Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KISSA- ja KOIRAIHMISEN erot? Mitä mieltä Sinä olet?

Vierailija
28.08.2022 |

Itse ajattelen, että koiraihmiset on laumaihmisiä ja tykkäävät siitä että heillä on joku jota käskyttää. Kissaihmiset ovat itsenäisempiä ja omaehtoisampia. Mielestäni koira- ja kissaihmisissä on selkeä ero.

En voisi kuvitellakaan olevani suhteessa koiraihmisen kanssa, koska en tykkää koirien ja niiden omistajien perus luonteista ollenkaan.

Mikä on aiheeseen Sinun mielipide?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika.

Kylläpä on nyt löytänyt joku koiraihmisen vih**ja palstan ja kirjottaa itse joka toisen kommentin 😱 jossa yleistää koirien omistajien luonnetta samanlaiseksi.

Mutta provohan tämäkin on jossa yllytetään ihmisiä riitelemään.

Vierailija
42/67 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset liitelevät kissoineen mielikuvitusmaailmassa kuvitellen kissaansa ihmeolioksi. He ovat usein kotiinsa eristäytyneitä.

Jostain syystä he ovat myös hyökkääviä, riidanhaluisia ja tyhmänpuoleisia, kuten tästä avauksesta nähdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissaihmiset liitelevät kissoineen mielikuvitusmaailmassa kuvitellen kissaansa ihmeolioksi. He ovat usein kotiinsa eristäytyneitä.

Jostain syystä he ovat myös hyökkääviä, riidanhaluisia ja tyhmänpuoleisia, kuten tästä avauksesta nähdään.

Eivätkä ole, kissaihmiset ovat ihan tavallisia ihmisiä niinkuin kaikki muutkin. Ja aloittaja on niin selvä trolli kuin olla ja voi, harmi että jotku ihmiset lähtee aina mukaan tuollaseen pöljäilyyn ja osa ihan tosissaankin.

Vierailija
44/67 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vttu tuota ihmisten introvertti-ekstroverttijaottelua.

Intorvertti = Älykäs, hiljainen, pohdiskeleva, itsekseen viihtyvä, vähänniinkuin joku viisas budha

ekstroverti = Tyhmä, äänekäs, impulssiivinen, hirveän lauman keskellä viihtyvä, siis vähänniinkuin Hessu Hopo.

Vihaan noita vertti-sanoja nykyään, kun ne on käännetty tuollaiseksi suunnilleen hyvä vs. paha jaotteluksi ja niillä määritellään koko persoona, eikä pidetä vain yhtenä persoonan osana, mitä ne oikeasti ovat. Sen lisäksi unohdetaan, että VALTAOSA ihmisistä on jotain muuta kuin ääripäitä, että voisi yksiokoisesti puhua edes "introverteistä" ja "ekstroverteistä".

Vierailija
45/67 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä että ap on naurettava. Meiltä löytyy koira ja kissa.

Vierailija
46/67 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkejä ei pitäisi pitää , paitsi palvelustarkoituksissa. Epäsiisteyttäkin aiheuttavat ja kuormittavat luontoa.

Vierailija
47/67 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kissa- ja koiraihmisiä. Sitten on niitä joilla on kissa tai koira tai molemmat. Koiraihmiset on pahimpia, eli ei ole muuta kuin koirat elämässä ja niiden ehdoilla mennään.

Meillä on kissa ja koira, koiraihmistä musta ei ole tullut, onneksi.

Vierailija
48/67 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kissaihminen, kissat vain sopii luonteelleni paremmin, mutta ymmärrän hyvin sen että joku tykkää koirista. Ovathan ne iloista seuraa ja pitävät ihmisen aktiivisena.

En kuitenkaan halua lemmikkiä, jonka yläpuolella mun täytyy olla ja jolle pitää kertoa, mitä tehdä. Mutta tasan en halua kellekään alistuakaan, eli tuo stereotypia että kissa pompottelee kissaihmistä, ei kyllä kohdallani pidä paikkaansa. :D Haluan ihan tasaveroisen kämppissuhteen lemmikkiin, jonka kanssa voidaan elellä rauhaisasti rinnakkain; olen introvertti ja kaipaan hiljaisuutta ja rauhaa. Koirat vaan on liian intensiivisiä ja energisiä, olen ihan poikki jos olen jonkun koiraa hoitanut vaikka viikonlopun.

