Meikkipuuteri vai meikkivoide+puuteri?
En ole kokeillut meikkipuuteria. Nyt käytän Lumenen hydra dropsia ja irtopuuteria. Citymarketissa myydään lorealin true matchia, oiskohan hyvä? Kumpi on siis parempi, kuten otsikossa kysyin? Ihoni on aikahyväkuntoinen sekaiho. Suuria ihohuokosia jonkin verran tosin
terveisin kiireinen suurperheen äiti.
Kommentit (10)
meikkipuuteri on pintakuivalle iholle usein huono, koska se saa ihon näyttämään hilseilevältä helposti. silloin meikkivoide (kosteuttava) on hyvä vaihtoehto ja tarvittaessa puuteria päälle kriittisiin kohtiin. meikkipuuteri on hitusen nopeampi mutta oleellista eroa ei kyllä ole, koska kyllä sen puuterin äkkiä päälle sutaisee ;).
itse olin ennen koukussa meikkipuuteriin ja kuvittelin sen olevan minulle ainoa vaihtoehto. eräs kosmetologi herätti mut unestani ja sanoi, että se tekee mut kuolleen näköisesti ja suositteli kosteuttavaa meikkivoidetta, joka on toiminut tosi hyvin!! luulin, että se rasvoittaisi ihoa mutta toisin on.
noita mainitsemiasi merkkejä en ole kokeillut eli niistä en uskalla sanoa mitään.
Kanebon meikkivoide jättää? Haluaisi himmeän pinnan. Liian mattapintainen tekee tosiaan kuolleen näköiseksi ihon.
ap
Vierailija:
meikkipuuteri on hitusen nopeampi mutta oleellista eroa ei kyllä ole, koska kyllä sen puuterin äkkiä päälle sutaisee ;).
käytössä muistaakseni ensin kanebon meikkipuuteri ja sen jälkeen cliniquen vastaava ja molemmat jättivät aika kuolleeksi ihon (mulla on rasvoittuva mutta pintakuiva, varsinkin talvipakkasilla). mulla on tosi vaalea iho, joten se kyllä lisää verettömyys-vaikutelmaa...
sen jälkeen olen vaihtanut biothermin light-kosteuttavaan meikkivoiteeseen ja se on tosi hyvä eli iho pysyy hyvännäköisenä koko päivän.
ei se meikkipuuteri ainakaan mun iholla sen helpommin tasaiseksi levity eli helposti jää reunoille epätasaista kohtaa jne. :). riippuu ehkä ihotyypistä.
puhtailla sormilla meikkivoide levittyy ainakin mulla kaikkein parhaiten, senkin vinkin antoi kosmetologi. sienet on ihan hirveitä.
*nolo, mutta onneksi vain harvoin meikkaava*
..joten käytän vain kosteusvoidetta (ihan väritön, normaali) ja siihen päälle sipaus irtopuuteria. Mä olen ainakin kamalan näköinen, jos yritän laittaa meikkipuuteria tai meikkivoidetta. Niistä tulee sellainen paksu naamio :(. Ja monet merkit on kokeiltu, ei vain passaa kaikille...
Itse pidän enemmän meikkipuuterista sen helppouden ja nopeuden takia, sitä on myös mielestäni paljon helpompi korjata päivän mittaan. Ja meikkipuuterit on nykyään niin loistavia, että kyllä niillä saa vähintäänkin yhtä hyvän lopputuloksen kuin meikkivoiteella ja puuterilla! Ihmettelen tuota, kun joku väitti, että Kanebosta tulee joku maski? Toki, jos sitä iskee 4 kerrosta, mutta kyllähän tuo Kanebon meikkipuuteri on yksi loistavimmista -ellei loistavin- meikkipuuteri (tai edes meikkituote), mitä maan päällä on! Osui myös silmiin eräs päivä YSL:n uusi meikkivoide, jossa oli sivellin mukana. Näytti aika kivalta, pitänee kokeilla :-).
paras tulos tulee meikkivoiteella ja irtopuuterilla. Mutta koska aina on kiire jne käytän itse meikkipuuteria.
Tuosta merkistä en sano mitään, allergian takia voi voi käyttää kuin paria hirveän kallista merkkiä...