Taas alkaa se aika kun vanhemmat julkaisee koulukuvia ja hehkuttaa kauniita lapsiaan. Tekisi mieli sanoa suoraan että tyttös/poikas on kuule ihan tavallisen näköinen !
Kommentit (24)
Kaveri esittelee "treenattuja" teinipoikiaan somessa ilman paitaa. Ihan tavallisia pulleroita. #myötähäpeä#
Olin hetken aikaa koulun vammaisyksikössä avustajana. Sitä onnen ja ilon määrää, mitä yksikön lapset kokivat koulukuvauksessa. Se oli elämää suurempi juttu, jännitti ja piti pitää aikuista kädestä kiinni. Osa, jotka kykenivät kommunoikoimaan ja touhuamaan keskenään sopivat kaverikuvista keskenään. MInua kyllä enemmänkin liikutti itse kuvaustilanne ja myös valmiit kuvat.
Olisin toivonut kuvaajan hieman enemmän pyytävän neuvoja kuvausta varten. Vammaisyksikköä ei oikein voi vaatia sellaiseen kiireeseen kuin ns normilapsia
Ainakin itse julkaisee lasteni kuvia, koska oletan, että tuttujen, jotka tubtevat myös heidät, kiinnostaa, miten he ovat muuttaneet. En ole ikinä odottanut kehuja. En kyllä haukkujakaan.
Sinä kuvittelet, ettei miehen ulkonäöllä ole väliä. Herää todellisuuteen. Naista on kyykytetty vetoamalla ulkonäköön. Sama on kohta miehilläkin edessä.