Viking Line: ilmaisten risteilyjen aika on ohi
Noh, ehkä väki on jatkossa siistimpää ja fiksumpaa kuin menneinä vuosina.
Kommentit (45)
Ou jee ..minä sitten olen jo ruotsin kansalainen ..
Vierailija kirjoitti:
Muistan vuosia sitten kun kokki (vai mikä se on joka leikkaa lihaa buffetissa) sai hermoromahduksen buffetissa ja alkoi yhtäkkiä vaan huutamaan: "järjestys, menkää järjestykseen.. saatana perääntykää järjestykseen.." kun siinä ihmiset yritti tulla kaikki yhtäaikaa suu auki ruokaa hakemaan. Kokki oikeasti huusi täysillä ja sai ihmiset perääntymään, Joku haki tyypin pois, ihmiset jatkoivat laumassa ryntäilyä.
hahahahahhhaha :,D
Ilmaisten risteilyjen? Varustamotuillahan juopporisteilyjä on tähänkin mennessä ylläpidetty. Viking Line taitaa saada jo erilaisia 'ympäristötukia', joten on siinäkin esimerkiksi tunnettuja maatalouden ja porotalouden rahastajia edellä.
Itse olen risteilyfani. En nyt ole mikään intohimoinen, mutta käyn kuitenkin 1-2 kertaa vuodessa. Minua ei haittaa vaikka hinnat nousisivat - jos se samalla vaikuttaisi laatuun. Ei minulla nytkään mitään valittamista ole, sitä suunnilleen tietää mitä saa kun laivalle menee ja minulle se riittää hyvin, mutta olisihan se hienoa jos tulisi jotakin muutoksiakin joskus. Viikkarin Helsingin laivat on kyllä kurjassa kunnossa, vai onko niitä enää yksi. Siljankin paatit ovat kohta 30 vuotta palvelleita, aika menee todella nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lopetetaanpa kaikki veroedut ja tukiaiset, niin katsotaan, mihin lippujen hinnat nousee!
Eihän ne sinänsä välttämättä paljoa ole vaikuttaneet. Tossa kymmenisen vuotta sitten oli Viikkarilla vielä tapana, että valtion tuet meni suoraan osinkoihin kokonaisuudessaan. Vtn siat.
Ja "tax freen" hinnat on samat kuin maissa, vaikka laivafirma ei maksa niistä alv:ia.
Ainakin makeiset maksavat enemmän kuin maissa, jos vertaa kilohintoja. Joitain erikoistarjouksia voi olla, mutta hintataso on korkea. Alkoholi ja kosmetiikka on vähän halvempaa, mutta vain vähän, ja joskus esim. Sokoksen alesta saa samaa kosmetiikkaa edullisemmin.
Etsin mennyttä ysäriä noilta laivoilta, nuoruuttani.. mutta sitä ei enää ole. Ajat oli toiset.
En ole enää vuosiin käynyt risteilyillä, en ilmaisilla enkä maksullisilla. WT-matkustusta, tämä laji on nähty jo 90-luvulla. Kalliita drinkkejä ja puolivillaisia strutsinsulkakabareita, jonotusta buffapöytiin, missä ihmiset mättävät lautaset kukkuroilleen lihat ja kalat sekaisin. Pullukoita perheitä lastaamassa taxfreekarkkeja ja siiderikeissejä kärryt täyteen. Kiitos ei.
Mieluummin valitsen laadukkaan kotimaan kohteen tai viikonloppumatkan Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lopetetaanpa kaikki veroedut ja tukiaiset, niin katsotaan, mihin lippujen hinnat nousee!
Eihän ne sinänsä välttämättä paljoa ole vaikuttaneet. Tossa kymmenisen vuotta sitten oli Viikkarilla vielä tapana, että valtion tuet meni suoraan osinkoihin kokonaisuudessaan. Vtn siat.
Ja "tax freen" hinnat on samat kuin maissa, vaikka laivafirma ei maksa niistä alv:ia.
Ainakin makeiset maksavat enemmän kuin maissa, jos vertaa kilohintoja. Joitain erikoistarjouksia voi olla, mutta hintataso on korkea. Alkoholi ja kosmetiikka on vähän halvempaa, mutta vain vähän, ja joskus esim. Sokoksen alesta saa samaa kosmetiikkaa edullisemmin.
Viinassa on lisäksi se viinavero, jota laivat eivät myöskään maksa, siksi ne saattavat olla oikeasti halvempia. Mutta tuotteet, joissa se säästö on vain alv:n verran, niin näyttävät kyllä laivafirmat laittavan sen kokonaan omaan pussiinsa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako buffetissa enää lohta? 😃
Kannattaako jonkun eläkeläisen sormin koskettelemasta lohesta ja buffetista maksaa 38 euroa.
Onko se oikeasti noin törkeän hintaista?
No aina kyllä oon jonkun summan maksanu.
Tarkottaako, että ees alle 50e ei saa enää mukavaa hyttiä.
Satasella en mihinkään autokannen alle lähde
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaan vain risteilyjä. Laivat pitää pitää liikkeellä, kun ne kuitenkin kuljettavat myös tärkeää tavaralastia.
Huoltovarmuus on vakaalla pohjalla. Nähtiin jo sähkön kanssa miten auliisti muut auttavat .
No kyllä ne matkat on olleetkin tosi halpoja.Risteily Turkuun maksoi vähempi kuin Tukholmasta Arlandaan taksi. Kokeilen sitä halpaa linjaa joka vie rekka-autoja . Nytkin katsoin huvikseen 438 kruunua Tukholma Turku ilman hyttiä risteily. Että todella halpa.
Samoin halvat lennot saisi loppua , lipun hinnalla esim. eurooppaan 69,00 ei autolla täällä pääse juuri mihinkään vaikka olisi tarpeellinen ajo , ei huvi ajelua.
Vierailija kirjoitti:
Ottiko noin koville kun et alkoholisti pääse enää ilmaiseksi hakemaan kuukauden kaljalastia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako buffetissa enää lohta? 😃
Kannattaako jonkun eläkeläisen sormin koskettelemasta lohesta ja buffetista maksaa 38 euroa.
Eläkeläisen? Lapsethan ne niitä ruokia lääppivät. Kaivelevat ensin nenäänsä ja sitten lähmivät buffetissa paikat täyteen käsillänsä.
2 hlöä , Tallinnassa yx yö , la-su , 4 tähden hotellissa meno paluu vikingillä. Vikingin syystarjous paketti, kaikki yht 150 egee. Ei se nyt niin kovin paha oo. Just varattiin.
Vierailija kirjoitti:
Etsin mennyttä ysäriä noilta laivoilta, nuoruuttani.. mutta sitä ei enää ole. Ajat oli toiset.
Voi että laivoilla oli silloin ihana tunnelma. Miksei sitä ole enää?
Olen myös huomannut, että risteilyjen hinnat ovat nousseet. Mutta eipä sitä esim- Tallinnassa tai Tukholmassa edes ole mitään erityistä, miksi siellä haluaisi usein käydä. Tai korkeintaan joku Vikign Linen 23h risteily hienoilla Grace ja Glory aluksilla on ihan jees kerran vuodessa.
Ahvenanmaalaiset kuppaa suomalaisten verorahoja ja nauttivat lukuisista eduista. Viking line on ahvenanmaalainen yhtiö.
Ei helvetti..