Jos työtön ei saa työtä niin yhteiskuntahan on silloin epäonnistunut eikä työtön
Pitkäaikaistyöttömille pitäisi maksaa korotettua korvausta siitä että eivät ole päässeet töihin.
Kommentit (43)
Pitkäaikaistyöttömät pitää laittaa työsiirtolaan ja tuet pois. Päässä humputtaa liikaa työelämän vaatimuksiin, jos työttömyys pitkittyy niin pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömät pitää laittaa työsiirtolaan ja tuet pois. Päässä humputtaa liikaa työelämän vaatimuksiin, jos työttömyys pitkittyy niin pahasti.
No kun kerran humputtaa niinkin pahasti, niin kerropa miksi kela ei päästä heitä tk-eläkkeelle lääkärinlausunnoista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Aina jonkun muun vika. Kohta töissä olevat ei vaan enää jaksa elättää teitä. Sori siitä.
Eiköhän tässä elätetä ylisuurta rälssiä ja aatelia, kotimaan oligarkkeja. Niitä hyvine etuineen 20 miljoonaiselle kansalle. Ovatko tarpeelliset. Rauramokin..
Joskus mietin, et lähtisinkö puunistutukseen tai marjanpoimintaan, olkookin vaikka selkävika. Oisin lähtenyt, jos ois tultu koti/katutien vierestä hakemaan ja ip:llä tuotu pois. Sellasta vaihtoehtoa ei koskaan tarjottu.
Mennään sitten näillä.
Vierailija kirjoitti:
Aina jonkun 969muun vika. Kohta töissä olevat ei vaan enää jaksa elättää teitä. Sori siitä.
Eiköhän tässä elätetä ylisuurta rälssiä ja aatelia, kotimaan oligarkkeja. Niitä hyvine etuineen 20 miljoonaiselle kansalle. Ovatko tarpeelliset. Rauramokin..
Vierailija kirjoitti:
Jep . olen hakenut 70 eri työpaikkaan 3 kk aikana ja ei töitä. ja sitten aina koulussa sanotaan että pitää seurata omaa unelmaa ja omaa alaa, tehdä sitä mistä tykkää. Mutta ei joka alalta edes ole töitä. joten aika ristiriitaista. Pitäisi sitten tehdä jotain orjatyötä josta ei edes pidä :-( On epäreilua että jotkut saa tehdä sitä omaa juttuaan koska töitä on heille ja toisille ei.
Suurin osa ihmisistä ei tee työkseen omaa juttuaan. Olen ollut työelämässä 25 vuotta alalla, joka ei ole minun juttu. Jos saisin tehdä juuri sitä mitä haluaisin, maalailisin tauluja päivät pitkät.
Unelmat ja todellisuus on kaksi eri asiaa. Tervetuloa aikuisuuteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep . olen hakenut 70 eri työpaikkaan 3 kk aikana ja ei töitä. ja sitten aina koulussa sanotaan että pitää seurata omaa unelmaa ja omaa alaa, tehdä sitä mistä tykkää. Mutta ei joka alalta edes ole töitä. joten aika ristiriitaista. Pitäisi sitten tehdä jotain orjatyötä josta ei edes pidä :-( On epäreilua että jotkut saa tehdä sitä omaa juttuaan koska töitä on heille ja toisille ei.
Todellakin pitäisi jokaisen olla valmis tekemään mitä tahansa asiallista, rehellistä työtä, ei voida lähteä siitä että pitää työllistyä sille unelma-alalle. Velvoite vaikka vuoden työttömyyden jälkeen hakea muitakin töitä. Kyllä on itsessä vika jos ei asu ihan sketsissä eikä tällä hetkellä muka saa mitään töitä.
"muka saa mitään töitä"
Saahan sitä sellaisia pienipalkkaisia osa-aikatöitä, joilla ei maksella vuokria, eikä mitään muutakaan. Niitä oikeita töitä, joilla tulee itsenäisesti toimeen, niitä ei ole.
Lisäksi nuo osa-aikaiset huonopalkkaiset työt eivät usein sovi kuin fyysisesti terveille. On tiskaria ja raksa-apulaista, mutta ei niihin sellaiset pysty, joilla on jostain kohti kroppa paskana.
Neuvostoliitossa oli aikoinaan systeemi, joka takasi jokaiselle työpaikan. Töitä sillä työpaikalla ei tosin välttämättä jokaiselle riittänyt. Samaan aikaan tuottavuus oli surkea ja kaikkien palkat huonot. Ei kovin onnistunut järjestelmä.
Toisaalta, parempi (niitä) nuoria yrittää työllistää kun meitä van... elämää nähneitä. Jos ne nuoret syrjäytyy, niin sillon tulee todella rumaa jälkeä.
Oma juttuni on sohvalla makoilu ja kyllä tästä pitäisi maksaa kunnon palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme valitusta. Työ on työtä eikä mitään itsensä toteuttamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin pitäisi jokaisen olla valmis tekemään mitä tahansa asiallista, rehellistä työtä, ei voida lähteä siitä että pitää työllistyä sille unelma-alalle. Velvoite vaikka vuoden työttömyyden jälkeen hakea muitakin töitä. Kyllä on itsessä vika jos ei asu ihan sketsissä eikä tällä hetkellä muka saa mitään töitä.
Hyvähän se on huudella, kun saa olla oman alansa töissä.
itse olen kohta 20 vuotta yrittänyt löytää edes jotain töitä. Akateeminen koulutus on hyvin työllistävältä alalta, mutta ei. Myöskään niihin matalapalkka-alan p*skaduuneihin en pääse: "Liikaa koulutusta." Opiskelen nyt sellaista alaa, mikä on ns. yrittäjävetoinen. Eli tarkoitus on työllistää itseni yrittäjänä. Siinä ei sitten ole muuta kuin se, kuinka asiakkaat ovat valmiit maksamaan minulle tekemästäni työstä. Ala on sellainen, mitä kaikki eivät edes pidä oikeana työnä. Mutta kun ei kaikille näköjään niitä oikeita töitä riitä, niin pitää tehdä sitten jotain väärää työtä.
Näin yrittäjänä annan ilmaisen vinkin: sinä teet sitä työtä mistä asiakas maksaa eikä päinvastoin. Ensin hankit asiakkaan, jolla on palvelullesi tarvetta sekä sitä likviditeettiä tietysti. Sitten palvelu sovitaan jokseenkin taitojasi vastaavasti. Mutta edelleen maksaja eli asiakas saa päättää mitä teet, eikä niin että sinä sanelet mitä teet ja asiakkaan pitää rukoilla sinua töihin. Moni suomalainen "yrittäjä" kompastuu omaan narsismiinsa ja tekee lopulta konkurssin kun asiakas ei maksakaan jättisummia ihan höpöhommista. Siinä vaiheessa syytellään asiakasta tyhmäksi ja köyhäksi, kun itse palvelu tai tuote on hinnoiteltu yläkanttiin laatuunsa nähden. Hinta on markkinahinta ellei satu tarjoamaan jotain aivan talenttia, mutta harvalla sellaista on.
Jos posket ei näy takaapäin, niin missä vika on?
No sosiaalihuoltohan on ollut vastuuton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan lisää työpaikkoja eri aloille. että jokaisella mahdolisuus tehdä omaa juttuaan!
Kasva jo aikuiseksi
Onko se yhteiskunnan vika, kun en saa naista? Minkälaiseen korvaukseen olen oikeutettu?
Esimerkki: asiakas soittaa sinulle ja kysyy voitko leikata nurmikon, vaikka haluat mielummin myydä tauluja. Kukaan ei sen sijaan halua ostaa maalauksia vaan tarvetta on pihanhoitotöille. Fiksuna yrittäjänä lähdet tekemään niitä ei niin kiinnostavia hommia, koska asiakas on valmis siitä maksamaan. Et jää jankuttamaan että minähän en sellaisia paskahommia tee kun ne ei minun pirtaan nyt sovi. Saat rahat, kaikki on tyytyväisiä ja yrittäjä työllistyy. Sellaista se yrittäjyys tiivistettynä on.
Muuten koko keskustelun argumentointi on kuin vanhasta Neuvostoliitosta. Valtio järjesti kaikille töitä ja maksoi muodollisen korvauksen, sitä osa porukasta tuntuu haluavankin.
Vierailija kirjoitti:
Onko se yhteiskunnan vika, kun en saa naista? Minkälaiseen korvaukseen olen oikeutettu?
Oma vika se on silloin ainakin jos se naisettomuus johtuu ylipainosta ja kaljuuntumisesta
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki: asiakas soittaa sinulle ja kysyy voitko leikata nurmikon, vaikka haluat mielummin myydä tauluja. Kukaan ei sen sijaan halua ostaa maalauksia vaan tarvetta on pihanhoitotöille. Fiksuna yrittäjänä lähdet tekemään niitä ei niin kiinnostavia hommia, koska asiakas on valmis siitä maksamaan. Et jää jankuttamaan että minähän en sellaisia paskahommia tee kun ne ei minun pirtaan nyt sovi. Saat rahat, kaikki on tyytyväisiä ja yrittäjä työllistyy. Sellaista se yrittäjyys tiivistettynä on.
Yrittäjä tarvitsee ensin alkupääomaa, sitä ei kaikilla ole. Mainitsemasi piha-alan yrittäjä tai esim. keikkasiivooja tarvitsee yleensä henkilöauton, jotta ehtii paikasta toiseen ja voi kuljettaa välineet. Kaikilla ei ole autoa eikä ajaotaitoa.
Ja sitten pitää kyetä maksamaan vakuutusmaksut etc.
Aiban niin. Tämä vain ei sovi poliitikoille. ja kansa joka voi ei välitä muuta kuin kiusata työttömiä ja tää jatkuuuuuuuuu