Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 39 vuotiaan naisen hedelmällisyys mennyttä?

Vierailija
30.08.2022 |

Kokemuksia kaipaan, onko tässä iässä jo hedelmällisyys mennyttä, vai onko mahdollisuuksia saada lasta. Kokemuksia?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosi-ketjussa väitetään, että miehen hedelmällisyys laskee rajusti 30 vuoden jälkeen, mutta nelikymppisenä nainen voi tehdä lapsia tuosta noin vain :D

Naurattaa tämä nykyinen biologian osaamistaso. Kauhulla odotan seuraavia Pisa-tuloksia.

Vierailija
22/46 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se huonompi kuin kymmenen vuotta aiemmin. Yksilöllistä sitten miten hyvin onnistuu, moni tulee raskaaksi helpostikin vielä tuossa iässä, mutta huonolla tuurilla ei enää onnistu. Eikä sitä voi tietää kumpaan joukkoon kuuluu. Osin geneettistä eli suvusta voi jotain yrittää päätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu ykslöstä jos on terveet elintavat ollut jne. Myös miehestä riippu joka siittää. Itsellä tulee naiste raskaaksi suurin piirtein kun lainaa hammasharjaa.

Vierailija
24/46 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, itse sain ainoan lapseni 44 v.  Voi sitä Onnenpäivää ja mies sai melkein shokin. 

Vierailija
25/46 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nuorimmat lapseni 42- ja 44-vuotiaana ja ihan luomusti. Ei erityisesti edes yritetty vaan annettiin mahdollisuus. Kannattaa kuitenkin miettiä omaa jaksamista ja sitä, mihin oikeasti nelikymppisenä haluaa suuntautua. Mulle tuli yllätyksenä esim. se, että yöunta olisi todellakin tässä iässä halunnut pari tuntia enemmän kuin mitä pienten kanssa oli mahdollista.

Vierailija
26/46 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naisesta. Itse sain esikoiseni 39-vuotiaana -oli luultu hedelmättömäksi, kun vuosikausia yritimme, luomuna ei onnistunut ja hoitoihin en halunnut -mutta sitten eräänä päivänä kuukautiset jäivät pois, ja kas. Joten ilmeisesti hedelmällisyyteni jotenkin parani nuoremmasta, ainakin tulos syntyi?

Vierailija
27/46 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu naisesta. Itse sain esikoiseni 39-vuotiaana -oli luultu hedelmättömäksi, kun vuosikausia yritimme, luomuna ei onnistunut ja hoitoihin en halunnut -mutta sitten eräänä päivänä kuukautiset jäivät pois, ja kas. Joten ilmeisesti hedelmällisyyteni jotenkin parani nuoremmasta, ainakin tulos syntyi?

Jos sairastit pco:ta, niin se helpottaa yleensä iän myötä ja taitaa olla ainoa tapaus, jossa naisen hedelmällisyys paranee iän myötä. Toki myös laihduttaminen voi saada saman aikaan.

Vierailija
28/46 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/46 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/46 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri odotan 39 vuotiaana kolmatta lastani, laskettuaika syyskuussa.

Kaksi ensimmäistä raskautta alkoi ekasta ovulaatiosta ehkäisyn poisjättämisen jälkeen 32 ja 34 vuotiaana. Tämä kolmas neljännestä kierrosta.

Sanoisin että riippuu täysin ihmisestä ja pariskunnasta.

Vierailija
31/46 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut lapsen 39 v ja 44 v vielä ylläri iltatähden ja kaikki meni oikein hyvin. Suvussani on paljon naisia jotka ovat saaneet lapsen yli 40 v kuten kumpikin mummini ja kaksi tätiäni. Lääkäri sanoi, että voi olla osin geneettistä.

Minunkin molemmat mummoni saivat lapsen päälle nelikymppisinä, mutta olen aina ajatellut, että se oli varsin yleistä aikana, jona kunnon ehkäisyä ei ollut ja perheet muutenkin olivat suuria.

Omalla kohdallani on vaikuttanut eniten suvun kulttuuri, eli elämässä on ollut tapana tehdä monia muita asioita ennen lapsia.

Itse opiskelin akateemisen tutkinnon loppuun lasten välissä. Eli ennen ja jälkeen. Käy se niinkin.

Vierailija
32/46 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 38, kun esikoinen syntyi ja 40, kyn kuopus syntyi. Luonnonmenetelmällä kumpikin.

Vierailija
33/46 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko saat lapsen tai et, sen voi selvittää vain yhdellä tavalla. 

Vierailija
34/46 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki on mahdollista. Noin puolet 40-vuotiaista saa halutessaan lapsen luomumenetelmin. Itse kuuluin siihen puolikkaaseen, jolta onnistui.

Ei ole puolet vain 5%. 95% 40 vuotta täyttäneitä ei saa enää lasta.

https://www.terve.fi/artikkelit/raskaus-nelikymppisena-edut-ja-riskit#:….

Vierailija
35/46 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt 20 vuotta? Miksi vasta nyt?

Mitä se sinulle kuuluu. - eri

Vierailija
36/46 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla, minulla meni jo 35. Yllätys ja tuli ihan puun takaa.

Vierailija
37/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että minulla ainakaan.

Vierailija
39/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle se meni jo.

Biletit tuonne asti?

Vierailija
40/46 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni osa tulee raskaaksi tuon ikäisenä. Miehen sperman laadullakin on paljon väliä. Kannattaa kokeilla, jos lapsen haluaa, mutta pitää olla realisti ja varautua siihen ettet tule raskaaksi.