Paljonko maksaa halvimmat aggregaatit ja onko niillä tuotettu sähkö kilpailukykyistä sähköyhtiön myymään verrattuna?
Olen vähän ajatellut laittaa sellaisen tuohon pihalle hurisemaan, kun verkkosähkö uhkaa loppua ja hinta hipoo pilviä. Naapurit on kylläkin vain muutaman kymmenen metrin päässä, joten ei saisi olla hirveän kovaääninen peli.
Kommentit (18)
Aggrekaatilla maksaa ainakin 40-50snt/kwh. Jos pörssisähköä ja talvella piikit euroissa per kilowattitunti niin sitten kannattaa, muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Arvaapa paljonko se aggregaatin polttoaine maksaa. Se pitää myös meteliä.
Itse laite maksaa n 500 e halvimmillaan.
Plus kytkeminen talon sähköverkkoon, vai ajattelitko vetää piuhat sisälle:D
+5tonnia on sellaiset jolla aikuisten oikeesti voi sähköistää talon kunnolla talvella ja hellakin lämpiää. +500€ jolla hätävarana saa lamppuja palamaan ja pakastin ei sula.
aggregaattisähkö 35 senttiä kwh, pörssisähkö 235 senttiä kWh tänään klo19. alkaen.
Minä olen hankkimassa sähköautooni aggregaatin. Kun ei tahdo päästä oikein mihinkään patterilla.
Mitä mieltä olette tälläisestä, Teslan katolle asennattavasta mallista?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hankkimassa sähköautooni aggregaatin. Kun ei tahdo päästä oikein mihinkään patterilla.
Vaikka olisi vähän suurempikin aggregaatti, vaikkapa 7 KVA, silti 10 tuntia lataa akkua. Sähköauto on todellinen sähkösyöppö. Ja huonolla hyötysuhteella. Jopa vain 0,25 energianlähteestä laskettuna.
Vierailija kirjoitti:
+5tonnia on sellaiset jolla aikuisten oikeesti voi sähköistää talon kunnolla talvella ja hellakin lämpiää. +500€ jolla hätävarana saa lamppuja palamaan ja pakastin ei sula.
Minulle riittää, että jääkaappi, pakastin, kahvinkeitin, vesipumppu, kiertovesipumppu ja öljypoltin saavat sähkönsä.
Valaistus on yliarvostettua!
Sähköä saa seinästä kun maksaa laskunsa. Jos ei seinässä ole sähköä, on lasku jo voudin pöydällä.
Mun agregaatti toimii poltto-öljyllä, ja talo on lämmin, ruoka tulossa, saunankin sain sillä lämpöiseksi. halvemmaksi tuli kuin pörssillä (tällä kertaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi vähän suurempikin aggregaatti, vaikkapa 7 KVA, silti 10 tuntia lataa akkua. Sähköauto on todellinen sähkösyöppö. Ja huonolla hyötysuhteella. Jopa vain 0,25 energianlähteestä laskettuna.
Typerä kommentti, sähköauton kulutus on 15-25kWh/100km. Bensiiniauton kulutus on 50-100kWh/100km.
Ei kannata jatkuvassa käytössä. Ota ennemmin vaikka kiinteähintainen 15 sentillä, sekin tulee paljon halvemmaksi. Ainoa järkevä tilanne on kesämökki, jossa ollaan satunnaisesti, jolloin ei kannata perusmaksua maksella vuodessa satoja euroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laite maksaa n 500 e halvimmillaan.Plus kytkeminen talon sähköverkkoon, vai ajattelitko vetää piuhat sisälle:D
HomoJatkoroikalla suoraan ulkotöpseliin kiinni, niin se on aina tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä kommentti, sähköauton kulutus on 15-25kWh/100km. Bensiiniauton kulutus on 50-100kWh/100km.
Ja taas olit väärässä, puhuttiin sähköauton hyötysuhteesta. Se on huono, jopa niin huono kuin 0,25 energialähteestä mitattuna. Eli voimalan polttoaineesta. Tässä valaistusta sinne pimeyteen, kertojana autotoimittaja Arttu Harkki:
Halvimmat on aika äänekkäitä. Jossain hintaluokassa alkaa saamaan laadukasta.
Parhaimmilla polttomoottoreilla pääsee jo 0,4 hyötysuhteeseen. Vakiokäyntimoottoreilla ylikin.
Eipä ihme että kaivos-akku-sähköautomafialla oli kiire voidella politiitikot brysselissä, ennenkuin polttomoottorikiellon kusetus huomataan.
Vierailija kirjoitti:
Parhaimmilla polttomoottoreilla pääsee jo 0,4 hyötysuhteeseen. Vakiokäyntimoottoreilla ylikin.
Eipä ihme että kaivos-akku-sähköautomafialla oli kiire voidella politiitikot brysselissä, ennenkuin polttomoottorikiellon kusetus huomataan.
Raha voiteista parhain.
Pääkirjoitus: Korruptioskandaali murentaa EU:n uskottavuutta
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/c6227af1-00d6-415b-8da6-f0c81e6…
Vierailija kirjoitti:
Kun EU seuraavana kieltää puunpolton (sitä on jo yritetty), niin aggrekaatit ja muut vehkeet alkaa laulaa torpassa kuin torpassa. Tulee vielä pahemmat sähkökriisit.
Itse laite maksaa n 500 e halvimmillaan.