Miten tuolla Adlibriksella on noin hidas toimitus?
Niiden nopein toimitus kestää jotain kaksi viikkoa? Mitä ihmettä?
Kommentit (28)
Tilasin cdonin kautta torstaina kirjan, joka tulee sdlibrikseltä. Otin pikatoimituksen, noudettavissa tänään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten mainostavat ilmaisia toimituskuluja, mutta vain, jos odotat pakettia ties kuinka kauan. Jos haluat tuotteet johonkin säälliseen aikaan niin maksat toimituskulut.
Ei ne ole edes ilmaiset? Mulle ainakin kassalla ehdotti "nopeaa" n.2-3 viikon toimitusta 5,20. Ja se, missä kestää ennalta tietämättömän, vielä pitemmän ajan maksaa 4,90. Todellakin kannattaa ostaa vaikka Suomalaisesta 5 e kalliimpi kirja tämmöiseen verraten.
Ap
Siellä on joku summa, millä täytyy tilata ennen kuin saa ilmaisen toimituksen. Olikohan 40 tai 50 euroa.
Ja ne ilmaiset toimitukset toimittaa Schenker, joten ne menevät johonkin Hornan Tuutin R-kioskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia kirjoja ym. ei heillä ole varastossa, joten joutuvat tilaamaan ne muualta.
Useimmiten ulkomailta.
Ja hankintatuotteiden kanssa kestää hieman kauemmin syystä, joka ei johdu ainoastaan Adlibriksestä vaan myös ko. tuotteen saatavuudesta sekä kuljetuksesta.Jos ei kärsivällisyys eikä ymmärrys riitä, voi aina tehdä ostoksensa kivijalkakaupoissa.
Tätä ei tosiaan tajuta. Adlibris monen muun lailla ei ole kuin entinen Anttila, jonka keskusvarastolta tilaus pyyhälsi matkaan jo samana päivänä.
Jollei ole tyytyväinen Adlibrisin kaltaiseen välikäteen, voi tilata tuotteet ulkomailta, esimerkiksi Kiinasta, ja ottaa sen riskin, että tuotteita ei tule ollenkaan tai tulee vääriä tuotteita, eikä myyjää enää saa kiinni. Odotusaika on tyypillisesti neljä viikkoa tai enemmän. Takuuaika voi olla vuoden tai kaksikin, mutta harvapa haluaa palauttaa kympin tai parin arvoista kapinetta Kiinaan tai edes Euroopan maihin.
Nykytilanne on siitä erikoinen, että ihmiset muistavat vielä kivijalkakaupassa asioimisen yksinkertaisuuden (katso ja kokeile, osta tai ole ostamatta) ja odottavat samaa nopeutta helppoutta postimyynniltä.
tuo myy kirjoja. en oikein usko että mikään kiinalainen yritys möisi kirjoja jotka kiinnostaisivat suomalaisia.
Kirjoja, lankoja, askartelutarvikkeita, pelejä, vauvatarvikkeita, leluja ja toimistotarvikkeita.
Minä olen kyllä ollut tyytyväinen. Tilaan yleensä kerralla sen verran, että saisin ilmaisen kuljetuksen, mutta yleensä maksan toimituskulut, jolloin saan kirjat nopeammin. Siinä tilatessa näkee sen arvioidun toimitusajan ja ainakin minulla on aina osunut edes kutakuinkin siihen. Siis siinä näkyy aikahaarukka ja aina se käytännössä tuntuu olevan se kauimmaisin ajankohta mikä toteutuu, mutta jos sanotaan, että kirjan saamisessa menee vaikka kolme viikkoa, niin turha alkaa ihmetellä kahden viikon kohdalla, miksei kirja tule. Tilaan sieltä nimenomaan sellaisia kirjoja, mitä en jostain Suomalaisesta pysty edes ostamaan. Ja siinä tapauksessa ymmärrän senkin, miksei se se joku englanninkielinen kirjallisuustieteen opus ole valmiina varastossa odottamassa. Eiköhän ne kirjat olisi aika paljon kalliimpia, jos kaikkia huonostikin myyviä kirjoja olisi pinot valmiina odottamassa.
En tilaa enää. Viimeksi kesti 6 viikkoa, eikä ollut mitään erikoiskirjaa.
Olen myös ilmoittanut Adlibrikselle asiasta, toimitukset kestävät liian kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten mainostavat ilmaisia toimituskuluja, mutta vain, jos odotat pakettia ties kuinka kauan. Jos haluat tuotteet johonkin säälliseen aikaan niin maksat toimituskulut.
Ei ne ole edes ilmaiset? Mulle ainakin kassalla ehdotti "nopeaa" n.2-3 viikon toimitusta 5,20. Ja se, missä kestää ennalta tietämättömän, vielä pitemmän ajan maksaa 4,90. Todellakin kannattaa ostaa vaikka Suomalaisesta 5 e kalliimpi kirja tämmöiseen verraten.
ApSiellä on joku summa, millä täytyy tilata ennen kuin saa ilmaisen toimituksen. Olikohan 40 tai 50 euroa.
Ja ne ilmaiset toimitukset toimittaa Schenker, joten ne menevät johonkin Hornan Tuutin R-kioskiin.
Ärsyttää kun sitä R-kioskia ei voi valita itse. Minulla on lähin Ärrä parin sadan metrin päässä ja Schenker toimittaa sinne, mutta ilmeisesti postinumero määrittää, että paketti meneekin 2 km päässä olevalle kioskille, kätevää.
Minä tein tilauksen tasan kaksi viikkoa sitten, maksoin nopeasta toimituksesta. Osa kirjoista oli ulkomailta tilattavia, joten tiesin odottaa pitkää toimitusaikaa. Mutta joissain kirjoissa luki, että lähetetään 1-3 arkipäivässä, eivätkä nekään ole vielä tulleet, mitä vähän ihmettelen. Ennen ainakin Adlibriksen tilaus tuli monessa erässä, sitä mukaa kun kirjat saapuivat heille.