Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KISSA- ja KOIRAIHMISEN erot? Mitä mieltä Sinä olet?

Vierailija
28.08.2022 |

Itse ajattelen, että koiraihmiset on laumaihmisiä ja tykkäävät siitä että heillä on joku jota käskyttää. Kissaihmiset ovat itsenäisempiä ja omaehtoisampia. Mielestäni koira- ja kissaihmisissä on selkeä ero.

En voisi kuvitellakaan olevani suhteessa koiraihmisen kanssa, koska en tykkää koirien ja niiden omistajien perus luonteista ollenkaan.

Mikä on aiheeseen Sinun mielipide?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos pitää molemmista? 😌

Vierailija
2/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää täysin paikkaansa.

Koiraihmiset ovat kuin koiria, laumaihmisiä, kuin lampaita, jotka eivät uskalla elää elämää omaehtoisesti koko elämänsä aikana ja katuvat sitten vanhana, kun on liian myöhäistä.

Kissaihmiset sen sijaan tekevät mitä lystäävät ja nauttivat elämästä, eivät kulje lauman mukana selkärangattomasti kuten koiraihmiset.

Koira ihmiset ainakin rikkoo säännöllisesti lakia eli koirakuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän kissoista ja koirista mutta en niiden omistajista.

Vierailija
4/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tunnista itseäni mistään tuollaisista määritelmistä, ja minulla on ollut koko ikäni koiria (minua myös on toistuvasti mainittu helekutin vaikeaksi ihmiseksi, jääräpääksi, mahdottomaksi johdatella, omalaatuiseksi, joukosta erottuvaksi, erilaiseksi, "uskaltaa olla oma itsensä" jne). Minulla on myös aina ollut kissoja.

Kissaihmiset muuten ovat todella helposti pomotettavia: kissanhan ei tarvitse kuin hieman tuhahtaa, niin on jo singottava kauppaan ostamaan viittä erilaista kissanruokaa ja kolmea eri namia, ja seitsemättä hiekkapakettia, josko jonkin niistä misselle kelpaisi. Myös keskellä yötä noustaan siivoamaan hiekkalaatikkoa, ettei miisulla käy pissinhaju nenään.

Vierailija
5/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallistun koiriin vastauksessa ja en ole laumaihminen. Pidän pörröisistä ja söpöistä koirista. Koira on usein iloinen. Kissan luonteesta riippuu, minkälainen se on.

Vierailija
6/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset käyttää paljon päihteitä

Vierailija
7/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuuko ihmisen luonne, jos vaihtaa lemmikin kissasta koiraan tai toisinpäin?

Vierailija
8/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika negaatio kautta nämä luonneanalyysit. Miksi?

Vierailija
9/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraihmiset käyttää paljon päihteitä

Tyypillinen on tupakoiva weetee takkinsa huonosti koulutetun rakkinsa kanssa.

Vierailija
10/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikalailla samaa mieltä. Tykkään kummastakin, mutta olen omistanut aina kissoja. Tuntemani koiraihmiset ovat usein jotain näistä: hössöttäviä, aktiivisia, tykkäävät olla johtoasemassa ja kerätä lauman ympärilleen, seurallisia. Minä olen kissaihmisenä introvertti/ambivertti, älykäs, taiteellinen ja vähän kotihiiri.

Vierailija
11/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia ja ahdasmielisiä oletuksia :D

Olen koiraihminen ja introvertti rankimmasta päästä. En jaksa muita ihmisiä kuin omaa kumppania juuri lainkaan.

Vierailija
12/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset ovat sohvaperunoita, kun taas koiraihmiset ovat liikunnallisempia olemukseltaan. Koiraa pitää käyttää aikamoinen määrä viikon aikana ulkona, jos puhutaan normaalin ruumiinrakenteen omaavista koirista. 

Koiraihmiset ovat fiksumpia kuin kissaihmiset, koska liikkuvat enemmän ja liikunta parantaa ihmisen kognitiivisia taitoja. 

Vierailija
13/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti koiraihmisissä on enemmän konservatiiveja (persuja) ja kissaihmisissä on enemmän liberaaleja. Kissaihmiset ovat myös älykkäämpiä kuin koiraihmiset.

Juuri päin vastoin. Liberaalit ovat vasemmistolaisia ja konservatiivit oikeistolaisia. Oikeistolaiset ovat paljon fiksumpia kuin vasemmistolaiset. 

Vierailija
14/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissaihmiset ovat sohvaperunoita, kun taas koiraihmiset ovat liikunnallisempia olemukseltaan. Koiraa pitää käyttää aikamoinen määrä viikon aikana ulkona, jos puhutaan normaalin ruumiinrakenteen omaavista koirista. 

