Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko tilisiirrossa vastaanootajan nimen olla oikea vai voiko olla verkko nimimerkki?

Vierailija
30.08.2022 |

kysymys

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle tiedoksi, sitten kun tilisiirrossa on jotain epäilyttävää, raha on saatu vaikkapa petokselle, niin sitten tarkistetaan kenelle tili kuuluu ja kyllä saavat myös otettua sen rahan tililtäsi pois.

Muutama vuosi sitten maksettiin liikaa veronpalautuksia, minulla oli jo työpäivän jälkeen otettu se tuplamaksu pois tililtä, tämä vain tiedoksi, kun jotkut väittää, että tililtä ei voida ottaa rahaa pois.

Samoin jos hlö kuolee juuri kuun vaihteessa , eläke voi näkyä pankissa mutta vedetty heti pois kun tietohan menee suoraan niin moneen paikkaan.

Vierailija
22/31 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

Ei tarvitse.

Mun sugargirlin tilinumero on talletettu yhteisen tilin verkkopankin maksupohjiin nimellä

Varaosamyynti K.E Veijalainen Tmi

Herättäisi liikaa huomiota jos siellä lukisi

Sindi18v

Ja nyt vainoharhaset mammat kollaa verkkopankkien maksupohjia näppis sauhuten, löytyykö sieltä kyseistä nimeä 😂🤤😭🤣👍

Uskotko sinä satuihin reppana? :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni on pankki pistänyt siirron jäihin ja kysynyt vastaanottajan nimeä kun olin laittanut pelkät nimikirjaimet ja viestikin oli sellainen (kirjainlyhenne) josta ulkopuolinen ei ymmärrä mistä on kyse.

Vierailija
24/31 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea nimi.

Vierailija
25/31 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseltäni on pankki pistänyt siirron jäihin ja kysynyt vastaanottajan nimeä kun olin laittanut pelkät nimikirjaimet ja viestikin oli sellainen (kirjainlyhenne) josta ulkopuolinen ei ymmärrä mistä on kyse.

Minulta meni tilisiirto jäihin, kun laitoin saajaksi Tori-myyjän nimen tyyliin Johanna L ja viestinä oli kyllä jokin ihan normaali "Tori.fi käytetty mekko" tai jotain. Oli hankalaa, ja siitä lähtien olen aina kysynyt myyjän koko nimen ennen kuin maksan mitään.

Näin ainakin Osuuspankissa.

Vierailija
26/31 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ollaan niin tarkkoja rahanpesusta että voi johtaa kysymyksiin jos laitat muuta kuin oikean nimen. 

Vierailija
27/31 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on sama pankki, pankin tietokone hakee saajaksi tilinumeron mukaan oikean nimen.

Pankki muuten vaihtaa myös tilinumeroa, jos näppäilet laskusta toisen pankin tilinumero, pankin tietokone ohjaa sen omassa pankissaan olevalle tilille. ( Siis suuremmat yriykset yms)

Salanimellä ei voi avata pankkitiliä.

Kyllä se AINA tilinumeron perusteella saajan. Nimellä ei ole mitään väliä.

Ihmiset saattaa kirjoittaa saajaksi: Se yks turkkilainen ja perille menee eurot.

Kokeile, kirjoita noin verohallinnonlle tai vakuutusyhtiölle maksamaasi laskuun tai trafin laskuun, kyllä tiliotteellasi lukee trafi, verohallinto, if.

Aivan eri asia jos järjestelmä muuttaa nimen. Mutta oikealla nimellä ei tee mitään, jos järjestelmä ei muuta vaikka lukisi muumit saajana.

Niin se järjrstelmä ilmoittaa nimenikin jos maksan toiselta tililläni toisen pankin tililleni.

Vierailija
28/31 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on sama pankki, pankin tietokone hakee saajaksi tilinumeron mukaan oikean nimen.

Pankki muuten vaihtaa myös tilinumeroa, jos näppäilet laskusta toisen pankin tilinumero, pankin tietokone ohjaa sen omassa pankissaan olevalle tilille. ( Siis suuremmat yriykset yms)

Salanimellä ei voi avata pankkitiliä.

Kyllä se AINA tilinumeron perusteella saajan. Nimellä ei ole mitään väliä.

Ihmiset saattaa kirjoittaa saajaksi: Se yks turkkilainen ja perille menee eurot.

Kokeile, kirjoita noin verohallinnonlle tai vakuutusyhtiölle maksamaasi laskuun tai trafin laskuun, kyllä tiliotteellasi lukee trafi, verohallinto, if.

Tästä ei ollut kyse vaan mitä siihen itse kirjoittaa saajaksi jos mimi ei tule automaattisesti. Nimellä ei ole väliä

Vierailija
29/31 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta meni tilisiirto jäihin, kun laitoin saajaksi Tori-myyjän nimen tyyliin Johanna L ja viestinä oli kyllä jokin ihan normaali "Tori.fi käytetty mekko" tai jotain. Oli hankalaa, ja siitä lähtien olen aina kysynyt myyjän koko nimen ennen kuin maksan mitään.

Miksi ihmeessä näihin on tullut alapeukut? :D

Kyllä noin vaan kävi, maksu ei lähtenyt mihinkään ennen kuin täytin selvityspyynnön. Sama se uskotteko te vai ette, mutta huvittaa, että palstalla luullaan valehdeltavan noin hölmöstä asiasta.

Vierailija
30/31 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä näihin on tullut alapeukut? :D

Kyllä noin vaan kävi, maksu ei lähtenyt mihinkään ennen kuin täytin selvityspyynnön. Sama se uskotteko te vai ette, mutta huvittaa, että palstalla luullaan valehdeltavan noin hölmöstä asiasta.

Jos ne alapeukut oli tolle systeemille, ei kirjottajalle

Vierailija
31/31 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Ei tarvitse.

Mun sugargirlin tilinumero on talletettu yhteisen tilin verkkopankin maksupohjiin nimellä

Varaosamyynti K.E Veijalainen Tmi

Herättäisi liikaa huomiota jos siellä lukisi

Sindi18v

Ihmettelinkin mikä tämä 20 euron maksu oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan