Vuokranantaja on jatkuvasti soittelemassa ja kysymässä milloin pääsee käymään
Katsomaan muka milloin mitäkin putkea tai ikkunaa.
Vuokrasopimuksessa lukee että vuokralaisen on päästettävä vuokranantaja sisään tarvittaessa. Oletin tarpeen tarkoittavan oikeaa tarvetta, ei mitään jatkuvaa piinaamista. Olen siisti opiskelija, enkä jaksa jatkuvasti olla tekemisissä vuokranantajan kanssa. Hän soittelee lähes päivittäin, enkä jaksa enää koko äijää!
Kommentit (38)
Mä vaan ilmoittaisin, että tältä vuodelta on jo tarkastus tehty, vuoden päästä uudestaan.
Haistaa viivan, kohta saat kyydit.
Siis olet asunut 5kk ja kuinka monta kertaa tämä vuokranantaja on käynyt? Joskus voi ihan aidosti tulla useampi käyntikerta syystä pienellä aikaa, jos on mm. taloremontteja. Täytyyhän ne käydä katsomassa, onko työt tehty asiallisesti, koska vuokranantajahan maksaa niistä ja hänellä on tarkastusvelvollisuuskin. Normaalisti tietenkään ei voi olla aina syytä käydä. Itsellä oli kolme vuokra-asuntoa aiemmin ja en käynyt varmaan kertaakaan. Sinänsä pitäisi käydä, mutta tuntuu tunkeilulta ja ei ollut syytä epäillä, ettei asiat olisi kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä putkia ja ikkunoita siellä pitää tarkistaa ihan päivittäin?
Vai soittaako päivittäin, kun et vastaan hänen soittoihinsa?
Aina jotain keksii. Vastasin soittoihin ensin aina. Jatkuvan soittelun ja muun elämän vuoksi olen harventanut vastaamista. En vaan jaksa. En saa edes mitään selvää ukon örinästä,
Vieläkö joku vastaa puhelimeen muuten kuin tunnetuista blokkaamattomista numeroista tuleville toivotuille soittajille?
Olisiko aika kohdata nykyaika?
Mi tuntematon numero se on, jos on tallentanut vuokranantajan numeron puhelimeensa?
Vuokranantaja ei saa tulla asuntoon kuin sovitusti. Joten älä sovi, tai sovi vaikka 2kk päähän ja sitten taas siirrät.
Kerran kokenut vastaavaa, en enää vastannut puheluihin enkä avannut ovea kun siellä pimpotteli. Jos hän käyttää avaintaan niin se on kotirauhan häirintää ellei murto, joka tapauksessa poliisiasia.
Puhelut pois ja keskusteluyhteys sähköpostitse niin jää todistusaineistoa. Voit suostua pari kertaa vuodessa vuokranantajan tarkistuskäynteihin ja toteat kirjallisesti muihin että ei ole mitään ongelmia asumisessa.
Vuokranantaja haluaa jostain syystä tarkastaa asunnon. Itse en päässyt lainkaan sisälle vuokranantajana, korjaukseenkin pääsi vaan korjaaja jolle vuokralainen oli haukkunut minua aiheetta. Kun vuokralainen muutti vuosien kuluttua pois asunnosta exsänsä rikottua paikkoja pääsin vihdoin näkemään kiinteistöni kunnon ja syykin käyntieni estoon selvisi, asuntoni oli puoliksi hajotettu ja huonossa kunnossa. Epärehellisen vuokralaisen "haistaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi muuta kuin muuttaa.
On joku pervo. Nuo saa tehtyä yhdellä kertaa, jos haluaa tarkastaa asunnon kunnon.Minulla on vuoden soppari. Jäljellä vielä 7 kk.
Eiköhän ahdistelu ole syy purkaa sopimus. Uhkaa ilmoittaa asiasta poliisille, jos ei lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Olette sopineet, että vuokra tai osa siitä maksetaan muulla kuin rahalla. Vuokranantaja käy siis perimässä vuokraa.
Perisipä minunkin vuokranantajani, Pentti nimeltään, edes osan vuokrasta muilla tavoin kuin rahana. Huokaus...
T: Markku 54v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä putkia ja ikkunoita siellä pitää tarkistaa ihan päivittäin?
Vai soittaako päivittäin, kun et vastaan hänen soittoihinsa?
Aina jotain keksii. Vastasin soittoihin ensin aina. Jatkuvan soittelun ja muun elämän vuoksi olen harventanut vastaamista. En vaan jaksa. En saa edes mitään selvää ukon örinästä,
Vieläkö joku vastaa puhelimeen muuten kuin tunnetuista blokkaamattomista numeroista tuleville toivotuille soittajille?
Olisiko aika kohdata nykyaika?
No minä ainakin vastaan ihan kaikkiin numeroihin. On tullut soitto hammaslääkäristä peruutusajasta ja kerran tuli soitto yhdeltä firmalta, jolle isännöitsijä oli antanut puhelinnumeroni, että päästän heidät sisään, kun teen etätöitä. No kyllä minä heidät sisään päästin, kun selittivät asian.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja haluaa jostain syystä tarkastaa asunnon. Itse en päässyt lainkaan sisälle vuokranantajana, korjaukseenkin pääsi vaan korjaaja jolle vuokralainen oli haukkunut minua aiheetta. Kun vuokralainen muutti vuosien kuluttua pois asunnosta exsänsä rikottua paikkoja pääsin vihdoin näkemään kiinteistöni kunnon ja syykin käyntieni estoon selvisi, asuntoni oli puoliksi hajotettu ja huonossa kunnossa. Epärehellisen vuokralaisen "haistaa".
Heh heh! Voin kuvitella kuinka hauskaa vuokralaisilla oli pistäessään paikkoja paskaksi :D
Uuuu...mä ainakin päästäisin vuokranantaja ukon kämppääni vois nusssia mut tajuttomaksi ois ihanaa ratsastaa myös kivikovalla kalulla:3
Itse olen muuttamassa pois, loppukatselmuskin on jo tehty sovussa vuokranantajan kanssa ja kaikki, niin yhä silti vuokranantaja yrittää soittaa joka päivä. Siis joka ikinen päivä. En enää vastaa. En haluaisi lopettaa hyvää ja pitkää vuokrasuhdetta rumasti. Minun velvoitteeni tämän asunnon osalta ovat jo ohi, palautan avaimen kun olen muuttanut pois, lopeta soittelu kiitos. Ja olen siis mies, vanha ukko.
Kohta viisi vuotta samassa kämpässä eikä vuokranantaja ole soittanut tai käynyt kertaakaan. Saa tulla jos haluaa, mutta arvostan sitä ettei tarvitse nähdä koko tyyppiä. Maksan vuokrani ajallaan ja pidän asunnosta huolta.
Ahneus? Remontti ja korjaukset pitäisi tehdä silloin kun ei ole vuokralaista siellä vielä. Tai sitten jos on enemmän tehtävää, niin asukasta pitäisi informoida etukäteen tarkasti mikä on vialla ja neuvotellaan miten asukkaan ehdoilla voisi tässä toimia, koska saa tulla joku korjausmies.
Soita oikeusaputoimistoon. Yritä päästä vuokrasopparista irti. Ne neuvoo mitä tehdä.
Vastaa. Se puhelin on sitä varten, että siihen voi soittaa. Ihan nykyaikanakin.