Ystävä joka teki kesällä mökkioharit ja nyt uudelleen
Kesällä oli sovittu yhteinen mökkiloma kummankin perheen kanssa, ja selvästi sovittu se siis hyvissä ajoin. Ihmettelin kun lähtö lähestyi ja ei kuulunut mitään, että sovitaan yhteisesti mm ostettavia ruokia ja asioita. Päivää ennen aattoa ilmoitti tekstiviestillä keksityn syyn varjolla etteivät olekaan tulossa. Meitä koko perhettä harmitti ihan hirveästi Lapsi jäi ilman kaveria, pitkät pyhät ja ei pystytty pyytämään muita, kun peruivat viimeisenä päivänä.
Ajattelin että olen aikuinen, ja en suutu moisesta. Kunnes nyt taas sama. Sovittu yhteinen meno ja ei ole edes lukenut viestejämme. Olen sanaton 🥺 miten reagoida ja jatkaa tälläisen ihmisen kanssa?
Itse ilahdun aina, jos meitä yhdessä johonkin kutsutaan, ja ilmoitan selvästi ollaanko tulossa vai ei. Hänen ei tarvi näköjään edes ilmoittaa
Kommentit (36)
Et sovi mitään menoja tämän ihmisen kanssa.
Kamalaa käytöstä. Unohda moinen kaveri
Ei todellakaan ole ystävyytesi arvoinen.
Älä jatkossa suostu enää mihinkään äläkä ole ehdottava osapuoli. Ja ehdoton ei hänen kanssa millekään mökkeilyille.
Sinua kohtelee kuin paskaa. Kateellinen perheestäsi yms?
Minullakin on yksi kaveri, joka käy aina ekana kattomassa Instastoryt mutta on niin kiireinen, ettei pysty vastaamaan Whatsappeihin
Jaa miten reagoida? Unohdat koko ihmisen. Minulle olisi kerta riittänyt.
Kysy viestillä että ette ilmeisesti taaskaan ole tulossa🙈😡
Se mikä erityisen kusipäistä häneltä on, että ei ILMOITA mitään. Se on niin törkeää Ap:ta kohtaan ettei edes vaivaudu avaamaan viestiä. Jos ei päästä, laitetaan heti mahdollisimman pian että olemme valitettavasti estyneitä, mutta tässä törkeää on ettei Ap:n perhe voi taaskaan pyytää muita, kun kaveri varaa paikan, mutta ei ilmoita tuleeko vai ei.
Minä taas ihmettelen, kuka pyytää mökille ystäviä ja maksattaa ruuat vieraille..
Missä on vieraanvaraisuus?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen, kuka pyytää mökille ystäviä ja maksattaa ruuat vieraille..
Missä on vieraanvaraisuus?
Olisiko ollut vuokramökki kyseessä kun ap käytti ilmaisua Yhteinen mökkiloma? Silloin ainakin on ruokien puoliksi maksaminen ihan aiheellista.
Tulee niin elävästi mieleen omat kokemukset. Kaveriperheen piti tulla mökillemme saareen. Turhaan ajoimme kylälle veneellä heitä hakemaan, he eivät tapaamispaikalle koskaan ilmestyneet (hakuaika oli siis sovittu), eivätkä ilmoittaneet yhtään mitään. Siellä sitten odoteltiin, jos ovatkin vain myöhässä tai jotain.
Toisella kertaa he olivat kutsuneet kylään poikansa synttärikahvien merkeissä. Ei siis olleet varsinaiset juhlat, me vain olimme menossa. Ostettiin lahja ja siellä sitten seistiin sovittuna ajankohtana oven takana soittamassa ovikelloa. Kukaan ei avannut.
Luulisi että yhden kerran tommoista käytöstä riittää ja kaveri on entinen.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on yksi kaveri, joka käy aina ekana kattomassa Instastoryt mutta on niin kiireinen, ettei pysty vastaamaan Whatsappeihin
Sama täällä. Tai saattaa laittaa jonkun meemin. Jos laitan uuden viestin että olen odottanut aika pitkään vastausta niin ei reagoi vieläkään mitenkään itse asiaan, vaan vaihtaa aihetta. Varmaan haukkuu minua muille ystävilleen kun en halua sopia tapaamisia hänen kanssaan mutta ihan sama... vaikea sopia tapaamisia ihmisen kanssa jonka kommunikointi on tuolla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Tulee niin elävästi mieleen omat kokemukset. Kaveriperheen piti tulla mökillemme saareen. Turhaan ajoimme kylälle veneellä heitä hakemaan, he eivät tapaamispaikalle koskaan ilmestyneet (hakuaika oli siis sovittu), eivätkä ilmoittaneet yhtään mitään. Siellä sitten odoteltiin, jos ovatkin vain myöhässä tai jotain.
Toisella kertaa he olivat kutsuneet kylään poikansa synttärikahvien merkeissä. Ei siis olleet varsinaiset juhlat, me vain olimme menossa. Ostettiin lahja ja siellä sitten seistiin sovittuna ajankohtana oven takana soittamassa ovikelloa. Kukaan ei avannut.
Siis ihan kamalaa😫😫😫 pistää niin vihaksi. Tuo saareen tulo on aivan törkeää. Kuten Ap:n mökkireissu. Näittekö enää koskaan? Mitä selittivät. Eihän tälläiset näe kuin oman navan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Tai saattaa laittaa jonkun meemin. Jos laitan uuden viestin että olen odottanut aika pitkään vastausta niin ei reagoi vieläkään mitenkään itse asiaan, vaan vaihtaa aihetta. Varmaan haukkuu minua muille ystävilleen kun en halua sopia tapaamisia hänen kanssaan mutta ihan sama... vaikea sopia tapaamisia ihmisen kanssa jonka kommunikointi on tuolla tasolla.
Kuulostaa myös todella vastenmieliseltä
lol, sinulle ei vaan mene perille, että perheesi seura ei heitä kiinnosta. Anna vaan heidän pyyhkiä sinulla lattiaa vielä kolannenkin kerran. Kyllä he sen tekevät.
Joo nämä on nämä suomalaisten kootut valheet
Mulla akateemisesti koulutettu kaveri teki vastaavat oharit, ja valehteli että mummo/ pappa kuolemassa, ei pääse. Kysyin parin- kolmen kuukauden kuluttua että miten mummo voi, niin meni tosi vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli lapsuus mieleen. Kaverit asuivat kaukana, joten kavereiden luo tehtiin yökyläilyä. Koulusta mentiin kaverille koulukyydillä. Oltiin yötä kaverin luona ja seuraavana aamuna koulukyydillä kouluun. Kaverini oli kutsunut minut yökylään. Koulussa hän sanoi, että joo voit tulla meille, mutta minä menen toisen kaverin luo yöksi. - Kaikenlaisia kavereita sitä onkin. En ole ollut hänen kanssaan tekemisissä aikuisena. Mahtaako tehdä samanlaisia ohareita edelleen ystävilleen. Samanlaisia kuin tuo tuossa edellä. Mietityttää, että mikä on pielessä ihmisellä, joka harrastaa tuollaista.
Fool me once, shame on you. Fool me twice....
Jätä se sika, ihan oikeasti. Joillain aikuisilla ihmisillä ei ole mitään käytöstapoja, eivät tajua kuinka törkeää tuollainen feidaaminen ja vastaamatta jättäminen on. Ajattelevat vain omaa napaansa ja sitä, että ei nyt huvita, ei jaksa. Tai sitten siellä on taustalla jotain muuta, esim. narsistipuoliso tai jotain muuta.
Ei niitä välejä kannata heti katkaista. Ensi kerralla jotain suunniteltaessa kannattaa sanoa, että aika varauksella olet sopimassa kun hän ontehnyt oharit kahdella edellisellä kerralla. Tai ottaa puheeksi jo nyt. Puhukaa ihmiset! Ei ihme, että on niin paljon yksinäisiä, kun välit katkaistaan aina jos loukkaannutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan kamalaa😫😫😫 pistää niin vihaksi. Tuo saareen tulo on aivan törkeää. Kuten Ap:n mökkireissu. Näittekö enää koskaan? Mitä selittivät. Eihän tälläiset näe kuin oman navan
Nähtiin. He eivät olleetkaan viitsineet lähteä ajamaan! Eipä noiden juttujen jälkeen sovittu enää yhtään mitään.
Siis kusipäistä käytöstä. Unohda moinen kaveri
Ei todellakaan ole ystävyytesi arvoinen. Älä jatkossa suostu enää mihinkään.