Millaiset hautajaiskukat laitan isän arkulle, kun ei oltu läheisiä?
Kommentit (33)
Anna kukkakauppiaan tehdä kimppu ´ei niin läheiselle`, ne osaa valita. Ei sun tarvitse kauppiaalle teidän sukulaissuhdetta kertoa.
Korttiin sitten jotakin semmoista ´muistaen ´ja nimi.
Minusta on fiksun ihmisen mitta, ettei hautajaisissa näytä kielteisiä tunteitaan millään tavalla.
Oman isäni hautajaisissa pramein kukkalaite oli entiseltä työnantajalta.
Muut toivat jotain vaatimattomia kimppuja.
Sinnehän ne jäivät, isä lähti tuhkattavaksi ja tuhkat toiseen maakuntaan.
Kukkakaupassa mua neuvottiin saman tyylisessä tilanteessa että pelkkä valkoinen kukka käy hyvin tai jos oikein vanha ihminen oli kyseessä, sitten käy myös sini-valkoinen kimppu. Tuo kai liittyy jotenkin sota-aikaan ja isänmaallisuuteen tms.
Jaa, se on sit ammattivalittajan iskä kipannut.. vastahan tätä 5v on odoteltu tapahtuvaksi.
Valkoinen lilja on kaunis, tai annat kukkakauppiaan valita joku tavallinen hautajaiskimppu.
Jos hautajaiset ahdistaa, niin ole vain seremoniallinen osuus, voit antaa hyvästit ja lähteä sen jälkeen.
Sukulaisetkin näkevät että kävit (vaikka eihän sillä pitäisi olla mitään väliä, mutta ymmärrän että silti sitä saattaa miettiä) mutta ei tarvitse jäädä rupatteleemaan ja ottamaan vastaan osanottoja tuntikausiksi, jos se tuntuu ikävältä.
Otan osaa, silti.
Käyt kusemassa. Kuivuneet kusijäljet säilyvät pitkään. Olkoot se viesti.
Tee niin kuin sinusta tuntuu , mene tai ole menemättä . Jos tuntuu että pitää mennä , mene ja valitse sellaiset kukat kuin haluat tai et vie mitään jos et halua . Jos sinusta tuntuu että pakko mennä sukulaisten takia mene ja vie vaikka yksi ruusu . Meillä välit poikki ja jätin menemättä hautajaisiin , ei oltu tekemisissä kymmeniin vuosiin joten ratkaisu oli helppo ja teko josta välit meni oli iso asia .Ei ole tullut omantunnon pistoksia .
Yksi kukka on hyvä ja tyylikäs valinta. Mene ihmeessä hautajaisiin. Luulen että kadut jos et mene. Meillä suvussa oli just tapaus joka ei äitinsä hautajaisiin saapunut. Kantaa asiaa mukanaan varmaan lopun ikänsä ja me muut muistetaan myös. Olisi kuitenkin ollut pieni asia saapua tilaisuuteen ja hoitaa homma alta pois asiallisesti. Ymmärrän että huonot välit mutta ei se nyt olisi ollut iso asia tulla ja teeskennellä..ajatelkoon päässään mitä ajattelee. Kerran elämässä vain
Vierailija kirjoitti:
Yksi kukka on hyvä ja tyylikäs valinta. Mene ihmeessä hautajaisiin. Luulen että kadut jos et mene. Meillä suvussa oli just tapaus joka ei äitinsä hautajaisiin saapunut. Kantaa asiaa mukanaan varmaan lopun ikänsä ja me muut muistetaan myös. Olisi kuitenkin ollut pieni asia saapua tilaisuuteen ja hoitaa homma alta pois asiallisesti. Ymmärrän että huonot välit mutta ei se nyt olisi ollut iso asia tulla ja teeskennellä..ajatelkoon päässään mitä ajattelee. Kerran elämässä vain
Tulla teeskentelemään , tekopyhyys huipussaan ja ketä varten ? Kuolema ei tee ihmisestä sen parempaa mikä oli eläessään .
Minä veisin sinuna yhden kukan ja en sanoisi mitään, sen muutaman sekunnin siinä arkun luona seisoisin, niinkuin on tapana.
Ps. En yleensäkään ymmärrä, miksi arkulle pitäisi laittaa yhtä kukkaa enempi, vaikka kuinka läheinen ja rakas olisi. Kukkakauppiaiden keksintöä, ei surun määrää mitata kukkien määrällä.
Minä en sanonut mitään, muttta yhden ruusun vein.