Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset hautajaiskukat laitan isän arkulle, kun ei oltu läheisiä?

Vierailija
29.08.2022 |

Pakko hautajaisiin mennä vaikka tekisi mieli jättää välistä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie ruusu. Sano hyvää matkaa. Niin minä toimin.

Minä en sanonut mitään, muttta yhden ruusun vein.

Vierailija
22/33 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kukkakauppiaan tehdä kimppu ´ei niin läheiselle`, ne osaa valita. Ei sun tarvitse kauppiaalle teidän sukulaissuhdetta kertoa.

Korttiin sitten jotakin semmoista ´muistaen ´ja nimi.

Minusta on fiksun ihmisen mitta, ettei hautajaisissa näytä kielteisiä tunteitaan millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman isäni hautajaisissa pramein kukkalaite oli entiseltä työnantajalta.

Muut toivat jotain vaatimattomia kimppuja.

Sinnehän ne jäivät, isä lähti tuhkattavaksi ja tuhkat toiseen maakuntaan.

Vierailija
24/33 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaupassa mua neuvottiin saman tyylisessä tilanteessa että pelkkä valkoinen kukka käy hyvin tai jos oikein vanha ihminen oli kyseessä, sitten käy myös sini-valkoinen kimppu. Tuo kai liittyy jotenkin sota-aikaan ja isänmaallisuuteen tms. 

Vierailija
25/33 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, se on sit ammattivalittajan iskä kipannut.. vastahan tätä 5v on odoteltu tapahtuvaksi.

Vierailija
26/33 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen lilja on kaunis, tai annat kukkakauppiaan valita joku tavallinen hautajaiskimppu.

Jos hautajaiset ahdistaa, niin ole vain seremoniallinen osuus, voit antaa hyvästit ja lähteä sen jälkeen.

Sukulaisetkin näkevät että kävit (vaikka eihän sillä pitäisi olla mitään väliä, mutta ymmärrän että silti sitä saattaa miettiä) mutta ei tarvitse jäädä rupatteleemaan ja ottamaan vastaan osanottoja tuntikausiksi, jos se tuntuu ikävältä.

Otan osaa, silti.

Vierailija
27/33 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt kusemassa. Kuivuneet kusijäljet säilyvät pitkään. Olkoot se viesti.

Vierailija
28/33 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin sinusta tuntuu , mene tai ole menemättä . Jos tuntuu että pitää mennä  , mene ja valitse sellaiset kukat kuin haluat tai et vie mitään jos et halua . Jos sinusta tuntuu että pakko mennä sukulaisten takia mene ja vie vaikka yksi ruusu . Meillä välit poikki ja jätin menemättä hautajaisiin  , ei oltu tekemisissä kymmeniin vuosiin  joten ratkaisu oli helppo  ja teko josta välit meni oli iso asia .Ei ole tullut omantunnon pistoksia .

Vierailija
29/33 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kukka on hyvä ja tyylikäs valinta. Mene ihmeessä hautajaisiin. Luulen että kadut jos et mene. Meillä suvussa oli just tapaus joka ei äitinsä hautajaisiin saapunut. Kantaa asiaa mukanaan varmaan lopun ikänsä ja me muut muistetaan myös. Olisi kuitenkin ollut pieni asia saapua tilaisuuteen ja hoitaa homma alta pois asiallisesti. Ymmärrän että huonot välit mutta ei se nyt olisi ollut iso asia tulla ja teeskennellä..ajatelkoon päässään mitä ajattelee. Kerran elämässä vain

Vierailija
30/33 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaktuksia.

Vierailija
31/33 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kukka on hyvä ja tyylikäs valinta. Mene ihmeessä hautajaisiin. Luulen että kadut jos et mene. Meillä suvussa oli just tapaus joka ei äitinsä hautajaisiin saapunut. Kantaa asiaa mukanaan varmaan lopun ikänsä ja me muut muistetaan myös. Olisi kuitenkin ollut pieni asia saapua tilaisuuteen ja hoitaa homma alta pois asiallisesti. Ymmärrän että huonot välit mutta ei se nyt olisi ollut iso asia tulla ja teeskennellä..ajatelkoon päässään mitä ajattelee. Kerran elämässä vain

Tulla teeskentelemään , tekopyhyys huipussaan ja ketä varten ? Kuolema ei tee ihmisestä sen parempaa mikä oli eläessään .

Vierailija
32/33 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin sinuna yhden kukan ja en sanoisi mitään, sen muutaman sekunnin siinä arkun luona seisoisin, niinkuin on tapana.

Ps. En yleensäkään ymmärrä, miksi arkulle pitäisi laittaa yhtä kukkaa enempi, vaikka kuinka läheinen ja rakas olisi. Kukkakauppiaiden keksintöä, ei surun määrää mitata kukkien määrällä.

Vierailija
33/33 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sellaisia, kun kukkakauppa sattuu sinulle myymään.