Koiraihmiset ovat fiksumpia kuin kissaihmiset, koska liikkuvat enemmän ja liikunta parantaa ihmisen kognitiivisia taitoja. 

Minä joudun lenkille kissojen kanssa kaksi kertaa päivässä, vähintään. Lisäksi joudun kiipeämään kolmikerroksisen talon rappuja edestakaisin kissojen kanssa/perässä joka päivä kymmeniä kertoja. Koiran kanssa pääsee helpommalla, se etenee suoraviivaisesti lenkillä aasta beehen, eikä tartte olla sitä pelastamassa kuusesta tai viemäriputkesta tai houkutella eteenpäin. Tai taaksepäin. Mutta myös koira joutuu lenkittämään noita kissoja, joka päivä, sen kaksi kertaa päivässä. Sillä on varmaan rankin osa?

Vierailija
15/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset ovat lemmikkinsä pomoja, kissaihmiset palvelevat nöyrästi. Eli omasta mielestä vähän päin vastoin.

Vierailija
16/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koira, nyt on kissa. Saatan joskus hommata uuden koirankin, ja tuskin tulen enää koskaan olemaan ilman kissaa. Olen molempien ihminen, ja olen hiljainen introvertti joka viihtyy omissa oloissaan.

Vierailija
17/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunnista itseäni mistään tuollaisista määritelmistä, ja minulla on ollut koko ikäni koiria (minua myös on toistuvasti mainittu helekutin vaikeaksi ihmiseksi, jääräpääksi, mahdottomaksi johdatella, omalaatuiseksi, joukosta erottuvaksi, erilaiseksi, "uskaltaa olla oma itsensä" jne). Minulla on myös aina ollut kissoja.

Kissaihmiset muuten ovat todella helposti pomotettavia: kissanhan ei tarvitse kuin hieman tuhahtaa, niin on jo singottava kauppaan ostamaan viittä erilaista kissanruokaa ja kolmea eri namia, ja seitsemättä hiekkapakettia, josko jonkin niistä misselle kelpaisi. Myös keskellä yötä noustaan siivoamaan hiekkalaatikkoa, ettei miisulla käy pissinhaju nenään.

Kissansa pomotettavia kyllä, sen sijaan muiden ihmisten ei todellakaan.

Vierailija
18/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä joudun lenkille kissojen kanssa kaksi kertaa päivässä, vähintään. Lisäksi joudun kiipeämään kolmikerroksisen talon rappuja edestakaisin kissojen kanssa/perässä joka päivä kymmeniä kertoja. Koiran kanssa pääsee helpommalla, se etenee suoraviivaisesti lenkillä aasta beehen, eikä tartte olla sitä pelastamassa kuusesta tai viemäriputkesta tai houkutella eteenpäin. Tai taaksepäin. Mutta myös koira joutuu lenkittämään noita kissoja, joka päivä, sen kaksi kertaa päivässä. Sillä on varmaan rankin osa?

Kun minulla oli koira, käytin sitä ulkona 3-4 tuntia päivässä joka päivä. Minulla oli sekarotuinen koira, jossa oli paljon ajokoiraa, ts. liikkuttiin todella nopealla tahdilla kelan kanssa. Nyt minulla ei ole koiraa, mutta liikun silti viikon aikana ripeästi kävellen yli 20 tuntia. Miksi teen näin? Olen ajattelijatyyppi ja ajattelen aina kävellessä. Ja aina silloin tällöin tykitän tiedekirjan englanninkielellä. Liikunta parantaa kognitiivisia taitoja valtavasti, ja jos ei liiku, niin keski-iässä älykkyysosamäärä on todella alhainen ilman liikuntaa. Jos haluaa pitää aivot toimintakunnossa, on pakko harrastaa liikuntaa. Ja juuri tämän vuoksi koiraihmiset ovat keskimäärin fiksumpia kuin kissaihmiset, koska niiden aivot ovat paremassa kunnossa. 

Vierailija
19/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset tosiaan ovat ihan samanlaisia kuin koirat, kissaihmiset eivät ole mitään sokeita lampaita, jotka seuraavat mitä muut tekee ja toistavat perässä, kun eivät osaa itse ohjata elämäänsä.

Vierailija
20/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän sijoittuu ihmiset joilla on sekä koira että kissa? Meitäkin on paljon.

Koiran kouluttaminen on muuten ihan vaativa juttu, typerykseltä ei onnistu. Tunnen koiranomistajia jotka ei tajua koirastaan mitään, heillä ei pitäisi koiraa ollakaan.

Sanoisin että osaavan koiranomistajan pitää osata ottaa johtajuus jotta yhteiselämä onnistuisi. Lampaalta ei onnistu sellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan