Ulkomailla ohitetaan jo sähkömittareita
Kommentit (25)
Se joka ohittaa vesimittarin turvallisella tavalla, on nerokas, koska joillakin paikkakunnilla vesi maksaa enemmän. Entä patterien termostaatit.
Luuletko, ettei Suomessa ole kukaan keksinyt varastaa sähköä?
Vierailija kirjoitti:
Se joka ohittaa vesimittarin turvallisella tavalla, on nerokas, koska joillakin paikkakunnilla vesi maksaa enemmän. Entä patterien termostaatit.
Odottaa vain että putki hajoaa talvella, siinä on hyvin aikaa tehdä ohitus. Jos et tiedä missä on talon haaran sulku sijaitsee.
Ohitus toteutus ei ole niin paha rasti. Mutta se joka keksii miten palautuksen voisi toteuttaa niin ettei jää kiinni on nero.
Typerykset on täällä kytkeneet aurinkopaneeleita ohi mittarin. Eli antoivat verkkoyhtiöille ilmaiseksi sähköä. Oma kulutus ei pienene, eikä saa mitään hyötyä paneeleista. Sähköasentajana näihin törmää säännöllisesti ja yleensä syynä on, että isäntä teki itse.
Suomessa vuokralla asuvat vetävät roikalla kerrostalon rapusta sähköt huoneistoon.
Minä otan naapurin ulkoseinässä olevasta pistorasiasta
Nämä sähköautoa lämmitystolpista lataavat ovat varastaneet muilta jo vuosia.
Asun kerrostalossa, minulla ei ole sähkösopimusta. Lataan kannettavan ja kännykän taloyhtiön pyykkituvassa tai esimerkiksi kirjastossa ilmaiseksi. Ruokaa teen grillillä tai käyn ostamassa lähikaupasta vain sen verran mitä syön kulloisenakin päivänä. Kahvia en juo.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, ettei Suomessa ole kukaan keksinyt varastaa sähköä?
Sitä on tehty aina, jo 1940 luvulta aina nykypäivään.... eräskin hitsasi ison, siis ei vene, vaan laivan, teräksestä sähkölaitoksen pikkiin. Se ei ollut pieni piikki, suuritehoisella muuntajalla koko kesä.
Oli täälläkin uuden kaupan kaivantoon piilotettu viereiseen paritaloon. T. Sähkäri
Vierailija kirjoitti:
Typerykset on täällä kytkeneet aurinkopaneeleita ohi mittarin. Eli antoivat verkkoyhtiöille ilmaiseksi sähköä. Oma kulutus ei pienene, eikä saa mitään hyötyä paneeleista. Sähköasentajana näihin törmää säännöllisesti ja yleensä syynä on, että isäntä teki itse.
Tässä ratkaisussa hyöty on se, että sähköt toimivat myös, jos tulee sähkökatko. (Yleensä paneelit kytketty niin, että sähköä ei katkon aikana tule niistäkään)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottaa vain että putki hajoaa talvella, siinä on hyvin aikaa tehdä ohitus. Jos et tiedä missä on talon haaran sulku sijaitsee.
Ohitus toteutus ei ole niin paha rasti. Mutta se joka keksii miten palautuksen voisi toteuttaa niin ettei jää kiinni on nero.
Mittari irti ja kääntää toisin päin vähäksi aikaa niin kulutus pyörittää mittaria taaksepäin. Kun pyörinyt tarpeeksi niin kääntää sitten taas takaisin. Uudet tiivisteet kannattaa ostaa valmiiksi ettei jää vuotamaan.
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi.. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittari irti ja kääntää toisin päin vähäksi aikaa niin kulutus pyörittää mittaria taaksepäin. Kun pyörinyt tarpeeksi niin kääntää sitten taas takaisin. Uudet tiivisteet kannattaa ostaa valmiiksi ettei jää vuotamaan.
Noh, mites ne useammat sinetit jos noin tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ratkaisussa hyöty on se, että sähköt toimivat myös, jos tulee sähkökatko. (Yleensä paneelit kytketty niin, että sähköä ei katkon aikana tule niistäkään)
Ne ei toimi silloin.
Ja kohta valitetaan Suomessa, kun julkisista vessoista alkaa hävitä paperia...
Vierailija kirjoitti:
Miten aurinkopaneeli kytketään mittarin ohi?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vuokralla asuvat vetävät roikalla kerrostalon rapusta sähköt huoneistoon.
Tässä olisi samassa kerroksessa (vuokralla) asuville säästövinkki. Siihen rapun pistorasiaan jatkojohto usella pistokepaikalla ja siitä sitten jokainen ottaa roikalla sähkön kämppäänsä. Taatusti lisää asukkaiden yhteishenkeä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa Sanna voi suuttua
Ei se kerkee. Ja Sannasta voi myös aina johtaa itselleen valoa.
En leikkis tuota leikkiä jos en oikeasti osais, tulee helposti tulipalo tai sähköisku.