Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotona lapsiaan hoitavat isät kertovat: ei se lastenhoito olekaan niin vaikeaa

Vierailija
29.08.2022 |

https://urly.fi/2LcJ

Tuolla isät kertovat miten lastenhoito onkin paljon kevyempää kuin työelämässä stressailu.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jos lapsi on terve. Erityislapsen kanssa vähän eri asia....

Erityislapsen saa laitokseen.

Varmasti sinun lapsuudessasi joskus vuonna miekka ja kirves olikin noin, mutta nykyvanhemmat eivät enää toimi noin.

Vierailija
42/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jos lapsi on terve. Erityislapsen kanssa vähän eri asia....

Erityislapsen saa laitokseen.

Ei todellakaan saa. Esimerkiksi nepsydiagnoosilla on nykyään yli 20% lapsista eikä mikään budjetti riittäisi sellaisen lapsimäärän laitoshoitoon.

Nepsy diagnoosi on vain tekosyy huonoon kasvatukseen.

Suurin osa näistä on vaan kurittomia kakaroita joilla ainoa ongelma on vanhemmat tai yleensä vanhempi joka ei ole tehnyt työtään.

Onpas täällä oikein asiantuntija paikalla.

Sivistä itseäsi kurppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me vaihdettiin vaimon kanssa rooleja. Vaimo töissä ja minä kotona. Helppoa on ainakin tän lapsen kanssa.

Leikkii tossa ja itse kattelen telkkaria. Pesukone ja astianpesukone hoitaa työt. Ruuan teen vähän ennen kun vaimo tulee kotiin.

Tämä vahtiminen +2h kotitöitä vuorokaudessa on paljon helpompaa kum työni 8h + 2h matkat.

Ethän sinä tee kotona juuri mitään, jos hoidat vain ruuat, pyykit ja tiskit. Enkä usko hetkeäkään, että teet nuokin ihan yksin eikä vaimo tee niitä ikinä.

2h teen about päivässä kotitöitä. Pesukoneen ja apk.n kanssa menee n.30min, ruuan kanssa 30min ja 1h jää imurointiin tai muuhun siivoiluun, lakanoiden vaihtoon tms mitä ei tehdä joka päivä.

Siis 30 min päivässä ruuan laittoon? Aamupala, lounas, välipala, illallinen yhteensä 30 minuutissa (vaimo varmaan osallistuu iltapalan tekoon). Aika haka olet kyllä täytyy sanoa.

Joo siis tarkoitin päivällistä.

No ei siihen saa kyllä kauempaa menemään millään.

Aamupalan teen kun herään vaimon kanssa aamulla ja jos lapsi on hereillä niin katsoo se vaimokin sen perään ennen kun lähtee töihin.

Itse en syö lounasta, muksu toki syö.

Vierailija
44/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me vaihdettiin vaimon kanssa rooleja. Vaimo töissä ja minä kotona. Helppoa on ainakin tän lapsen kanssa.

Leikkii tossa ja itse kattelen telkkaria. Pesukone ja astianpesukone hoitaa työt. Ruuan teen vähän ennen kun vaimo tulee kotiin.

Tämä vahtiminen +2h kotitöitä vuorokaudessa on paljon helpompaa kum työni 8h + 2h matkat.

Ethän sinä tee kotona juuri mitään, jos hoidat vain ruuat, pyykit ja tiskit. Enkä usko hetkeäkään, että teet nuokin ihan yksin eikä vaimo tee niitä ikinä.

2h teen about päivässä kotitöitä. Pesukoneen ja apk.n kanssa menee n.30min, ruuan kanssa 30min ja 1h jää imurointiin tai muuhun siivoiluun, lakanoiden vaihtoon tms mitä ei tehdä joka päivä.

Siis 30 min päivässä ruuan laittoon? Aamupala, lounas, välipala, illallinen yhteensä 30 minuutissa (vaimo varmaan osallistuu iltapalan tekoon). Aika haka olet kyllä täytyy sanoa.

Aamupalan teen kun herään vaimon kanssa aamulla ja jos lapsi on hereillä niin katsoo se vaimokin sen perään ennen kun lähtee töihin.

Kukas sen lounaan laittaa? Missä välipala?

Vierailija
45/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ulkoile ollenkaan? Käy missään? Et lue lapselle? Et leiki?

Vierailija
46/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti, kun on aikaa trollailla av:lla samaan aikaa.

Joko mielikuvituslapsesi sai päivän lounaan?

Vierailija
47/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelu ei kontrolloi normaaliperhettä läheskään yhtä tarkasti kuin mitä pomo kontrolloi töissä työntekijöitä. Ainoastaan silloin jos perheestä kiinnostutaan erityisesti niin perhe joutuu suurennuslasin alle ja isä/äiti asetetaan vastuuseen pienemmistäkin poikkeamista.

Niinpä. Aika rauhassa saa tavallinen koti-isä vaikkapa jäähyttää lapsiaan eikä siihen kukaan puutu jollei ole jotain katkeraa eksää tai naapuria kuvioissa joka siitä ilmon tekisi.

Tämähän se on yhteiskuntamme tarkimmin vaiettu salaisuus :) Koti-isiähän on niin valtavasti. Not.

Vierailija
48/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vähän hankalaa kun pitää vielä olla sannalle ja ilmarille vielä lapsen hoidon lisäksi aisan kannattajanakin.

Vierailija
49/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan pienen lapsen kanssa ulkoiluun menee sen 2-3 tuntia päivässä ilman pukemisia ja riisumisia.

Vierailija
50/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas sen lounaan laittaa? Missä välipala?

Hellitä jo halvatun kontrollifriikki! Joku (mies vielä kaiken huipuksi!) kertoo iloisena hoitavansa lapsensa kotona ja kivaa on, mutta sinun pitää saada kaivettua joku vika vaikka väkisin! Entäs jos vain menisit pois?

-eri

Vierailija
51/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se, jos sen tekee kunnolla. Harva mies viitsii.

Paremmin näyttävät hoitavan asiat kuin vaimonsa.

Niin missä tarkalleen ottaen olet nähnyt tämmöistä? Ja vielä niin montaa kertaa että voit tehdä tilastoja?

Samaa tässä ihmettelen. Kyllä mä enemmän tunnen isiä, jotka jättävät monet hommat silti äidille - sellaiset vaatehuoltoon liittyvät esim mitkä äiti omalla lastenhoitovuorollaan tekee siinä sivussa.

Tätä minäkin epäilen. Mies oli lasten kanssa työttömänä kotona ja minä kävin töissä. Ennen töihin lähtöä tiskasin usein tiskivuoren (meillä ei ollut tiskikonetta). Töiden jälkeen kävin kaupassa. Mies välillä "säästi" vaipanvaihdon minulle, kun tiesi minun juuri olevan tulossa töistä.

Joka toisen viikonlopun mies "lepäili" lapsuudenkodissaan maalla ja piti hauskaa kavereiden kanssa. MInulle jäi mm. lasten vaatteiden metsästys kirppareilta ja alennusmyynneistä. Lisäksi minä pidin huolta siitä, että esillä oli sopivan kokoisia ja kauteen sopivia vaatteita. Lapset olivat "makaroonina", kun yritin kokeilla heille vaatteita. Mies luuli varmaan, että vaatteet ihan itsestään ilmestyvät sopivan kokoisina meille.

Hoidin myös paljon lasten lääkäri/terapiakäyntejä ja autoin kouluikäisiä läksyissä. Hankin kaverisynttärilahjat ja hoidin omat synttärikutsut. Hankin kaikki harrastevälineet. Teetti työtä löytää sopivia käytettyjä tai tarjouksesta uusia. Pakkasin partioleireille ja viikonloppureissuille tarpeelliset tavarat.

Kesäloman alkaessa mies vietti aina pitemmän jakson pois kotoa "lepäämässä". MInulla ei vastaavaa lomaa ollut, koska minähän "lepäsin töissä". Kesällä minulle jäi myös lasten uimareissut ja retket. Usein mies jäi mieluummin siksi aikaa yksin kotiin, jotta sai olla omassa rauhassa.

Vierailija
52/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se kettu sanoikaan niistä pihlajanmarjoista???????

Vierailija
53/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se, jos sen tekee kunnolla. Harva mies viitsii.

Paremmin näyttävät hoitavan asiat kuin vaimonsa.

Niin missä tarkalleen ottaen olet nähnyt tämmöistä? Ja vielä niin montaa kertaa että voit tehdä tilastoja?

Samaa tässä ihmettelen. Kyllä mä enemmän tunnen isiä, jotka jättävät monet hommat silti äidille - sellaiset vaatehuoltoon liittyvät esim mitkä äiti omalla lastenhoitovuorollaan tekee siinä sivussa.

Tätä minäkin epäilen. Mies oli lasten kanssa työttömänä kotona ja minä kävin töissä. Ennen töihin lähtöä tiskasin usein tiskivuoren (meillä ei ollut tiskikonetta). Töiden jälkeen kävin kaupassa. Mies välillä "säästi" vaipanvaihdon minulle, kun tiesi minun juuri olevan tulossa töistä.

Joka toisen viikonlopun mies "lepäili" lapsuudenkodissaan maalla ja piti hauskaa kavereiden kanssa. MInulle jäi mm. lasten vaatteiden metsästys kirppareilta ja alennusmyynneistä. Lisäksi minä pidin huolta siitä, että esillä oli sopivan kokoisia ja kauteen sopivia vaatteita. Lapset olivat "makaroonina", kun yritin kokeilla heille vaatteita. Mies luuli varmaan, että vaatteet ihan itsestään ilmestyvät sopivan kokoisina meille.

Hoidin myös paljon lasten lääkäri/terapiakäyntejä ja autoin kouluikäisiä läksyissä. Hankin kaverisynttärilahjat ja hoidin omat synttärikutsut. Hankin kaikki harrastevälineet. Teetti työtä löytää sopivia käytettyjä tai tarjouksesta uusia. Pakkasin partioleireille ja viikonloppureissuille tarpeelliset tavarat.

Kesäloman alkaessa mies vietti aina pitemmän jakson pois kotoa "lepäämässä". MInulla ei vastaavaa lomaa ollut, koska minähän "lepäsin töissä". Kesällä minulle jäi myös lasten uimareissut ja retket. Usein mies jäi mieluummin siksi aikaa yksin kotiin, jotta sai olla omassa rauhassa.

Voitit palstan tämän päivän marttyyrikruunun. Onnea!

Vierailija
54/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki sutkaaminen ja vääristely ja muu kieroilu- activated!

Vierailija
55/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko simppeliä ruokaa kyllä laitat jos 1,5-vuotiaan kanssa ei saa menemään yli puolta tuntia. Mutta ei siinä, simppelikin voi olla ihan hyvä. Lapsi ilmeisesti syö samaa kuin te tai jotain pilttiä? Kasvaahan ne sillä piltilläkin, ehkä osa siitä helppoudesta onkin juuri niitten kriteerien alentaminen, ei tarvitse olla omin kätösin alusta asti tehtyä ruokaa vaan puolivalmisteista tehdyt käy ihan hyvin ja lapsi pärjää purkkiruuallakin.

Vierailija
56/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoito itsessään onkin helppoa ja hauskaa yleensä. Raskaaksi sen tekee aikuisen seuran puute, jos on vuodesta toiseen kotona lasten kanssa. Lisäksi se, jos kaikki kotityöt, ja varsinkin niiden suunnittelu ja organisointi jää sen kotona olevan vanhemman varaan. Sitten sekin jos lapsia on useampi, niin tulee hälinää, ääntä, riitojakin välillä.

Vierailija
57/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä en lapsia halua koska pelkään että joutuisin olla koti isä, en kotiin siis jäisi koska vaippojen vaihto tai vauvan hoito ei kiinnosta.

M29

Vierailija
58/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten katkeraa tilitystä täällä on. Mies ei voisi hoitaa lasta ja kotia, ainakaan hyvin ja väittää sitä kevyeksi työksi.

Olin itse 2½ vuotta (lapsi ½-3v) lapsen kanssa kotona ja sujui oikein hyvin, oli helppoa eikä mitenkään raskasta. Päivät meni rutiinilla, rytmissä ja kaikki asiat tuli tehtyä. 

Vierailija
59/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin raskaana lapsen kyselyiän. Koko ajan piti kuunnella, mitä lapsella on asiaa ja vastata päivittäin satoihin miksi-kysymyksiin, jotka vielä toistui päivästä toiseen. Töissäkin saa välillä uppoutua ajattelemaan jotain asiaa eikä olla koko ajan vuorovaikutuksessa.

Vierailija
60/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko koskaan,milloinkaan edes vaihtelun vuoksi koettaa rehellisyyttä- vai oletteko jo unohtaneet sanan merkityksen?