Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini haukkuu tytärtäni lihavaksi

Vierailija
31.08.2022 |

Tyttäreni on 8-vuotias, todella pitkä ja vahva ja liikunnallinen. Hän on myös harteikas ja vanttera, toisin kuin oma minimaalinen sukuni. Ollaan kaikki reilusti alle 170cm, isänikin vain vähän yli ja pienirakenteisia. Ärsyttää suunnattomasti äitini kommentit kuinka "roteva ja reitevä ja varsinainen voimanainen" tyttäreni on. Nuo kommentit eivät ole ihailevia vaan enemmän sääliviä. Joka kerta kun nähdään, pelkään että hän sanoo jotain tökeröä tyttärelleni. Ei ymmärrä kehorauhaa lainkaan, ja on muutenkin ahdasmielinen.

Mieheni on 190cm ja muutenkin isokokoinen niin ihan loogista, että hänen lapsensa on samanlainen. Miten saada toksinen eläkeläinen kuriin?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano äidillesi, että hän ei tapaa tytärtäsi ennen kuin osaa pitää päänsä kiinni. Tuollaisia ei sanota lapsille. Itse olen aina ollut rotevarakenteinen ja pitkä ikäisekseni. Oli tosi kurjaa, kun äidin puolen sukulaiset vertaili minua jatkuvasti sirorakenteiseen serkkuuni. Minä en mahtanut mitään sille, että hartiani olivat leveät, kengänkoko isompi ja kasvoin jo nuorena pitkäksi.

Vierailija
2/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille , että älä sinä kurttuinen heiveroinen muumio puutu tähän, kun et mistään mitään tajua. Tämän jälkeen voitte käydä keskustelua miten toisille ihmisille puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut viestiä näiden vierailujen jälkeen, että en halua kuulla kommentteja tyttäreni ulkonäöstä enkä varsinkaan, että hänen kuullen kommentoidaan. Ei mitään vaikutusta. 

Ap

Vierailija
4/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon. Täällä mummo vertailee teini-ikäisiä tyttäriä, kumpi on lihavampi ja kumpi laihempi, ja mistä kohdista. Kysyi multa, että eikö sinunkin mielestäsi x ole laihempi kuin y. Sanoin, etten lähde tällaiseen mukaan ja toinen tytär lähti itkien paikalta. Mummeli suuttui ja pisti mykkäkoulut tulille, koska HÄNEN tunteitaan loukattiin. Hänelle tuli paha mieli, kun tylytin hänen kommenttinsa, hänhän ihan viattomasti vaan sanoi, eikä tuollaisesta pidä loukkaantua.

Vierailija
5/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kutsua äitiäsi kirppumummoksi.

Vierailija
6/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut viestiä näiden vierailujen jälkeen, että en halua kuulla kommentteja tyttäreni ulkonäöstä enkä varsinkaan, että hänen kuullen kommentoidaan. Ei mitään vaikutusta. 

Ap

Mummolle porttikielto (mieluummin lähestymiskielto!) ja te pidättäydytte kyläilyistä mummon luo, kunnes mummo oppii miten käyttäydytään.

t. vihainen pikkuinen mummo 

Vierailija
7/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa kerhoon. Täällä mummo vertailee teini-ikäisiä tyttäriä, kumpi on lihavampi ja kumpi laihempi, ja mistä kohdista. Kysyi multa, että eikö sinunkin mielestäsi x ole laihempi kuin y. Sanoin, etten lähde tällaiseen mukaan ja toinen tytär lähti itkien paikalta. Mummeli suuttui ja pisti mykkäkoulut tulille, koska HÄNEN tunteitaan loukattiin. Hänelle tuli paha mieli, kun tylytin hänen kommenttinsa, hänhän ihan viattomasti vaan sanoi, eikä tuollaisesta pidä loukkaantua.

Näillä mummoilla (ja vaareilla) on ihme oikeus repostella lastensa ja lasten lastensa ulkomuotoa.

Itse kuulin koko lapsuuden ja nuoruuden kommentteja lihavuudestani. Kouluterveydenhoitaja sanoi minun olevan pitkä ja hoikka. Kotona olin sitten saatanan läskiperse. Käskettiin laihduttamaan. Kerran vietiin mandariini kädestä, etten syö sitä ja liho.

Samaa soopaa on suollettu lapsilleni. Kaikki pojat ovat olleet lihavia. Oikeasti normaalipainoisia.

Tyttäreni on hyvin hoikka, mutta valitettavasti ei muuten kelpaa ulkonäön puolesta mummille.

Vanhempieni kommenteista ei saa pahoittaa mieltään. Kyllähän "totuuden" saa kertoa!

Vierailija
8/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä heidät erillään.

Vierailija
9/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille , että älä sinä kurttuinen heiveroinen muumio puutu tähän, kun et mistään mitään tajua. Tämän jälkeen voitte käydä keskustelua miten toisille ihmisille puhutaan.

Ei kannata alentua mummon tasolle nimittelemällä.

Vierailija
10/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä dementian oireita? Erittäin asiallinen äitini alkoi alzheimerin iskiessä arvostelemaan kovaan ääneen mm ohikulkevia vammaisia , erikoisen näköisiä ja kokoisia ihmisä. Olihan se kiusallista.

Vierailija
11/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, että onkohan sulla dementia kun et ymmärrä, miten puhut lapselle.

Vierailija
12/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se hyvä huomautella ja opastaa lasta syömään terveellisesti ja vähän eikä niin että odottaa että lapsi lihoo ja lihoo

Vierailija
13/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin suuren ikäluokan mummoilla ja vaareilla tuntuu olevan joku tarve arvostella ihmisten ulkonäköä. Siihen he ovat kaiketi elämänsä varrella tottuneet.

Vierailija
14/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä olisi kauheaa nähdä jos pieni vauvani joita hoitanut ja rakastanut pilaa terveytensä itse lihomalla!!!

Lihomalla pysyvästi läskiksi, se on raskasta äidille... kaikki ne lapselle tulevat pysyvät terveyshaitat, lapsettomuus, sinkkuus (ei miestä ja seksiä ei rakkautta), muiden ihmisten viha ja lapseni masennus...

KAUHUA!

Vierailija
15/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostais alkavalta dementialta. Silloin ihmisen persoona muuttuu ja häveliäisyys poistuu. Isä käyttäyty just samalla tavalla, ennenkuin dementia eteni seuraavaan vaiheeseen.

Vierailija
16/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä olisi kauheaa nähdä jos pieni vauvani joita hoitanut ja rakastanut pilaa terveytensä itse lihomalla!!!

Lihomalla pysyvästi läskiksi, se on raskasta äidille... kaikki ne lapselle tulevat pysyvät terveyshaitat, lapsettomuus, sinkkuus (ei miestä ja seksiä ei rakkautta), muiden ihmisten viha ja lapseni masennus...

KAUHUA!

Olen viestin nro 4 kirjoittanut ja molemmat tyttäreni ovat täysin normaalipainoisia.

Vierailija
17/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, omakin suku on/oli tosi ulkonäkökeskeinen ja niin että mitä laihempi niin sitä parempi. Kisataan siitä kuka syö vähiten ja kenellä ei vieläkään ole nälkä. Oma paino on luokkaa valtiosalaisuus, paitsi tietenkin silloin jos on reippaasti alipainon puolella, silloin lukua voi kailottaa suureen ääneen. Oma lapseni oli pieni vauva, kasvoi hyvin ja meni koko leikki-iän ja alakoulun keskikäyrällä. Ulkoili paljon, söi hyvin päikyssä ja koulussa. Nyt on teininä yli 170 cm, muodokas ja sopusuhtainen. Mutta kyllä katsoi suku kieroon kun ei ollut (jippii) liian laiha ja mahtunut hm:n skinnyfarkkuihin (koko tietysti monta vuotta nuoremman kuin mitä lapsi itse). Joten teet oikein kun suojelet lasta painomanialta. 

T: Syömishäiriöinen äiti

Vierailija
18/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehäraakki kirjoitti:

Kuulostais alkavalta dementialta. Silloin ihmisen persoona muuttuu ja häveliäisyys poistuu. Isä käyttäyty just samalla tavalla, ennenkuin dementia eteni seuraavaan vaiheeseen.

Vanhempani ovat varmaan sairastuneet dementiaan kolmekymppisenä. Sain kuulla läskiydestäni niin nuoresta kuin muistan.

Vierailija
19/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos lapsen kuullen sanoo, niin ihan jo mielellään siinä tilanteessa ottaa asia puheeksi ja kertoa että raja on ylitetty, nuin ei oo hyväksyttävää sanoa

Vierailija
20/40 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerro henkilökohtaisesti, ettei tapaamisia tule, ellei hän jätä moisia puheitaan.

Ei kai siihen muukaan auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme