Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisit-sarja on propagandaa

Vierailija
29.08.2022 |

Totta kai ne poliisit esittävät olevansa mukavia ja lupsakoita, kun tietävät, että heitä kuvataan. Ja jos poliisit mokaavat jollain tavalla tai menettävät malttinsa epäammattimaisesti, niin se sitten vain leikataan pois telkkarissa näytettävästä ohjelmasta.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymh. Kokeile olla tekemättä rikoksia niin poliisikin on mukavampi.

Vierailija
2/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on ikäviä kokemuksia poliisista, on tullut pamppua ja kaasua. Veikkaanpa että kutsut poliiseja kytiksi. Näin ros ka vä ki tekee.

Alemman älykkyystason kouluttamattomat ihmiset kääntävät keskustelun itse aiheesta henkilötasolle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei muuta asiaa mihinkään suuntaan. Poliisit-sarja on silti edelleen propagandaa. 

Vierailija
4/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavia olivat viimeksi kun olin läheisemmin tekemisissä, palvelusta 5/5 kun majoittivat minut baari-illan jälkeen ja hakivat jopa takkinikin narikasta.

Vierailija
5/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sipilä on katsonut joitakin jaksoja. Hänestä sarja antaa poliiseista ”mannekiinimaisen” kuvan.

”Ne ovat raa’asti sanottuna poliisikoulun markkinointimateriaalia.”

Markkinointimateriaalia ohjelma onkin: Kun Poliisihallitus tiedusteli vuonna 2016 poliisilaitosten innokkuutta osallistua yhdeksännelle kaudelle, se kirjoitti saatteessa, että osallistuminen tuo ”hyvää näkyvyyttä” laitoksille. Samalla ohjelma ”vahvistaa mielikuvaa poliisista helposti lähestyttävänä viranomaisena.”

"Vaikka Poliisien sopimustekstissä kaunosanaillaan siitä, miten kansalaiset voivat ohjelman avulla arvioida poliisin toimintaa ja julkisen vallan käyttöä, jaksoista on otettu pois poliisin arveluttavaksi katsottua käytöstä.

Eräässä jaksossa oli kohtaus, jossa poliisit keskustelivat keskenään samalla, kun kiinniotettu ryskytti takana auton seiniä. Toinen poliiseista vitsaili parilleen, että ”pitäisikö antaa kaasua sinne koppiin”.

”Pohdin, että onkohan tämä mennyt ihan oikein. Se pätkä lähetettiin sen poliisilaitoksen arvioitavaksi”, Savolainen sanoo."

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008157836.html

Vierailija
6/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiisen kautta: ohjelma pistää painetta pollareihin, jotta ainakin yleisön lasnäollessa pitää olla ihmisiksi.

Poliisilla on oikeus ja velvollisuus ottaa kiinni rikollisia, vaikka väkivaltaa käyttäen. Tuon oikeuden vuoksi poliisia pitää valvoa, siis seurata ja toimia, jos ylilyöntejä sattuu. Ja tuo valvominen on demokratian edellytys, eli meidän vastuulla - juuri sinun siellä.

Vierailija
7/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on ikäviä kokemuksia poliisista, on tullut pamppua ja kaasua. Veikkaanpa että kutsut poliiseja kytiksi. Näin ros ka vä ki tekee.

Alemman älykkyystason kouluttamattomat ihmiset kääntävät keskustelun itse aiheesta henkilötasolle. 

Eli oikeaan osuin. Koulutukseltani olen tekniikan tohtori, entä sinun? Elämäm kova koulu, oletan.

Mitä tekniikan tohtorilla on tänään ohjelmassa muuta kuin vauvapalstailu? Onko tekniikan tohtori vielä oppinut keskustelemaan ketjun aiheesta?

Vierailija
8/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisi on aina ollut ystävällinen kun olen asioinut tai maininnut jostain hurjastelijasta kun kohdalle on osunut.

Vierailija
9/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele positiisen kautta: ohjelma pistää painetta pollareihin, jotta ainakin yleisön lasnäollessa pitää olla ihmisiksi.

Poliisilla on oikeus ja velvollisuus ottaa kiinni rikollisia, vaikka väkivaltaa käyttäen. Tuon oikeuden vuoksi poliisia pitää valvoa, siis seurata ja toimia, jos ylilyöntejä sattuu. Ja tuo valvominen on demokratian edellytys, eli meidän vastuulla - juuri sinun siellä.

Ongelma on siinä, että tuo ohjelma ei ole poliisien valvontaa eikä sitä ole sellaiseen tarkoitettu. 

Poliisitarkastaja Savolainen myöntää, ettei Poliisit vastaa täysin todellisuutta.

