Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työtön ei saa työtä niin yhteiskuntahan on silloin epäonnistunut eikä työtön

Vierailija
28.08.2022 |

Pitkäaikaistyöttömille pitäisi maksaa korotettua korvausta siitä että eivät ole päässeet töihin.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep . olen hakenut 70 eri työpaikkaan 3 kk aikana ja ei töitä. ja sitten aina koulussa sanotaan että pitää seurata omaa unelmaa ja omaa alaa, tehdä sitä mistä tykkää. Mutta ei joka alalta edes ole töitä. joten aika ristiriitaista. Pitäisi sitten tehdä jotain orjatyötä josta ei edes pidä :-( On epäreilua että jotkut saa tehdä sitä omaa juttuaan koska töitä on heille ja toisille ei.

Todellakin pitäisi jokaisen olla valmis tekemään mitä tahansa asiallista, rehellistä työtä, ei voida lähteä siitä että pitää työllistyä sille unelma-alalle. Velvoite vaikka vuoden työttömyyden jälkeen hakea muitakin töitä. Kyllä on itsessä vika jos ei asu ihan sketsissä eikä tällä hetkellä muka saa mitään töitä.

Hyvähän se on huudella, kun saa olla oman alansa töissä.

itse olen kohta 20 vuotta yrittänyt löytää edes jotain töitä. Akateeminen koulutus on hyvin työllistävältä alalta, mutta ei. Myöskään niihin matalapalkka-alan p*skaduuneihin en pääse: "Liikaa koulutusta." Opiskelen nyt sellaista alaa, mikä on ns. yrittäjävetoinen. Eli tarkoitus on työllistää itseni yrittäjänä. Siinä ei sitten ole muuta kuin se, kuinka asiakkaat ovat valmiit maksamaan minulle tekemästäni työstä. Ala on sellainen, mitä kaikki eivät edes pidä oikeana työnä. Mutta kun ei kaikille näköjään niitä oikeita töitä riitä, niin pitää tehdä sitten jotain väärää työtä.

Näin yrittäjänä annan ilmaisen vinkin: sinä teet sitä työtä mistä asiakas maksaa eikä päinvastoin. Ensin hankit asiakkaan, jolla on palvelullesi tarvetta sekä sitä likviditeettiä tietysti. Sitten palvelu sovitaan jokseenkin taitojasi vastaavasti. Mutta edelleen maksaja eli asiakas saa päättää mitä teet, eikä niin että sinä sanelet mitä teet ja asiakkaan pitää rukoilla sinua töihin. Moni suomalainen "yrittäjä" kompastuu omaan narsismiinsa ja tekee lopulta konkurssin kun asiakas ei maksakaan jättisummia ihan höpöhommista. Siinä vaiheessa syytellään asiakasta tyhmäksi ja köyhäksi, kun itse palvelu tai tuote on hinnoiteltu yläkanttiin laatuunsa nähden. Hinta on markkinahinta ellei satu tarjoamaan jotain aivan talenttia, mutta harvalla sellaista on.

Suomessa on liian vähän ihmisiä, jotta pienyrittämiinen todella kannattaisi. Varmaan jossain Kiinan torilla pärjäisi vaikka myymällä paperinukkeja.

Vierailija
42/43 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla paljon enemmän joustoa työelämässä. Ja aika helv hyvä alku olisi että työhyvinvointi olisi kunnossa ja lakeja noudatettaisiin. Voisi alkaa löytyä sitä työintoa eri tavalla. Ei kukaan halua itseään k i d u t t a a.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpiin töihin tarvitaan Suomessa muodollinen pätevyys tai vähintään ammattitutkinto, vaikka työ olisi senlaatuista, että kuka tahansa omaa kotiaan hoitava kykenisi sitä tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä