luulet selviäväsi, taidat vähän valehdella itsellesi.

Vierailija
40/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kaveri tai ei, on ihan eri asia kun kaveri on menossa jonnekin ja pyytää mukaan tai jos itse kerjää kyytiä kaverilta. Sitä paitsi jos menisin mukaan kaverin pyytäessä, huomioisin sen jotenkin tarjoamalla vaikka pullakahvit. Ei joka välissä tarvitse yrittää lokkeilla.

Itse ehdotin korvaukseksi bensarahaa ja ateriaa, mutta se oli jonkun mielestä liian vähän. Monestihan kavereiden kesken jeesitään toisiaan niin että palvelukset menee suunnilleen "tasan"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi