Taas alkaa se aika kun vanhemmat julkaisee koulukuvia ja hehkuttaa kauniita lapsiaan. Tekisi mieli sanoa suoraan että tyttös/poikas on kuule ihan tavallisen näköinen !
Kommentit (24)
Onhan se naispuoliselle kova asia jos ei geenilotossa naaman kohdalla mitään voita...
Sori mutta mun lapset on oikeesti kauniita :)
Täytyy kyllä myöntää, että tämä on vaikeaa aikaa olla viljelemättä sarkastisia kommentteja. Iso osa lapsista ei ole söpöä nähnytkään. Aivan päinvastoin. Mutta kai jokainen vanhempi on sitä mieltä että se oma on kaunein ja fiksuin.
Pahinta on joku pottunokkainen pullero jonka kaksari roikkuu hupparin päällä "Mun komea poitsu kuudesluokkalainen jo" #ylpeeäippä🙈
Saako nykyään lasten kuvia julkaista somessa?
Ne jutut voi vaan ohittaa, ei ole vaikeaa. 😉
Vierailija kirjoitti:
Onhan se naispuoliselle kova asia jos ei geenilotossa naaman kohdalla mitään voita...
Millä tavalla?
Miksei niitä lapsia saa kehua? Vai haluatko, että niistä tulee huonolla itsetunnolla varustettuja aikuisia, niin kuin minusta?
Ihan vaan, ei mulla ole lapsia...mutta kyllä kehun kaikkia lapsia söpöiksi ja ihaniksi ja kauniiksi, vaikkei ne sitä oikeasti olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Saako nykyään lasten kuvia julkaista somessa?
Saako lapsista nykyään sanoa "kaunis tyttö" tai "komea poika"? Nykyäänhän lapset saavat itse päättää, ovatko tyttöjä tai poikia.
Monet tytöt/naiset ahdistuvat siitä että "kuuluisi" olla kaunis ja siksi tahallaan rumentavat itsensä tatuoinneilla, nenärenkailla, hiustenajelulla ja painonnostamisella saadakseen olla rauhassa häirinnältä.
Parti-puupperit vihaa toisten hyvää mieltä.
Ihan sama miltä muiden laoset näyttävät mutta ihmetyttää että vanhempi korostaa julkisesti ulkonäköasioita. Kuulunee tåhän aikaan ettö ulkonäkö edellå mennään. Yksi tuttava jatkuvasti puhuu kuinka kaunis tyttårensä on (postailee kuvia jne) , ja joo, on kyllä mutta tulee mieleen että nyt kyllä lähtee teinille vähän väärää viestiå mikänln tärkeää.
Kuka muka kehuu? Kummeille ja mummeille niitä kuvia lähetellään, piste.
Jos vanhemmista tuntuu, että heidän poikansa on tosi komea pikkumies tai heidän tyttärensä on söpö, pieni prinsessa; eivätkö he saisi tuntea niin? Miksi?
Mä en oo nähnyt kenenkään julkaisevan yhtään koulukuvaa.
Onneksi ymmärrät itsekin millaisia bi atch ajatuksia nuo ovat
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmista tuntuu, että heidän poikansa on tosi komea pikkumies tai heidän tyttärensä on söpö, pieni prinsessa; eivätkö he saisi tuntea niin? Miksi?
Itse en kyllä uskalla julkisesti lässyttää miten
kauniita omat lapset on
(mitä kyllä mielestäni ovat moniin muihin verrattuna vähintään) koska pelkään etten näe heitä objektiivisesti. Niin monet vanhemmat ovat täysin kykenemättömiä näkemään että se oma lapsi nyt ei ole nätti/urheilullinen/musikaalinen tms.
Vältän kehumista muutenkin sellaisissa asioissa missä he eivät vain ole hyviä. Esim toisella lapsistani on aivan karsea lauluääni. En ikimaailmassa halua uskotella hänelle, että hänestä voisi tulla laulaja. Nolaa vielä itsensä julkisesti kuin ibby love. Ja mikään ei tee niin kipeää, kuin julkinen nöyryytys. Tiedän, koska jouduin oppimaan kantapään kautta.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti mutta enhän minäkään kaikkia tunteitani ulos huutele. Toisten ulkonäköä en vertaile tai arvostele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti mutta enhän minäkään kaikkia tunteitani ulos huutele. Toisten ulkonäköä en vertaile tai arvostele.
Ihan varmasti ensikiinnostukseen vaikuttaa tasan ulkonäkö. Muu on valetta.
Etkö sä ymmärrä, että vanhempi näkee lapsensa kauniina?