Tarvitseeko tilisiirrossa vastaanootajan nimen olla oikea vai voiko olla verkko nimimerkki?
Kommentit (31)
Myytkö huumeita vai haluatko ostaa karkkia?
Danskesta siirtäessä nimen ei ainakaan tarvi olla oikea, en tiiä muista pankeista.
Mä olen lähettänyt rahaa laittamalla vastaanottajaksi nimimerkin.
#jauhojengi riittää vastaanottajaksi
Mikä on tilisiirto? Onko se ihan fyysisesti joku paperi. 90-luvulla pankeissa oli niitä ja ne täytettiin valmiiksi ja vietiin kassaneidille, joka sitten laittoi sen maksuun.
Kokeilin kerran verkkopankissa laittaa saajaksi Aku Ankka ja pankkitilin tietysti oikein. Ohjelma hyväksyi maksun mutta kun olin vahvistanut sen niin maksun saajaksi muuttui se saajan nimi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tilisiirto? Onko se ihan fyysisesti joku paperi. 90-luvulla pankeissa oli niitä ja ne täytettiin valmiiksi ja vietiin kassaneidille, joka sitten laittoi sen maksuun.
Kokeilin kerran verkkopankissa laittaa saajaksi Aku Ankka ja pankkitilin tietysti oikein. Ohjelma hyväksyi maksun mutta kun olin vahvistanut sen niin maksun saajaksi muuttui se saajan nimi.
Tilisiirto = se kun siirrät verkkopankissa tililtäsi jollekin toiselle tilille, joko omalle tai jonkun toisen omistamalle, rahaa.
Ei tarvitse.
Mun sugargirlin tilinumero on talletettu yhteisen tilin verkkopankin maksupohjiin nimellä
Varaosamyynti K.E Veijalainen Tmi
Herättäisi liikaa huomiota jos siellä lukisi
Sindi18v
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla oikea.
Ei pidä.
Se raha kulkee vaikka Aku Ankan nimellä.
Posti kulkee osoitteella vaikka vastaanottajana lukee Aku Ankka. Sillähän on ongelma jos vanha asukas ei ole tehnyt osoitteenmuutosta niin posti tulee edelleen vanhaan/sinun nykyiseen osoitteeseen koska se kulkee osoitteen avulla.
....
Raha kulkee tilunumerolla!
Posti osoitteen perusteella!
Ukko39 kirjoitti:
Ei tarvitse.
Mun sugargirlin tilinumero on talletettu yhteisen tilin verkkopankin maksupohjiin nimellä
Varaosamyynti K.E Veijalainen TmiHerättäisi liikaa huomiota jos siellä lukisi
Sindi18v
Ja nyt vainoharhaset mammat kollaa verkkopankkien maksupohjia näppis sauhuten, löytyykö sieltä kyseistä nimeä 😂🤤😭🤣👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla oikea.
Ei pidä.
Se raha kulkee vaikka Aku Ankan nimellä.
Posti kulkee osoitteella vaikka vastaanottajana lukee Aku Ankka. Sillähän on ongelma jos vanha asukas ei ole tehnyt osoitteenmuutosta niin posti tulee edelleen vanhaan/sinun nykyiseen osoitteeseen koska se kulkee osoitteen avulla.
....
Raha kulkee tilunumerolla!
Posti osoitteen perusteella!
Juuri näin. Nimellä ei ole väliä. Vain tilinumero/osoite merkkaa - ei nimi.
Jos on sama pankki, pankin tietokone hakee saajaksi tilinumeron mukaan oikean nimen.
Pankki muuten vaihtaa myös tilinumeroa, jos näppäilet laskusta toisen pankin tilinumero, pankin tietokone ohjaa sen omassa pankissaan olevalle tilille. ( Siis suuremmat yriykset yms)
Salanimellä ei voi avata pankkitiliä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on sama pankki, pankin tietokone hakee saajaksi tilinumeron mukaan oikean nimen.
Pankki muuten vaihtaa myös tilinumeroa, jos näppäilet laskusta toisen pankin tilinumero, pankin tietokone ohjaa sen omassa pankissaan olevalle tilille. ( Siis suuremmat yriykset yms)
Kyllä se AINA tilinumeron perusteella saajan. Nimellä ei ole mitään väliä.
Ihmiset saattaa kirjoittaa saajaksi: Se yks turkkilainen ja perille menee eurot.
Kyllä se HAKEE AINA tilinumeron perusteella saajan. Nimellä ei ole mitään väliä.
Ihmiset saattaa kirjoittaa saajaksi: Se yks turkkilainen ja perille menee eurot.
vakuutuspetoksen suunnittelija näköjään hakee keinoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se AINA tilinumeron perusteella saajan. Nimellä ei ole mitään väliä.
Kokeile, kirjoita noin verohallinnonlle tai vakuutusyhtiölle maksamaasi laskuun tai trafin laskuun, kyllä tiliotteellasi lukee trafi, verohallinto, if.
jos joku tekee tuhmuuksia, niin ei kai siihen kannata omaa pankkitiliä käyttää. jos huonosti käy, niin viranomaiset saavat tietoonsa että että jotain vilunkipeliä tapahtuu ja tilin tapahtumat tarkistetaan.
Aloittajalle tiedoksi, sitten kun tilisiirrossa on jotain epäilyttävää, raha on saatu vaikkapa petokselle, niin sitten tarkistetaan kenelle tili kuuluu ja kyllä saavat myös otettua sen rahan tililtäsi pois.
Muutama vuosi sitten maksettiin liikaa veronpalautuksia, minulla oli jo työpäivän jälkeen otettu se tuplamaksu pois tililtä, tämä vain tiedoksi, kun jotkut väittää, että tililtä ei voida ottaa rahaa pois.
Pitää olla oikea.