Vierailija
49/67 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen räkyn omistajien täytyy olla puolikuuroja, että kestävät sitä ääntä. Koiraihmiset viihtyvät enemmän muiden joukossa, eivät niin itsenäisiä tapauksia. Kissat ovat itsenäisiä ja omaehtoisia, itsekin olen tällainen ja introvertin puolelle kallistun.

Vierailija
50/67 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan koiraihmiset ole laumaihmisiä. Monille riittää seuraksi se koira, ja on ehkä alitajuisesti siksi hankittukin kun ei laumoista välitä. Koiraihmiset on usein myös hevosihmisiä tai ainakin ulkoilmaihmisiä useammin kuin kissaihmiset jotka käpertyvät sohvan nurkkaan kissansa kanssa.

Vierailija
51/67 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kissa- ja koiraihmisiä. Sitten on niitä joilla on kissa tai koira tai molemmat. Koiraihmiset on pahimpia, eli ei ole muuta kuin koirat elämässä ja niiden ehdoilla mennään.

Meillä on kissa ja koira, koiraihmistä musta ei ole tullut, onneksi.

Pahimmat koiraihmiset julistavat vihaavansa kissoja syvä paatos äänessään. Mitä järkeä vihata viatonta luontokappaletta.

Vierailija
52/67 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne maailmaan on tarkoitettu myös eläimet samoin kuin ihmiset. Sinä itse kuormitat luontoa.

Vierailija
53/67 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on molempia

Pidän eläimistä,  paitsi käärmeet

Vierailija
54/67 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset ovat enemmän laumasieluja ja kissaihmiset itsenäisempiä jotka liittyvät laumaan jos tahtovat.

Vierailija
55/67 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään molemmista lajeista,mutta kissoja ymmärrän paremmin.

🥰

Vierailija
56/67 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti koiraihmisissä on enemmän konservatiiveja (persuja) ja kissaihmisissä on enemmän liberaaleja. Kissaihmiset ovat myös älykkäämpiä kuin koiraihmiset.

Juuri päin vastoin. Liberaalit ovat vasemmistolaisia ja konservatiivit oikeistolaisia. Oikeistolaiset ovat paljon fiksumpia kuin vasemmistolaiset.

Kissaharrastajissa on sivistyneitä ihmisiä ja  myös varakkaampia. Ainakin näyttelyissä kävijät. Vaikea uskoa että varakkaat  ihmiset  olisivat tyhmiä

Vierailija
57/67 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään molemmista, mutta kissaa en ottaisi itselleni omaksi. Siksi koska koen vaikeaksi kissan mukaan ottamisen reissuihin ja sitten pitäisi aina saada kissavahti kotona käymään. Toisaalta joku voi tuntea koiran vaikeammaksi kun kissa pärjää pidempään yksin kotona. 

Vierailija
58/67 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn koiran kanssa kahdestaan luonnossa ja koirani on paras ystäväni. Pidämme molemmat kissoista, mutta minä en voisi kuvitellakaan suhdetta kissan omistajan kanssa. Sekä minulla, että koirallani on sosiaalinen puolemme ja saamme energiaa kahdestaan olosta ja sosiaalisista tilanteista. Emme ota vastaan komentoja toisilta. 

M57v ja N8v.

Vierailija
59/67 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut koiraihmisten olevan laumaihmisiä, useimmat viihtyvät vain kotilaumassaan koiransa kanssa, toki osa on laumautujia, esimerkiksi aktiiviset yhdistysihmiset ja kilpailijat. Suurempi ero mielestäni koira- ja kissaihmisten välillä on, että koiraihmiset ovat enemmän ulkoilmaihmisiä ja kissailijat viihtyvät sohvalla lämpimässä kissa kainalossa.

Vierailija
60/67 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai eristäytyneitä. ??   Eilen illalla  itse tulin näyttelystä kissoineni 🏆 Ainakin näyttelyporukassa on valtaosa sivistyneitä ihmisiä ja  sitä kautta varallisuutta, koska harrastus ei ole        halpa   

Harrastan itse myös  mm. tanssia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi