Ystävä joka teki kesällä mökkioharit ja nyt uudelleen
Kesällä oli sovittu yhteinen mökkiloma kummankin perheen kanssa, ja selvästi sovittu se siis hyvissä ajoin. Ihmettelin kun lähtö lähestyi ja ei kuulunut mitään, että sovitaan yhteisesti mm ostettavia ruokia ja asioita. Päivää ennen aattoa ilmoitti tekstiviestillä keksityn syyn varjolla etteivät olekaan tulossa. Meitä koko perhettä harmitti ihan hirveästi Lapsi jäi ilman kaveria, pitkät pyhät ja ei pystytty pyytämään muita, kun peruivat viimeisenä päivänä.
Ajattelin että olen aikuinen, ja en suutu moisesta. Kunnes nyt taas sama. Sovittu yhteinen meno ja ei ole edes lukenut viestejämme. Olen sanaton 🥺 miten reagoida ja jatkaa tälläisen ihmisen kanssa?
Itse ilahdun aina, jos meitä yhdessä johonkin kutsutaan, ja ilmoitan selvästi ollaanko tulossa vai ei. Hänen ei tarvi näköjään edes ilmoittaa
Kommentit (36)
Meillä kaveri soitti lauantaina, että missä ollaan, he jo odottavat laavulla. Hänen mielestään oli sovittu yhteisestä patikoinnista, minä olin sanonut, että olisihan se varmaan mielenkiintoista.
Joo, muulla kummilapsen vanhempi teki tuollaista. Selitykset olivat moninaisia, usein liittyivät hänen puolisonsa työmenoihin ja puolison ystäviin, jotka menivät kaiken muun ohi tärkeys- ja myös kiireellisyysjärjestyksessä. Parin oharin jälkeen lopetin yhteydenpidon. Ollaan oltu viimeiset 10 vuotta tekemisissä vain perhejuhlissa. Olemme kuitenkin edelleen ns. erittäin hyviä ystäviä eli tosi kiva on nähdä silloin, kun nähdään ja someen ne jaetaan.
Nää on näitä aikuisahdistuneita jotka jossain energiapuuskassa myöntyy ja suunnittelee ja sitten hiljenee ja feidaa.
Kaatuiko orjatyöleiri hommat omaan niskaan...?
Heh, heh...
Vierailija kirjoitti:
Tulee niin elävästi mieleen omat kokemukset. Kaveriperheen piti tulla mökillemme saareen. Turhaan ajoimme kylälle veneellä heitä hakemaan, he eivät tapaamispaikalle koskaan ilmestyneet (hakuaika oli siis sovittu), eivätkä ilmoittaneet yhtään mitään. Siellä sitten odoteltiin, jos ovatkin vain myöhässä tai jotain.
Toisella kertaa he olivat kutsuneet kylään poikansa synttärikahvien merkeissä. Ei siis olleet varsinaiset juhlat, me vain olimme menossa. Ostettiin lahja ja siellä sitten seistiin sovittuna ajankohtana oven takana soittamassa ovikelloa. Kukaan ei avannut.
Todella törkeää, kyllä minä tuollaisesta jo mieleni pahottaisin. Selvästi tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo nämä on nämä suomalaisten kootut valheet
Mulla akateemisesti koulutettu kaveri teki vastaavat oharit, ja valehteli että mummo/ pappa kuolemassa, ei pääse. Kysyin parin- kolmen kuukauden kuluttua että miten mummo voi, niin meni tosi vaikeaksi.
Valheista puheen ollen, kutsuttiin kaveriperhe mökille, niin tuli vastaus että eivät pääse kun heidän lapsi ei pysty istumaan autossa. Menivät kuitenkin samana viikonloppuna autolla toisen kaverin mökille 400km päähän🙈🙈🙈
Kaikenlaisia ohareita on tullut koettua:
- pari tuntia ennen sovittua aikaa: "Ei me tullakaan, koska päätimmekin mennä/tehdä tänään x". Kiva, olimme jo ehtineet ostaa ison satsin ruokaa ja grillattavaa vieraillemme.
- ei vastata tekstiviestin mitään siihen syövätkö he meillä.
- tullaankin pari tuntia sovittua myöhemmin.
- vieraat käyttävät mökkiämme tukikohtana, josta he tekevät omia vierailujaan ja menojaan. Käyvät mökillämme vain yöpymässä, syömässä ja saunomassa jne.
- tuntia ennen sovittua aikaa: "sopiiko, että tulemmekin vasta huomenna. Tänään onkin just hyvä päivä lähteä Linnanmäelle/Särkänniemeen tms".
-"Me tullaankin vasta illalla seitsemältä tms outoon aikaan ja voisimme syödä silloin lämmintä ruokaa. Lähdemmekin samana iltana kotiin".
Nyt immeiset oikeasti uskokaa. Mökki on vain oman perheen kesänviettopaikka. Johan sitä on toitotettu, ettei vieraista ole kuin harmia. Älkää nyt ainakaan pyytäkö ketään, saatte vaan riesan. Parempi pitää porukka kateellisena eli kannattaa kuitenkin mehustella sitä mökkeilyä siellä instassa, teet upeat kattaukset kynttilänvaloon ja otat kuvia, pykäätte jonnekin saaren rantaan piknikkiä punaruutuliinoineen ja koreineen, upeat setit veneilystä, lasten ja muun perheen yhteisestä uintihetkestä, päälle vielä auringonnousu ja -laskukuvat oman rakkaan kanssa. Älkää pyydelkö vierailulle, eläkää omaa hetkeänne ja antakaa muiden kadehtia. Kun kysyvät, pästäänkö, toteat vaan, että lokit voi lentää luodolle paskomaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt immeiset oikeasti uskokaa. Mökki on vain oman perheen kesänviettopaikka. Johan sitä on toitotettu, ettei vieraista ole kuin harmia. Älkää nyt ainakaan pyytäkö ketään, saatte vaan riesan. Parempi pitää porukka kateellisena eli kannattaa kuitenkin mehustella sitä mökkeilyä siellä instassa, teet upeat kattaukset kynttilänvaloon ja otat kuvia, pykäätte jonnekin saaren rantaan piknikkiä punaruutuliinoineen ja koreineen, upeat setit veneilystä, lasten ja muun perheen yhteisestä uintihetkestä, päälle vielä auringonnousu ja -laskukuvat oman rakkaan kanssa. Älkää pyydelkö vierailulle, eläkää omaa hetkeänne ja antakaa muiden kadehtia. Kun kysyvät, pästäänkö, toteat vaan, että lokit voi lentää luodolle paskomaan.
Haaahahhaaaaa ihan paras, best best best!
Niin oikeassa olet, ja näin toimitaan 😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Voisin luulla että olet kaverini Seppo, juttujen perusteella
Lokit voi lentää luodolle paskomaan Ap:n kaverinkin tilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia ohareita on tullut koettua:
- pari tuntia ennen sovittua aikaa: "Ei me tullakaan, koska päätimmekin mennä/tehdä tänään x". Kiva, olimme jo ehtineet ostaa ison satsin ruokaa ja grillattavaa vieraillemme.
- ei vastata tekstiviestin mitään siihen syövätkö he meillä.
- tullaankin pari tuntia sovittua myöhemmin.
- vieraat käyttävät mökkiämme tukikohtana, josta he tekevät omia vierailujaan ja menojaan. Käyvät mökillämme vain yöpymässä, syömässä ja saunomassa jne.
- tuntia ennen sovittua aikaa: "sopiiko, että tulemmekin vasta huomenna. Tänään onkin just hyvä päivä lähteä Linnanmäelle/Särkänniemeen tms".
-"Me tullaankin vasta illalla seitsemältä tms outoon aikaan ja voisimme syödä silloin lämmintä ruokaa. Lähdemmekin samana iltana kotiin".
Meillä:
-Mulla ei ole edes shampoota mukana Lääkärinainen äitiyslomalla olevalle mökillä
- Suunnitellaanko ruokia kuka tuo mitäkin? Äitiyslomalla oleva neljälle johtajalle (kukaan ei edes vastaa) eikä tod maksa mitään
- Ei jakseta tulla pyöreisiin juhliin viikonloppuna Viikonpäästä kun talon väki toipuu juhlien järjestämisestä: Voidaanko tulla mökille
Nämä lokit saa painua sinne luodolle paskomaan tosiaan
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaveri soitti lauantaina, että missä ollaan, he jo odottavat laavulla. Hänen mielestään oli sovittu yhteisestä patikoinnista, minä olin sanonut, että olisihan se varmaan mielenkiintoista.
No tämä nyt kuulostaa ihan pään aukomiselta sinulle, kun olet sohvaperuna😂🙈
Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.
Kolmatta kertaa ei mun kohdalla tulis.
Eipä tarvitse ihmetellä miksei lapsilla ole juuri käytöstapoja kun ei ole vanhemmillakaan.
Tässä mielessä hävettää olla suomalainen. Ihmisten käytöstapojen ja muiden ihmisten huomioimisen puuttumosen takia.
Eiköhän se ap:n kaveri ole jo korttinsa näyttänyt. Ap:lla ei ole mitään velvollisuutta pitää elämässään ihmistä, joka on suorastaan törkeä häntä kohtaan. Vieläpä useamman kerran!! Kenenkään ystävä ei pidä olla vain sen takia, ettei vaan jäisi yksin.