Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 30 vuotias. Onko minulla vielä aikaa vai pitääkö alkaa stressaamaan lapsen hankinnasta

Vierailija
28.08.2022 |

Siis jos ajaattelen että minulla ei ole täl hetkellä sellainen elämäntilanne että haluaisin tähän lasta mutta kuitenkin haaveena tulevaisuudessa on saada lapsi

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kiire on kolmekymppisenä. Paras ikä on 16-25.

Jos luomuna meinaa

Vierailija
22/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisyys alkaa laskea selvemmin 30 ikävuoden jälkeen, ja 35-vuotiaan mahdollisuudet tulla raskaaksi ovat merkittävästi aiempaa pienemmät. Tämä koskee sekä naisia että miehiä.

Yli 40-vuotiaalla naisella raskaustodennäköisyys on jo selkeästi laskenut. Iän mukana myös keskenmenoriski kasvaa.

https://www.terveyskyla.fi/naistalo/lis%C3%A4%C3%A4ntymisterveys/hedelm…

Eli juuri kuten kommentoin tuolla aikaisemmin. Mutta aina tulee foorumille se ihminen joka suoralta kädeltä kieltää lääketieteen ja mikä on yleisesti hyväksytty tosiasia, koska hän tietää ja tuntee poikkeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/hedelmallisyys-laskee-jo-ennen-3…

Ja ihan ilman tuotakaan linkkiä olisin vastannut sinulle, että kiire alkaa olemaan, naisen hedelmällisyys alkaa lievästi laskea jo 25v jälkeen ja vauhti vain kiihtyy, kun 30v tulee mittariin. Radikaali muutos 35v kohdalla ja myös keskenmenojen/sikiön kehityksen poikkeavuuksien riskit kasvavat selvästi.

Noita biologisia ikiaikaisia faktoja ei muuta julkkisten 45v+ uutisoidut raskaudet.

Vierailija
24/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuolla toisella puolella kerroin: meillä oli exän kanssa molemmilla korkea libido. Pystyttiin myös puhumaan siitä ns. lapsen teosta. Ei meistä kummastakaan ois ollu siihen, jos .... hän ois ollut jotenkin vammanen. Ei vaan ois pystytty huolehtimaan. Ruma juttu, mutta pystyttiin sentään keskustelemaan asiasta.

Vierailija
25/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan suuri osa naisista synnytti vielä yli 40-vuotiaina kun ei ehkäisyä ollut. Mun isoisoäiti sai lapsen 42-vuotiaana. Vielä 1950-luvullakin jopa 54–58-vuotiaat synnyttivät.

Jotenkin päässyt unohtumaan nykyaikana vaikka naiset säilyvät nuorekkaampina ja terveinä, ja kaikenmaailman hormoni yms- hoitoja on.

Vierailija
26/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan suuri osa naisista synnytti vielä yli 40-vuotiaina kun ei ehkäisyä ollut. Mun isoisoäiti sai lapsen 42-vuotiaana. Vielä 1950-luvullakin jopa 54–58-vuotiaat synnyttivät.

Jotenkin päässyt unohtumaan nykyaikana vaikka naiset säilyvät nuorekkaampina ja terveinä, ja kaikenmaailman hormoni yms- hoitoja on.

Eli toisin sanoen ei kiirettä, eikö niin

Vierailija
27/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu sai äitini 40v:na. Äiti oli 26v. kun minut väkersi :) (olin kuulemma ollut harvinaisen ..... :) ). No, noihin ikiin voi miettiä. Jos tuosta keskiarvon laskee niin .... 

Vierailija
28/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karua sanoa, mutta ap sä et voi tietää onko aikaa vielä vaikka 5 vuotta, vai menikö juna jo..

Minä ja mieheni aloimme yrittää ekaa lasta, kun olin 30v. Tärppäsi heti ekasta kierrosta

. Toista lasta toivottiin piakkoin ikääntyväksi, ja olin 33v kun tulin raskaaksi taas, hyvin helposti. Nyt olen 36v ja odotan kolmatta.

Pari ystävääni aloittivat yrittämisen samaan aikaan, kun minä odotin esikoistani. Kumpikaan heistä ei ole vielä saanut esikoistaan! :( molemmat päätyivät hedelmöityshoitoihin, jotka eivät vieläkään ole tuottaneet tulosta...

Me kolme ystävystä olemme kaikki normaalipainoisia, emme tupakoi tai käytä.älyttömästi alkoholia. Terveet elämäntavat eivät siis takaa, että raskaudet helposti. Sulla on niitä munasoluja tietty määrä, ne on ap ollut sulla valmiina sun syntymästä asti, etkä voi tehdä mitään muuttaaksesi sitä faktaa, että niissä on Parasta Ennen päivämäärä- jota sinä et tarkkaan tiedä..

Vierailija
29/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuolla toisella puolella kerroin: meillä oli exän kanssa molemmilla korkea libido. Pystyttiin myös puhumaan siitä ns. lapsen teosta. Ei meistä kummastakaan ois ollu siihen, jos .... hän ois ollut jotenkin vammanen. Ei vaan ois pystytty huolehtimaan. Ruma juttu, mutta pystyttiin sentään keskustelemaan asiasta.

Kiitos alapeukuista.

Ai teidän mielestä ois ollut järkee tehdä lapsi yhteiskunnan hoidettavaksi?

Mitäs teillä on, adhd, add, bpd ;)

Mulla ainakin on asperger/add, hänellä ilmeisesti myös oli.

Vierailija
30/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanotaan, että 35v iässä hedelmällisyys alkaa selkeämmin heikentyä niin ei se tarkoita, että kyseessä on joku yhtäkkinen romahdus joka tapahtuu jokaisen yksittäisen ihmisen kohdalla. Se on keskimääräinen ikä. Poikkeuksia mahtuu laidasta laitaan. Ei sitä 35v ikää voi sokeasti tuijottaa. Näitä asioita ei voi aina tietää, joillain se hedelmällisyys on mennyt jo 25-vuotiaana ja jotkut saa lapsia helposti yli nelikymppisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi