Tarvitseeko tilisiirrossa vastaanootajan nimen olla oikea vai voiko olla verkko nimimerkki?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Ei tarvitse.
Mun sugargirlin tilinumero on talletettu yhteisen tilin verkkopankin maksupohjiin nimellä
Varaosamyynti K.E Veijalainen TmiHerättäisi liikaa huomiota jos siellä lukisi
Sindi18vJa nyt vainoharhaset mammat kollaa verkkopankkien maksupohjia näppis sauhuten, löytyykö sieltä kyseistä nimeä 😂🤤😭🤣👍
Uskotko sinä satuihin reppana? :D
Itseltäni on pankki pistänyt siirron jäihin ja kysynyt vastaanottajan nimeä kun olin laittanut pelkät nimikirjaimet ja viestikin oli sellainen (kirjainlyhenne) josta ulkopuolinen ei ymmärrä mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Itseltäni on pankki pistänyt siirron jäihin ja kysynyt vastaanottajan nimeä kun olin laittanut pelkät nimikirjaimet ja viestikin oli sellainen (kirjainlyhenne) josta ulkopuolinen ei ymmärrä mistä on kyse.
Minulta meni tilisiirto jäihin, kun laitoin saajaksi Tori-myyjän nimen tyyliin Johanna L ja viestinä oli kyllä jokin ihan normaali "Tori.fi käytetty mekko" tai jotain. Oli hankalaa, ja siitä lähtien olen aina kysynyt myyjän koko nimen ennen kuin maksan mitään.
Näin ainakin Osuuspankissa.
Nykyisin ollaan niin tarkkoja rahanpesusta että voi johtaa kysymyksiin jos laitat muuta kuin oikean nimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sama pankki, pankin tietokone hakee saajaksi tilinumeron mukaan oikean nimen.
Pankki muuten vaihtaa myös tilinumeroa, jos näppäilet laskusta toisen pankin tilinumero, pankin tietokone ohjaa sen omassa pankissaan olevalle tilille. ( Siis suuremmat yriykset yms)
Salanimellä ei voi avata pankkitiliä.
Kyllä se AINA tilinumeron perusteella saajan. Nimellä ei ole mitään väliä.
Ihmiset saattaa kirjoittaa saajaksi: Se yks turkkilainen ja perille menee eurot.
Kokeile, kirjoita noin verohallinnonlle tai vakuutusyhtiölle maksamaasi laskuun tai trafin laskuun, kyllä tiliotteellasi lukee trafi, verohallinto, if.
Aivan eri asia jos järjestelmä muuttaa nimen. Mutta oikealla nimellä ei tee mitään, jos järjestelmä ei muuta vaikka lukisi muumit saajana.
Niin se järjrstelmä ilmoittaa nimenikin jos maksan toiselta tililläni toisen pankin tililleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sama pankki, pankin tietokone hakee saajaksi tilinumeron mukaan oikean nimen.
Pankki muuten vaihtaa myös tilinumeroa, jos näppäilet laskusta toisen pankin tilinumero, pankin tietokone ohjaa sen omassa pankissaan olevalle tilille. ( Siis suuremmat yriykset yms)
Salanimellä ei voi avata pankkitiliä.
Kyllä se AINA tilinumeron perusteella saajan. Nimellä ei ole mitään väliä.
Ihmiset saattaa kirjoittaa saajaksi: Se yks turkkilainen ja perille menee eurot.
Kokeile, kirjoita noin verohallinnonlle tai vakuutusyhtiölle maksamaasi laskuun tai trafin laskuun, kyllä tiliotteellasi lukee trafi, verohallinto, if.
Tästä ei ollut kyse vaan mitä siihen itse kirjoittaa saajaksi jos mimi ei tule automaattisesti. Nimellä ei ole väliä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta meni tilisiirto jäihin, kun laitoin saajaksi Tori-myyjän nimen tyyliin Johanna L ja viestinä oli kyllä jokin ihan normaali "Tori.fi käytetty mekko" tai jotain. Oli hankalaa, ja siitä lähtien olen aina kysynyt myyjän koko nimen ennen kuin maksan mitään.
Miksi ihmeessä näihin on tullut alapeukut? :D
Kyllä noin vaan kävi, maksu ei lähtenyt mihinkään ennen kuin täytin selvityspyynnön. Sama se uskotteko te vai ette, mutta huvittaa, että palstalla luullaan valehdeltavan noin hölmöstä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä näihin on tullut alapeukut? :D
Kyllä noin vaan kävi, maksu ei lähtenyt mihinkään ennen kuin täytin selvityspyynnön. Sama se uskotteko te vai ette, mutta huvittaa, että palstalla luullaan valehdeltavan noin hölmöstä asiasta.
Jos ne alapeukut oli tolle systeemille, ei kirjottajalle
Ukko39 kirjoitti:
Ei tarvitse.
Mun sugargirlin tilinumero on talletettu yhteisen tilin verkkopankin maksupohjiin nimellä
Varaosamyynti K.E Veijalainen TmiHerättäisi liikaa huomiota jos siellä lukisi
Sindi18v
Ihmettelinkin mikä tämä 20 euron maksu oli.
Samoin jos hlö kuolee juuri kuun vaihteessa , eläke voi näkyä pankissa mutta vedetty heti pois kun tietohan menee suoraan niin moneen paikkaan.