Muita, jotka eivät koskaan keitä perunoita?
Kommentit (7)
En muista milloin olisin viimeksi syönyt perunoita. Ne on pelkkää hiilaria eli sokeria.
No en nyt sano että ei ikinä, mutta tosi harvoin teen pelkkiä keitettyjä perunoita. Muissa muodoissa tykkään kyllä syödä usein.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä niitä raakanakaan syödä. On varmaan niitä, jotka eivät koskaan syö perunaa missään muodossa ja niitä, jotka syövät vain ranskalaisia, kiusauksia tai jollakin muulla tavalla valmistettuja perunoita kuin itse keitettyinä.
Olen keittämisen sijaan höyryttänyt perunat. Ovat minusta maukkaampia sillä tavoin. Toki, jos menekki on kovaa, niin vaikea saada höyrytettyä tarpeeksi paljon perunoita.
Tää homma on miehen vastuulla, samoin munien keitto.
Perunoita keitetään aika harvoin, nyt omia kesäperunoita muutaman kerran, niitä onkin vain muutamalle aterialle. Talviaikaan muutaman kerran myös, syödään mieluummin vaikka pastaruokia.
Pyttipannun voi tehdä raaoistakin perunoista suoraan pannulla kypsentämällä.
Meillä syödään keitettyjä perunoita ehkä kaksi kertaa vuodessa - heinäkuulla uusia perunoita pitää saada. Muuten ei koskaan, on minusta todella mautonta ja tylsää ruokaa. Perunamuusia ja lohkoperunoita teen joskus.
Ei meillä niitä raakanakaan syödä. On varmaan niitä, jotka eivät koskaan syö perunaa missään muodossa ja niitä, jotka syövät vain ranskalaisia, kiusauksia tai jollakin muulla tavalla valmistettuja perunoita kuin itse keitettyinä.