"Subway etsi töihin kyberasiantuntijaa, jonka olisi pitänyt osata tehdä subeja ja salaatteja"
"Subwaylle haettiin Lohjalle ja Espooseen kyberturvallisuuden liikehallinnan osaajaa, jolta onnistuu myös subileipien valmistus.
Ilmoituksessa työtehtäviksi oli lueteltu tietoturvajärjestelmien päivitys, kaikkien tietokoneiden ohjaus ja taloushallinto-ohjelman hoitaminen.
Työhön kuuluviksi tehtäviksi lueteltiin myös viikoittainen myynnin, asiakasmäärien ja voittojen ja tappioiden raportointi Subwayn pääkonttorille.
Ilmoituksessa kerrottin, että henkilökunnan perehdytys, asiakaspalvelu ja tuotteiden, kuten subien ja salaattien valmistus, kuuluu työhön. Tilaukset, laskutukset ja viikoittainen inventaario täytyvät myös onnistua uudelta kyberturvallisuuden liikehallinnan ammattilaiselta."
Maanantai-iltana työpaikkailmoitus oli päivitetty ravintolapäällikön työksi, jolla on it-alan osaamista. Muokatussa ilmoituksessa ei kerrottu tarkemmin, millaista it-osaamista ravintolapäälliköltä odotetaan."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cc545bd9-5ed3-4632-80d5-22f405ed8488
Kommentit (71)
Mulla on atk-ajokortti ja osaan tehdä voileivän. Minne voin ilmoittautua?
Heittäytymiskykyiselle ihmiselle varmaan ihan mahtava työ. Asiantuntijatason palkka juoksee mutta pääsee välillä tuulettumaan ruohonjuuritason hommiin.
Kalliita subeja, jos it-asiantuntija kalliilla palkallaan niitä siellä vääntää.
Vierailija kirjoitti:
😁
Vierailija kirjoitti:
Heittäytymiskykyiselle ihmiselle varmaan ihan mahtava työ. Asiantuntijatason palkka juoksee mutta pääsee välillä tuulettumaan ruohonjuuritason hommiin.
Ei todellakaan ole.
a) tässä ei tule olemaan asiantuntijapalkka
b) asiantuntijatyön ohessa tehty paskaduuni on vielä ahdistavampaa kuin pelkkä paskaduuni. Voisi olla tekemässä jotain järkevää, mutta pitää olla paskassa. Järkevän työn määrä ei vähene yhtään tekemällä paskaduunia. Siinäpä väännät jononpurkuna leipiä, kun pääkonttorin raportin deadline painaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä - ko. ravintolan ollessa kyseessä - epäilen enemmänkin, että asiantuntijatason työ, mutta pääsee nauttimaan ruohonjuuritason palkasta sillä verukkeella, että se on joskus sitä leipien tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan niin? Vai palkka ja työehdot ollaa voilripäartisstin mukaan, pikku lisåhinnasta siinä sivussa kattelee sitä nettiä?
Mulla ei suunnittelutoimistossa omaan työhön kuulu kuin puhelimeen vastaaminen, ja sekin joskus ärsyttää kun yrittää keskittyä johonkin. Pakko vastata, kun asia voi olla mitä tahansa. Omaan puhelimeen vastaamista voi siirtää tai soittaa takaisin, mutta yleispuhelimeen pitää vastata heti. Saati sitten että pitäisi lähteä kesken tekemään jotain muuta, kun deadline on tänään ja sulla on puoli tuntia aikaa tehdä päivän työ - mulla kun viimeistelijänä pitää välillä odottaa että muut saavat hommansa valmiiksi. Vaikka oon kuinka sanonut, että teidän deadline on päivä pari ennen kuin virallinen, koska minä tarvitsen aikaa, ei vaan mene ikinä jakeluun. Tuossa sitten voi olla yhtäaikaa kaksi ongelmaa, asiakas tiskin takana, ei ketään paikalla ja it-puolella joku akuutti ongelma.
Kaipa ne jonkun hölmön tuohon saa, mutta ei ketään hyvää.
Vau, välistä sitä oikein hämmästyy miten utopistisessa todellisuudessa jotkut yksilöt elävät. Aivan kuin eri ulottuvuudessa, jossain huonossa elokuvassa tai sekavassa unessa. Olisi mielenkiintoista päästä tuon työnhakuilmoituksesta vastaavan ihmisen pään sisään ja nähdä kaikki se ajatustyö, mitä tuollainen yksilö käy päässään läpi. Millainen todellisuus siellä rakentuisikaan ja miten kaukana realiteeteista se olisi? Hyvin kaukana selvästi. Onko kyseessä persoonallisuushäiriön aiheuttama todellisuuden vääristymä vai mikä? Psykoosi? Raju päihteiden käyttö?
Ja palkka on luonnollisesti satkun isompi kuin leivänkasaaja-raketti-insinöörillä?
Vierailija kirjoitti:
Et ainakaan tänne. Osaatko assembleria?
esim.
Moveq #8,d0
lsr.l #3,d0
add.w #455,d0
lea data, a0
lea dest,a1
loop:
move.w (a0)+, (a1)+
dbf d7,loop
data: blk.b 40000,0
dest: blkb 40000,0
Vierailija kirjoitti:
Toisin päin. Sämpylänkasaajatason palkka juoksee mutta joutuu lisäksi tekemään asiantuntijatyötä ja ravintolapäällikön hommia. Ihanaa!
Aika halventavaa puhua jostain sämpylänkasaajasta..
Se on SANDWICH ARTIST!
Ukko39 kirjoitti:
Aika halventavaa puhua jostain sämpylänkasaajasta..
Se on SANDWICH ARTIST!
Juu ja paskakuski on puhtaanapito-indendentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ainakaan tänne. Osaatko assembleria?
esim.
Moveq #8,d0
lsr.l #3,d0
add.w #455,d0
lea data, a0
lea dest,a1
loop:
move.w (a0)+, (a1)+
dbf d7,loopdata: blk.b 40000,0
dest: blkb 40000,0
Jotkut ne ei tajua ihan selvää vitsiä...
Paljon kaikennäköistä huvittavaa tulee vastaan kun työpaikkailmoituksia päivittäin selaa, mutta tämä on kyllä ihan omaa luokkaansa. Ilmoitus herätti suurta mielenkiintoa mutta ei ehkä työnantajan toivomalla tavalla :D
Ravintolan omiatajan mukaan kaksi työnhakuilmoitusta oli mennyt sekaisin. Joopa joo, uskoo ken tahtoo. Onhan näitä älyttömiä ilmoituksia ollut aiemminkin vaikka millä alalla.