Onko minun oikeus peruuttaa nettikaupat kun ostaja olisi vanha koulukiusaaja, eikä hänelle kelpaa edes, että toinen ihminen toisi tuotteen paikkaan X
Ja tämä paikka olisi ihan lähellä kotiani. En vaan halua tämän henkilön tietävän osoitettani, saati näkevän minua. Sukunimeni on vaihtunut, eli hän ei ilmeisesti tunnista kuka olen (ainoa kuvani somessa on kaukaa ja koirani/hiukseni peittävät osittain kasvoni kun kuvanottohetkellä tuuli)
Kirjoitti, että kaupat tehdään naamatusten jos tehdään.
Kommentit (17)
Sinulla on täysi oikeus perua koko homma varsinkin jos se toinen ei ole maksanut vielä.
Onpa vaikeaa taas... Näe mahdollisuutena. Ehkä hän ei tunnista sua edes naamatusten, ja jos tunnistaa, voit kertoa miten hyvin sulla menee nykyään jne. Itse näpäyttäisin kiusaajaani retostelemalla, miten valmistuin amkista ja nykyään olen hyväpalkkaisissa hommissa (tiedän, että kiusaajani on parturi vuokratuolilla :D )
Kauppalaki sen kertoo, eli peruutuksessa on riskinsä. Mooses on Mooses ja business on business, eli älä anna menneiden häiritä kaupantekoa. Kauppa kun on tehty, niin se yhteydenpito on siinä. Eikö noutoa voi sopia neutraalille maaperälle, marketin P-paikalle tai huoltoasemalle? Ellei nyt satu olemaan piano tai sata mottia polttoklapia.
Ihme ulinaa tosiaan. Jos et halua jotain ostaa niin älä osta. En tarvitse, löysin muualta yms. millä ilmoitat vetäytyväsi kaupasta. Sitten vaikka blokkaat tyypin.
Hö, kyse on yksityisten välisestä kaupasta ja saat kyykyttää niin paljon kuin haluat vaikka myydä tavarasi niin että ostaja noutaa helikopterilla Timbuktusta omaan piikkiinsä ostoksen jos sen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa vaikeaa taas... Näe mahdollisuutena. Ehkä hän ei tunnista sua edes naamatusten, ja jos tunnistaa, voit kertoa miten hyvin sulla menee nykyään jne. Itse näpäyttäisin kiusaajaani retostelemalla, miten valmistuin amkista ja nykyään olen hyväpalkkaisissa hommissa (tiedän, että kiusaajani on parturi vuokratuolilla :D )
Eihän tuo olisi mikään näpäytys, päinvastoin näyttäisit vaan että kiusaajallasi on edelleen sinuun valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ulinaa tosiaan. Jos et halua jotain ostaa niin älä osta. En tarvitse, löysin muualta yms. millä ilmoitat vetäytyväsi kaupasta. Sitten vaikka blokkaat tyypin.
Luetun ymmärtäminen on kyllä vaikeaa joillekin...
On oikeus peruuttaa kaupat. Ei sinun tarvitse suostua hänen ehtoihinsa.
Ei sulla ole mitään velvollisuutta myydä sille mitään.
Mikä tossa on se asia mitä sä et ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Kauppalaki sen kertoo, eli peruutuksessa on riskinsä. Mooses on Mooses ja business on business, eli älä anna menneiden häiritä kaupantekoa. Kauppa kun on tehty, niin se yhteydenpito on siinä. Eikö noutoa voi sopia neutraalille maaperälle, marketin P-paikalle tai huoltoasemalle? Ellei nyt satu olemaan piano tai sata mottia polttoklapia.
Ei koske yksityisten välisiä kauppoja toi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske yksityisten välisiä kauppoja toi.
Kyllä koskee, ellei muuta sovittu. Osapuolilla on siis halutessaan oikeus sopia toisinkin.
Pyydä jotakuta puolestasi kaupantekoon. Sinä olisit kuitenkin myyjä, hän vain välittäjä. Jos ostajalla on vielä kysymyksiä, välittäjä (ei ostaja) soittaa sinulle.
Voit ihan hyvin sanoa, että ei onnistu, piste. Miksi hänellä olisi oikeus vaatia tiettyjä ehtoja kaupalle? Tai siis voihan hän vaatia, mutta ihan yhtä iso oikeus sinulla on kieltäytyä.
Tämä menee mielestäni samaan kastiin kun ne jankuttajat, jotka ostavat "vain nouto"-tuotteen ja vänkäävät, että haluavat sen silti postissa. Jos ei myyjän antamat ehdot kelpaa, niin olkoon ilman.
Kasva aikuiseksi ja myy roinasi sille. Tuskin edes muistaa sinua.
Sama vanha koulukiusaaja on edelleen, "kaupat tehdään naamatusten jos tehdään". Sano sille että ei sovi, vain postitus käy.
No sitten ei tehdä. Ihme ulinaa taas.