Onko 39 vuotiaan naisen hedelmällisyys mennyttä?
Kokemuksia kaipaan, onko tässä iässä jo hedelmällisyys mennyttä, vai onko mahdollisuuksia saada lasta. Kokemuksia?
Kommentit (46)
Toki on mahdollista. Noin puolet 40-vuotiaista saa halutessaan lapsen luomumenetelmin. Itse kuuluin siihen puolikkaaseen, jolta onnistui.
Mun kokemus on että ei ole mennyttä. Sain tyttäreni 43-vuotiaana. Ei tarvinnut edes yrittää, tuli helposti.
Nopeasti hedelmällisyystutkimuksiin ja hoitoihin. Varminta tehdä lapsi vaikka lahjaspermalla, jos omalta osaltasi onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit vielä yli nelikymppisenä vauvan?
Ap on miespuolinen palstatollo.
Mitä olet tehnyt 20 vuotta? Miksi vasta nyt?
Kokeile. Munaa joka päivä sisään. Eri makuja, eri määriä, eri värejä. Useampi vaikka putkeen.
Ei ole. Pula-aikoinakin lapsia saatiin jopa 50-vuotiaina.
Olen saanut lapsen 39 v ja 44 v vielä ylläri iltatähden ja kaikki meni oikein hyvin. Suvussani on paljon naisia jotka ovat saaneet lapsen yli 40 v kuten kumpikin mummini ja kaksi tätiäni. Lääkäri sanoi, että voi olla osin geneettistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut lapsen 39 v ja 44 v vielä ylläri iltatähden ja kaikki meni oikein hyvin. Suvussani on paljon naisia jotka ovat saaneet lapsen yli 40 v kuten kumpikin mummini ja kaksi tätiäni. Lääkäri sanoi, että voi olla osin geneettistä.
Minunkin molemmat mummoni saivat lapsen päälle nelikymppisinä, mutta olen aina ajatellut, että se oli varsin yleistä aikana, jona kunnon ehkäisyä ei ollut ja perheet muutenkin olivat suuria.
Omalla kohdallani on vaikuttanut eniten suvun kulttuuri, eli elämässä on ollut tapana tehdä monia muita asioita ennen lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tai sit se johtu siitä seksistä...
Vierailija kirjoitti:
On kyllä äärimmäisen harvinaista että 50 - vuotias raskautuu !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omilla munasoluilla siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omilla munasoluilla siis.
Ja raskaana olemiseen tarvitaan muutakin kuin munasolut.
Kuopus sai alkunsa heti kun annettiin mahdollisuus. Vieläpä siinä vaiheessa, kun epäilin, ettei tässä vaiheessa kiertoa onnistu. Mutta meidän poikien kohdalla on ultrassa aina siirretty laskettua aikaa. Kuopuksen kohdalla tosin tiesin itsekin, milloin oli aikaisintaan voinut saada alkunsa.
Tälleen vastikään neuvolaterkkari/kätilön työt lopettaneena voin sano, että ei ole mennyttä. Toki hankalampaa varmasti raskautta, etenkin jos ensimmäinen lapsi kyseessä. Musta tuntui työssä, että järjestään puolet olivat lähemmäs tai jopa yli 40-vuotiaita mun asiakkaistani. Riskithän on isommat mitä vanhempi odottaja.
Sain kuopuksen 39-vuotiaana, mutta sitä edelsi keskenmeno. Olin saanut aiemmin jo kaksi lasta, joten kroppa tiesi, miten suhtautua raskauteen. Esikoisen saaminen nelikymppisenä voi siis olla vaikeampaa kuin kolmannen saaminen samassa iässä.
Kyllähän myös kaikenlaiset riskit, kuten keskenmenot, kehitysvammat jne., lisääntyy äidin ja isän iän myötä, ollen kai siltikin absoluuttisesti aika vähäisiä.
Krista Kiurulla ei ainakaan oo vaikka on mitä kohta 50
Miksi haluaisit vielä yli nelikymppisenä vauvan?