Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miksi et kirjoita nimimerkillä?

27.10.2006 |

Vaikken mikään vakkaripalstalainen olekaan (paitsi nyt sairaslomalla), niin minulla on alusta saakka ollut nimimerkki. Miksi? Siksi että ajattelen näin ehkä hieman tarkemmin, mitä muille sanon. Kuten palstan käytössäännöt sanovat: älä sano mitään, mitä et voisi omalla nimelläsikin sanoa...

Miksi siis te, jotka kirjoitatte vierailijoina, olette niin päättäneet tehdä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua profiloitua mitenkään. Harkitsen sanomisiani anonyyminakin, mutta voin kuitenkin olla avoimempi kuin nimimerkin kanssa olisin.

Vierailija
2/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan tarkoituksella loukkaa täällä ketään. Ainoastaan provosoituna saatan sanoa joskus takaisin, muuten olen aina asiallinen. 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mulla nimimerkki onkin, ja aina välillä sitä täällä käytänkin.

Vierailija
4/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin tänne n. vuosi sitten nimimerkillä mutta huomasin että sillä löytyy mun nimi ja sitä kautta osoite. Ihan niin tunnetuksi en halua itseäni tehdä.

Vierailija
5/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkillä kirjottaessani pelkäisin, että minut tunnistetaan. Muille palstoille kirjoittelen kyllä nimimerkillä, mutten siellä kerro itsestäni niin paljon kuin täällä.

Vierailija
6/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy joku sherlokki, joka rupeaa pitämään kirjaa kaikista toisen sanomisista, ja ilkeilee niistä, tai yrittää selvittää henkilöllisyyttä. En halua sitä tilannetta, että aina kun osallistun keskusteluun, pääasiaksi tuleekin se, mitä olen tai en ole sanonut aiemmissa keskusteluissa tai kuinka feikki mä olen. En myöskään halua nähdä täällä aloituksia tyyliin " Taas Piip sekoilee odotuspalstalla" .

Vierailija
7/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin kirjoitellut mitään muille palstoille. Yleensä tulen vilkaisemaan, mistä jutellaan ja sitten kommentoin.

No täytyy kyllä myöntää, että anonyyminä on hauska revitellä:)

Vierailija
8/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aina löytyy joku sherlokki, joka rupeaa pitämään kirjaa kaikista toisen sanomisista, ja ilkeilee niistä, tai yrittää selvittää henkilöllisyyttä. En halua sitä tilannetta, että aina kun osallistun keskusteluun, pääasiaksi tuleekin se, mitä olen tai en ole sanonut aiemmissa keskusteluissa tai kuinka feikki mä olen. En myöskään halua nähdä täällä aloituksia tyyliin " Taas Piip sekoilee odotuspalstalla" .

Huh huh. Ehkä mä olen ollut täällä palstalla niin harvoin ja vähän, että olen moiselta välttynyt. Eikö mammoilla ole tosiaankaan muuta tekemistä kuin mollata/kytätä toisiaan? Ja vielä raukkamaisempaa se on, jos tekee sen nimimerkittä... ja haukkuu sen suojissa nimimerkillistä. Pientä selkärankaa leidit!

Vierailija
9/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lokaa niskaani saanut, mutta teki pahaa niiden muiden puolesta, joille sitä tuli :(. Kirjotin siis tuolloin nikillä tännekin. En ole sitten nikkiäni täällä käyttänyt aikoihin. Ei huvita alkaa jonkun avohoitotapauksen maalitauluksi :(

Vierailija
10/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkillä vaikka haluaisin. Mulla sen verran huono itsetunto, etten kestäisi sitä negatiivista jahtia.

Vierailija
11/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat vastailevat ihan asiallisesti. Minusta nikkien käyttö on perusteltua, koska silloin palstalaiset profiloituvat paljon paremmin. On kiva tietää, kenen kanssa keskustelee! :)

Vierailija
12/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerron täällä aika paljon asioitani, avioliitostani ja muuten. vaikkei kukaan osaa varmaan yhdistää kertomiani juttuja minuun oikeana henkilönä niin en halua että huomaatte että se on taas se sama tyyppi, mitäs se nyt tuollaista selittää kun vasta viime viikolla oli niin ja niin.

kerron aika paljon noloja juttuja itsestäni, siis asioita joita oikeasti häpeän. en halua että niiden juttujeni perusteella esim. mielipidettäni jossain hölöpölö-gallupissa arvostellaan.

kyllä mä suoraan sanoen joskus oon miettinyt nimimerkillä kirjoittamista, juuri sen takia että seisoisin suoraselkäisemmin sanomisieni takana. toisaalta en ilman nikkiäkään käyttäydy sopimattomasti enkä herjaa muita. lisäksi mua viehättää se ajatus että toisessa ketjussa saatan olla täysin eri mieltä jonkun toisen vierailijan kanssa ja toisessa ketjussa saamme toisiltamme arvokasta vertaistukea.

Vierailija
13/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikkei kukaan osaa varmaan yhdistää kertomiani juttuja minuun oikeana henkilönä niin en halua että huomaatte että se on taas se sama tyyppi, mitäs se nyt tuollaista selittää kun vasta viime viikolla oli niin ja niin.

kerron aika paljon noloja juttuja itsestäni, siis asioita joita oikeasti häpeän. en halua että niiden juttujeni perusteella esim. mielipidettäni jossain hölöpölö-gallupissa arvostellaan.

Vierailija
14/14 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy varmaan se, etten jaksa kirjautua.

Toinen tärkeä syy on nimimerkin mukana tuleva itsesensuri. Sitä alkaa rakentaa itsestään jonkinlaista hahmoa väistämättä. Täällä on kiva puhua asioista rehellisesti, eikä se tosiaan tarkoita ilkeilyä. Kyllä minäkin joskus toki ilkeilen, mutta aina periaatteella niin metsä vastaa kuin huudetaan. Eli en ilkeile rehellisille ja provosoimattomille kirjoittajille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme