Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni on aina ollut vääränlainen minun puolen suvun mielestä

Vierailija
28.08.2022 |

Miehen suku taas hyväksyy tyttäremme sellaisena kun hän on, siinä ei ole ikinä ollut ongelmaa. Tytär on:
Varovainen
Ujo
Säästeliäs
Hiljainen, etenkin aluksi
Luotettava
Sinnikäs
Toiset huomioiva
Hitaasti lämpenevä
Jne

Toinen lapsemme taas on kaikkea mitä sukuni arvostaa:
Ulospäinsuuntautunut
Puhelias
Rohkea
Huumorintajuinen
Seurallinen jne

Tyttö saa kuulla kuinka on naurettavaa tuhertaa moisen asian takia itkua, pitää olla reipas ja puhua kuuluvalla äänellä, ja miten hölmöä on pelätä mitään. Esimerkiksi pienenä pimeää tai haluttomuutta olla yökylässä vierailla jne.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Miksi joku suku arvottaa lasten luonteenpiirteet toisiaan paremmaksi? Mainittakoon että onneksi mieheni vanhemmat arvostavat molempia lapsiamme, eivätkä vain sitä äänekkäämpää ja rohkeampaa..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isäni tekele. Sen vuoksi en kelpaa äidin puolen suvulle. Pitäköön tunkkinsa!

Vierailija
22/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni miehen suvun mielestä olen vääränlainen Äiti/ Muummo! Koska asun Helsingin kaupungin vuokratalossa ilman akateemista tutkintoa.Miten hän on nyt tyttäreni ja puolison aikuinen lapsi ei akateemista tutkintoa ja asuu myös Helsingin kaupungin vuokra talossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Toisen puolen suvussani on yksi matriarkka, joka päättää kaiken ja jakaa ihmiset hyviin ja huonoihin. Olen pistänyt merkille, että hänessä on narsistisia piirteitä, joihin kuuluu juuri tuo ihmisten jakaminen hyviin ja huonoihin. Huonoilla ei ole mitään mahdollisuutta saada arvostusta, koska on ihan sama mitä he tekevät, niin se on aina väärin. Kuulun itsekin noihin huonoihin ja olen ryhtynyt pitämään etäisyyttä suvun matriarkkaan. Se on tuntunut hyvältä ratkaisulta, koska en pahoita mieltäni enää niin usein hänen puheistaan.

Vierailija
24/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan anna sukusi alkaa paikalla ollessanne sanomaan tai heittämään piikittelyä lapsestasi joka ei ole heidän mieleinen ja samalla näyttää että se toinen on. En ikinä menisi mihinkään paikkaan jossa toisen lapseni itsetuntoa naureskellen tai muuten murennettaissin olemattomaksi, ihan sama vaikka olisivat sukulaisia.

Vierailija
25/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen vanhemmat eivät sentään ääneen toitota tytön vääränlaisuutta, mutta rivien välistä tämä on tullut selväksi. Miehen isälle on pari kertaa pitänyt sanoa pojan suosimisesta, auttaa hetkeksi. Myöskään koulussa ei saa juuri hyväksyntää, jos on ujo ja hiljainen. Onneksi suvusta löytyy sentään myös tyttärelle läheinen ihminen.

Vierailija
26/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertit EI ansaitse ihmisoikeuksia!!!

Vierailija
27/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Toisen puolen suvussani on yksi matriarkka, joka päättää kaiken ja jakaa ihmiset hyviin ja huonoihin. Olen pistänyt merkille, että hänessä on narsistisia piirteitä, joihin kuuluu juuri tuo ihmisten jakaminen hyviin ja huonoihin. Huonoilla ei ole mitään mahdollisuutta saada arvostusta, koska on ihan sama mitä he tekevät, niin se on aina väärin. Kuulun itsekin noihin huonoihin ja olen ryhtynyt pitämään etäisyyttä suvun matriarkkaan. Se on tuntunut hyvältä ratkaisulta, koska en pahoita mieltäni enää niin usein hänen puheistaan.

Hyvä ottaakin etäisyyttä sellaiseen muumioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi