Mitä ostatte ulkomailta lentokentiltä?
Kommentit (38)
En ole ostanut yleensä mitään. Joskus harvoin jotain syötävää tai drinkin. Mutta kosmetiikkaa tai alkoholia en ole ostanut.
Viimeks ostin karkkia, vs-matkustus-setin, hajuveden.
Paikallisia herkkuja ja ylipäätään sellaisia tuotteita mitä ei saa kotimaasta. Kirjan matkaluettavaksi.
Nykyisin en oikein mitään kun hinnat on kalliimmaat kuin maissa. Englannista ehkä viskejä, sielä hyvä valikoima. Karkkia joskus kun on sellaista mitä maista ei löydy.
Jos alkoholista tai suklaasta/karkeista on hyviä tarjouksia, ostan niitä. Lehtiä ostan koneeseen luettavaksi ja ehkä jotain pientä syötävää. Vaatteita ja kosmetiikkaa en osta, koska niitä saa halvemmalla muualta.
Joskus jotain karkkia tuliaisiksi. Muuten en mitään, loungessa syödään ja juodaan.
Tax freestä viiniä, suklaa tai kosmetiikkaa välillä. Ruokaa tai juomaa, jos osuu kentälläoleminen ruoka-aikaan.
Paljon matkustavana en osta lentokentiltä mitään. Jos tarvitsen jotain joko tilaan tai ostan kentän ulkopuolelta. Lentokenttien kaupoilla on huikeat vuokrat ja se näkyy hinnoissa. Tax free ajat jäivät sinne -90 luvulle.
Tuliaiset on vanhan kansan juttuja, nykyisin Suomesta saa lähes kaikkea halvemmalla tai sitten Euroopasta tilaamalla.
Lentokentällä voi esim paketti teetä maksaa kaksi kertaa sen mitä 10 km päässä kaupungissa
En yleensä osta lentokentiltä muuta kuin jotain nopeaa syötävää. Tuliaiset ostan yleensä paikan päällä, koska niissä on halvemmat hinnat. Käyn aina paikallisissa ruokakaupoissa ostamassa herkut ja juomat ja viime reissulla ostin jopa kissoille maistiaiset, kun löysin ihan uutta makua niille.
Minun mielestä on aika noloa ostaa kentältä tuliaisiksi jotain Tobleronea, kun sitä saa halvemmalla jostain Tokmannin tarjouksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka lukee v 2022 lehtiä? 😆
Minä, ihan kuten v 2012 tai 2002.
Naistenlehden ja/tai pokkarin. Työmatkoilta namia kahvipöytään.
Vierailija kirjoitti:
Lehtiä on kiva lukea edelleen. En jaksa aina ruutua tuijottaa. Ulkolaisia lehtiä on etenkin hauska plärätä, ja joskus on koneessa tullut juttuakin vierustoverin kanssa, kun hän on huomannut lehdessä jotain.
Päätellen lehtihyllyjen mittavuudesta vaikkapa jossain marketissa, lehtiä lukee todella moni. Aivan kuten kirjojakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä, juuri kävin kioskilta uuden luettavaksi.
Muistan joskus ostaneeni lehtiä (paikallisia tai kansainvälisiä sanomalehtiä tai uutislehtiä) matkalukemiseksi, ja evästä totta kai. Muuta en äkkisiltään muista ostaneeni.
Ostan maista koska on halvempaa. Jos matkustan vain käsimatkatavaroilla en viitsi raahata mitään extraa. Vuosia sitten ostanut jonkin viinipullon kentältä.
No joo, suklaapatukka ja sisustus- tai puutarhalehti paluumatkalla.
Hajuvettä usein. Muutaman collarin olen myös ostanut kun ulkomailla saa muitakin värejä kuin harmaata ja mustaa.