Väre Oy:n toimitusjohtaja jyrähti suomalaisille: "Talven sähkölaskuja on syytä ennakoida ja niihin kannattaa varautua jo nyt, ja pistää sivu...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b2f521ec-42b5-4522-bbfb-ca69ad69fbd6
Jutussa kerrotaan sekin kylmäävä fakta, että sähköyhtiö todella saa katkaista sähköt maksamattoman laskun takia.
Talven yli selvitäkseen pitää olla tuhansien eurojen säästöt. Että sillä lailla.
Kommentit (279)
Tilkitkää ikkunat ja muut raot. Jos asunnossa on esimerkiksi kaksi ulko-ovea ja vain toista käytetään, niin pakkasella sen toisen oven eteen voi laittaa pahvia, pyyhkeen tai muun eristeen, joka pitää kylmää loitolla.
taisi kylmäävästi mennä väreeltä ne viimeisetkn asiakkaat.
ettei vaan pääomasijoittaja nyt vaihda tämän toimitusjohtajan?
Ap, tottakai sähköyhtiö saa katkaista sähköt maksamattomien laskujen takia. Se on aivan normaali käytäntö, jos asiakaa antaa asioiden mennä niin pitkälle eikä hae esim. maksuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt näitä jatkuvia "laita rahaa sivuun"- neuvoja.
Ikäänkuin tarvittaisiin muistutusta että älä tuhlaa kaikkea.
Mistä hitosta sitä laitetaan sivuun kun kaikki menee elämiseen jo nyt?
Kenellä se on se pohjaton kassa mistä ammentaa loputtomiin?
T. Duunari
Nuo ketkä sanoo että "laita rahaa sivuun" ovat niitä hyvätuloisia koska ne kykenevät säästämään, eivät he sitä ymmärrä että jos asut yksin ja sulle jää palkasta käteen joku alle 2000e/kk niin et sä siitä juurikaan säästöön saa mitään, etenkin jos vielä satut omistamaan auton.
Jos niin sattuu käymään että saa rahaa säästöön niin sitten tulee joku remontti autoon tai taloon niin siihen ne kaikki säästöt menee viimeistään.
Meille yksinasuville duunareille 100e on todella iso raha mutta jollekkin korkeastikoulutetulle pariskunnalle 100e on pieni raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Duunari
Esimerkiksi me olemme laittaneet rahaa sivuun iät ja ajat, välillä muutama kymppi kuussa, joskus yli satanenkin ja joskus ei mitään. Välillä on käytetty tuota rahaa ja nyt on kuitenkin 7000 euroa sää.
Ei tarvi maksaa luotto- yms. maksuja, kun käyttää omaa rahaa ja pienen pientä korkoakin saa.
T. toinen duunari
No jos sinulla onnistuu niin eivse tarkoita, että kaikilla onnistuu, vaan kaikki tarvitaan elämiseen.
Pöljä.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu mulla säästäminen koska rahat menee bensaan, ruokaan ja asumiskustannuksiin.
Kaikkivaltias Putin on tämäkin sinulle suonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Duunari
Esimerkiksi me olemme laittaneet rahaa sivuun iät ja ajat, välillä muutama kymppi kuussa, joskus yli satanenkin ja joskus ei mitään. Välillä on käytetty tuota rahaa ja nyt on kuitenkin 7000 euroa sää.
Ei tarvi maksaa luotto- yms. maksuja, kun käyttää omaa rahaa ja pienen pientä korkoakin saa.
T. toinen duunari
No jos sinulla onnistuu niin eivse tarkoita, että kaikilla onnistuu, vaan kaikki tarvitaan elämiseen.
Pöljä.
Itte oot.
Olen jo lapsena oppinut vanhemmiltani, että sähkölasku kannattaa aina maksaa. Juuri tuosta syystä että voi kämppä pimentyä nopeasti.
Suomessa ei kukaan ole niin köyhä ettei pystyisi säästämään.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kukaan ole niin köyhä ettei pystyisi säästämään.
Mä ainakin olen.
Olen säästänyt toimeentulotuesta seitsemän vuoden aikana yli kymppitonnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Duunari
T. toinen duunari
Mulla on myös yli 7000 säästöjä tilillä, mutta ei se luvatun laisia hinnan nousuja ja sähkölaskuja kauaa kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Duunari
T. toinen duunari
Mulla on myös yli 7000 säästöjä tilillä, mutta ei se luvatun laisia hinnan nousuja ja sähkölaskuja kauaa kestä.
Samoin, enkä todellakaan halua laittaa säästöjäni ylihintaiseen sähköön!
Mun yksi sukulainen sanoi Värettä aika rumilla sanoilla, ei halua olla sen kanssa enää missään tekemisissä.
Säästäkää sähköä se säästää rahaa
Ajoissa olisi kannattanut säästää, vähän myöhäistä nyt vasta aloitella. Ehkä ihmiset nyt oppii pitämään puskuria pahan päivän varalle.
Enpä usko kuitenkaan.
Säästössä on 54 000€. Tosin lämmitetään puulla niin ei paljoa sähkönhinnat kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo lapsena oppinut vanhemmiltani, että sähkölasku kannattaa aina maksaa. Juuri tuosta syystä että voi kämppä pimentyä nopeasti.
Talviaikaan ei sähköyhtiö saa katkaista sähköä kuin vasta neljän kuukauden kuluttua erääntyneestä laskusta joten ei nyt niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
T. Duunari
Minulla on rahaa tuhansia säästössä. Mihin sinä duunari rahasi tuhlaat.
Pienikin säästö auttaa, jos esim. nyt alkaa säästämään vaikkapa 50 e/kk. Ruokaa voi tehdä todella havalalla kuten makaronipussi 0,40e ja paketti punalappuista sika-nautaa 2e. Päivän ruoat voi taikoa alle 3 eurolla.