sikiön tärinästä
Masuvauvallani on ainakin rv 30 lähtien ollut muutaman sekunnin kestäviä " tärinäkohtauksia" jolloin ikään kuin jokin raaja nykii nopeaan tahtiin. Ei siis ole hikkaamista tms.
Nyt rv 39 tärinäkohtauksia on ollut paljon aiempaa enemmän. Muuten liikkeet ihan normaalit.
Onko vastaavia kokemuksia tärinän lisääntymisestä loppua kohden? Vai voisiko olla merkki ahdinkotilasta???
Kommentit (9)
Olisiko hikkaa vai mitä? Tavan monottamiselta ei tuntunut tänä aamuna massussa. Tasasen tappavaa pientä tönäsyä. :)
Mutta olen siis kuullut, että vauva voi täristää esim. haukotellessaan, ja varsinkin pojat pissatessaan. Ite tunsin tärinää jokin aika sitten useampana perättäisenä päivänä, mutta nyt taas ei ole moneen päivään tuntunut. (Poika tulossa, nyt rv23+4.)
Mutta terve ja reipas poika syntyi tärinästä huolimatta.:o)
Itsellähän se huolestutti vain tosipaljon, että onko jokin vialla, kun tärisee.
Nyt kakkosella ei edes liikkeet vielä tunnu kun viikkoja on vain 7+0.:o)
Itsekin ihmettelin sitä silloin, kun välillä vauva tärisi. Olin kuullut myös, että vois olla sitä, että poikavauva pissais. Nyt jälkeenpäin olen huomannut, että kun poika pissaa (ollut silloin ilman vaippaa) niin ennen pissan tuloa poikaa puistattaa...vähän niinkuin kylmän väristys tulisi.
-vaakku ja poika 3kk-
elikkäs mun poika täristeli mahassa odotusaikana, ja vieläkin raukalla on ihme tärinäkohtauksia. Mut yleensä vain sen jalat tärisee. Mulle on sanottu et se johtuu vauvan keskushermoston " kehittymättömyydestä" , mut en tiedä pitääkö paikkansa.
Ezzie ja pikkupoju 3 vko ja 3 päivää
minullakin tärisee aina välillä. olen kuullut että se on pissaamista. nyt kun vauva on jo iso niin tuntee useammin. joku on sanonut että pojilla olisi tapana tehdä ravistus pissatessa...
ellu ja masukki rv 38+0
ja nyt poika (ultran mukaan poika joka ei tietenkään 100% varma ) tärisee samalla tavalla..olen myös kuullut siitä keskushermoston kehittymättömyydestä. muistaakseni tätä tärinää ei edes lääkärit vielä ole osanneet varmaksi sanoa mistä johtuu...
Mä tunsin myös masuvauvan tärisevän välillä ja syntymän jälkeen huomasin että tyttö tärisee venytellessään,sitä siis on varmaan harrastanut masussakin:)
Queen ja Tyttö kohta 3kk
Kolmatta odotan rv 35 ja tärisee noin kerran päivässä, hikottelee myös ihan kauheasti!
En kyllä osaa sanoa mistä tärinä johtuu, mutta kummalliselle tuntuu!
Tämä masuasukki alkoi myös täristä noin 30 viikon tienoilla, ja tuntuu että tärisee nyt kovemmin. Johtuisiko tämä kuitenkin siitä että vaavi kasvaa?