”Eihän tämä mikään täysdokumentti ole, se on selvää.”

Voiko kansalainen tehdä arvioita poliisin työstä sarjan pohjalta?

”Ei kansalaisella varmasti ihan sataprosenttista mahdollisuutta ole. Ohjelmaa ei ole tehty poliisin työn valvomiseksi. Siihen on omat mekanisminsa.”

Vierailija
10/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennettä valvova poliisi on yleensä ihan mukava. Pyytää puhaltamaan alkometriin ja kehottaa näyttämään ajokorttia. Jos kaikki on kunnossa niin sitten hän toivottaa hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
11/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei muuta asiaa mihinkään suuntaan. Poliisit-sarja on silti edelleen propagandaa. 

Linkki?

Vierailija
12/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PääKii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Linkki löytyy jo tästä ketjusta. 

Vierailija
13/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti osa onkin. Mutta valitettavan läheltä toimintaansa seuraamaan joutuneena, voin sanoa, että Marko Kilpi oli aina poliisitoiminnassaan juuri sellainen, minkä kuvan ohjelmastakin saa. 

Lisäksi tottakai paljon siitä millaista kohtelua saat poliisilta , riippuu siitä miten itse häntä kohtaan käyttäydyt. 

Vierailija
14/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti osa onkin. Mutta valitettavan läheltä toimintaansa seuraamaan joutuneena, voin sanoa, että Marko Kilpi oli aina poliisitoiminnassaan juuri sellainen, minkä kuvan ohjelmastakin saa. 

Lisäksi tottakai paljon siitä millaista kohtelua saat poliisilta , riippuu siitä miten itse häntä kohtaan käyttäydyt. 

Monet Ted Bundyn kanssa tekemisissä olleet kehuivat hänen olevan asiallinen ja kunnollinen mies. Sama henkilö voi joskus käyttäytyä hyvin ja joskus huonosti. Ihmisiä ne poliisitkin ovat. Mutta tuon ohjelman agenda on maalata poliiseista ainoastaan positiivinen kuva, ja tehdä se muka dokumentaarisesti, jolloin ihmisille tulee mielikuva, että poliisi olisi aina tuollainen. 

Vierailija
15/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukseni poliisien käytöksestä on 90-prosenttisesti positiivista. Olen ollut heidän kanssaan tekemisissä töiden puolesta sekä kun olen ilmoittanut rikoksista.

Mulla on teini-ikäisiä lapsia jotka ovat joskus kaverien kanssa aikaa viettäessään joutuneet poliisien ennakkoluulojen kohteeksi. Kerran poliisi pysäytti poikani, piti kiinni ja tutki taskut, kun etsivät jotain samalla tavalla pukeutunutta. Pahoittelivat kuitenkin huomattuaan että poikani ei ollut etsitty henkilö. Yleensä poliisit kuitenkin teinieni mukaan käyvät heittämässä läppää hyvässä hengessä.

Omalla käytöksellä on suuri vaikutus siihen miten poliisit käyttäytyvät. Eihän heillä ole syytä hermostua jos et provosoi.

Vierailija
16/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi i d i o o t t i. Kyttä on stadin slangia eikä kerro mistään mitään.

Vierailija
17/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä pollareille hyvä lähestymiskulma vois olla ihan rehellinen ja avoin. Nykyisin en kyllä usko että mikään tai kukaan taho pystyy sellaiseen.  (pessimisti/realisti)

Vierailija
18/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on taas sitä positiivista syrjintää(huom mode!) jos ajatellaan että poliisi on automaattisesti täydellinen pyhimys.

Vierailija
19/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi i d i o o t t i. Kyttä on stadin slangia eikä kerro mistään mitään.

Kyttä on aika yleiskielinen sana.

Sinun käytöksesi kertoo, että putkassa olet ollut ja koppiauton kyydissä ajellut. Joko on käräjät tulossa vai vastako kuulustelut edessä? Veikkaan vahingontekoa, näpistystä tai pahoinpitelyä. 

Ööööö... Kyllä kyttä on stadin slangia, usko pois, olen Helsingistä kotoisin (alun perin.) Tiedän ehkä hieman slangisanoja :DD

Joo ja enpä ole ikinä ollut putkassa enkä vankilassa, en käräjillä enkä mitään muutakaan, pelle.

Vierailija
20/66 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulustelujuttu ei ollut todellakaan mikään vakava asia XDD. Yksi miekkonen meni hieman liian pitkälle ja hommasi minut sinne kostoksi. Eli kyseessä oli hyvin lievä juttu, jonka olisi vain voinut antaa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä